Gå til innhold

feste fleece og få det av igjen?? help please

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

skal til å støpe på nytt baki golfen, men lurer litt på om noen har en god ide til meg.. :) skal støpe hele bagasjerommet fra kant til kant og ned rundt kassene osv.. dette er bare for looks.. har bygd kasser i mdf og egen tyveribeskyttet kasse til forsterkere osv..

problemet jeg har kommet til er kanten ut mot bagasjeluka.. der må jeg få festet fleeceteppet, men må kunne ta det av igjen også når jeg skal koble forsterkerne og justere de.. dvs noe som holder fleece mot lakkert metall, men som alikevel kan løsnes igjen etter støping uten at dritten knekker..

det jeg gjorde sist var å feste duken i tetningslista og så plastre, men når jeg kuttet kanten viste det seg at det ble noen stygge kanter på grunn av formene i bagasjerommet..

har et par ideer som løser problemet, men de innebærer å først støpe en form akkurat langs kanten og så feste(skru?) dette over fleeceduken med maskering under..

noen som har noen tips til hvordan jeg kan ordne det lettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, men tror nok det skal bli interesant når polyesteren trekker gjennom fleecen.. hehe har tenkt ut en litt annen løsning nå og kommer nok til å prøve den hvis ingen stopper meg.. :P

den er da å maskere og legge på alufolie på maskeringen og deretter påføre spraylim og feste filten i det oppå maskeringen.. vil det holde tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis jeg har skjønt problemet ditt riktig, så er mitt svar som følger: Da ville jeg teipet opp den lakkerte biten som du skal strekke fleece inntil. Så ville jeg lagt på 2-3 lag med matte og polyester på den delen alene først. Når den er tørket så renskjærer du kanter og da har du en del med perfekt passform som du kan feste med litt dobbelsidig tape el.l. Så kan du strekke fleece i bagasjerommet og lime den fast i den nye delen du har laget med litt superlim. Når da polyesteren er tørket så sitter den delen fast i resten og du har en perfekt passform inntil bakplaten. Skal du lage et deksjel som er til å ta ut så ville jeg splittet deksjelet på midten. Det krever endel sparkling og sliping for å få perfekte skjøter, men det er verdt strevet.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider