Gå til innhold

Da er det bevist. Kvinner slipper lettere enn menn.

Ranger emnet

nomix

Anbefalte innlegg

Kvinnen som slapp med samfunnstraff etter 133 km/t i 80-sone, viste til at hun gråt og var lei seg etter en krangel med kjæresten da hun råkjørte alene i bilen.

Hva i det svarte hælvette skal det bety? Kanskje vi alle samme skal ta til tårene og skylde på dama når snuten klokker oss inn til 133 i en 80 sone. Tro hvor langt vi kommer med det?

I straffeutmålingen viser Engeset til at kvinnens fart lå så vidt over 131 km/t (133 km/t), videre at råkjøringen var situasjonsbetinget fordi kvinnen gråt etter en krangel med kjæreste og venninner.

Situasjonsbetinget?

"Ja du skjønner Konstabel. Jeg har nettopp krangla som faen med dama, også fikk jeg ikke lån hos banken. Så derfor måtte jeg avreagere, og jeg tenkte at den beste måten måtte ha vært og kjøre som et svin mens jeg gråt"

Jeg har aldri blitt så provosert av en artikkel før.

HVORDAN I HELVETTE GÅR DET ANN?!

Om man så hadde mista hele jælva familien så skal man like forpult straffes om man kjører i 130 i en 80 sone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg med fersk lapp hadde kjørt i 130 i en 80-sone med laaaaaaang fin strekke kunne jeg ha skuddsår og likevel mistet lappen. Og fått fengsel.

Dette viser bare at kjønnsdiskrimminering praktiseres i høyeste grad i Norge. Det er trist.

Jeg er også uenig i straffeutmålingen for legen, selv om jeg prinsippielt syns det er idiotisk å måle under forbikjøring, så er lovens bokstav slik at slike målinger legges vekt på. Og da skal straffen være etter det.

Dog, det er et poeng at hun trenger bilen i jobben.

Bare jeg som tror vi ser både kjønnsdiskrimminering og rasisme i denne saken?

Forøvrig skulle det vært interessant å se forskjellen på en 40-åring og en 20-åring i samme situasjon i forhold til straffeutmåling.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å se hvordan det hadde vært for folk som meg (lastebilsjafør) hvis jeg hadde blitt tatt i det.. Og hvis jeg ikke leste helt feil, så mister også Legen lappen i noen måneder, men slipper fengsel.. Hvis hu på død og liv trenger lappen i jobbsammenheng, så kunne de like gjerne bura den burugla inne mens hu likevell ikke får gjort no jobb pga manglende sertifikat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun er en krumtapp innen legevakttjenesten?"

Okey, ban for meg for denne men

::Hva i helvette?::

For det første, hun får NEDSATT straff fordi hun er lege. Leger er som regel smarte mennesker, og alle smarte mennesker vet at man har INGEN ting bak ett ratt og gjøre når man griner og er (små)hysterisk. Men så har aldri sunnmøre vært kjent for stedet som driver med god rettspraktis (bor der selv faktisk)

Dette her var så usannsynelig latterlig JEG nesten begynner og grine.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var ikke kvinnen som gråt. :) Det var en annen kvinne.

Det er tre personer.

- Mannen, innvandrer, kjører 3km/t raskere enn kvinnen som gråt, inndratt førerkort i 8mnd. 14 dagers ubetinget og bot.

- Legen, kvinne, trenger bilen i jobben, fikk 4mnd. inndragning, betinget fengsel og 12000 i bot.

- Kvinnen som gråt, kjørte i 133km/t, fikk samfunnstjeneste og inndratt førerkort. Bot husker jeg ikke.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da trekker jeg tilbake det jeg sa :) Da missforstod jeg. Men det endrer ikke det faktum at det er helt sykt urettferdig behandlet! Slik som hun damen som faktisk slapp fengsel pga. "hun var for pen"

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider