Gå til innhold

Hvor mye koster Candy lakk + div?

Ranger emnet

Veivalsen

Anbefalte innlegg

Hei!

* Jeg har lyst til å lakkere Volvo 142'en min i en candy farge, men hvor mye koster lakken og hvor mye trenger man?

**Hvis man pusser og sparkler selv, hvor mye skal en lakkerer ha for å lakke hele bilen?

***Lønner det seg å sandblåse hele karosseriet når man skal hellakkere bilen?

****Vet dere hvor jeg kan se et fargekart over de forskjellige candy fargene?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gjør arbeidet selv kan du nok få deg ganske billig hos en lakkerer, men alle lakkerere har forskjellige priser, så du må bare høre selv på forskjellige plasser rundt deg..

Om du har rust her og der kan det lønne seg å sandblåse.. Men det er dyrt, så om det ikke er mye rust er det ingen problem å pusse ned og så sparkle en tynn flate.. (Eventuelt sveising, om det trengs..)

Fargekart kan du sikkert få tak i gjennom de som forhandler candy lakk.. Jeg vet ikke hvem som er hovedimportøren av candylakk i norge..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en bil med candy lakk fra HOKpaint. Jeg kan nevne at det for det første er svinedyrt med lakken i forhold til vanlig.

Du har et evig helvete om du får en bulk eller ripe for å få til samme fargen igjen (noe du ikke får dekket på vanlig forsikring)

I tillegg bør du sjekke veldig nøye på forhånd om det i det hele tatt er en lakkerer som vil gjøre jobben for deg. Det er ikke så veldig mange billakkerere i Norge som har lakket Candy.

Jeg kjøpte alle tingene fra en kar i Trondheim og fikk 40% på alt jeg trengte, likevel havnet jeg på 7500 pluss mva og frakt!

I tillegg til dette må du beregne å betale ganske masse mer til lakkereren enn om du skal lakke med vanlig lakk.

Et alternativ dersom du skal slippe unna litt billigere, er å bruke brilliantlakk...

Og dersom du først SKAL ha candy, vil jeg anbefale deg å kjøpe fra HOKpaint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt bestill fra tyskland? min kamelon lakk koster 9500 i norge..tyskland koster den 1700 pr liter =) veit kor eg skal bestille vertfall =)
¨

ja, men hvilket merke er det?

men du bør gjøre det fort, for etter 1/1 07 så skal du etter norsk lov ikke få kjøpt tynnerbasert lakk!:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider