Gå til innhold

Har problemer med demperene!

Bitchplz

Anbefalte innlegg

men har prøvd og justere nivået! har prøvd alt mulig,

men ingenting funker, så vurderte å kjøpe nye dempere!

men det er så dyrt!.

vis du skal sette fjærer på 250i`en så må man vel ha "senka støtt dempere" ?

tviler på at de er utslitte, men det kan jo godt hende!.

- volvo 240 gle

- mb 230

- mb 300 te

- opel omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det første svaret mitt en gang til. De gasskulene ER støtdemperene.

Det du ser der bak på hver side ved hjulopphenget er rett og slett kun en hydraulisk sylinder. Den har i teorien lite med demperkarateristikken å gjøre.

Trenger kun å gjøre noe med dem dersom de lekker olje.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det første svaret mitt en gang til. De gasskulene ER støtdemperene.

Det du ser der bak på hver side ved hjulopphenget er rett og slett kun en hydraulisk sylinder. Den har i teorien lite med demperkarateristikken å gjøre.

Trenger kun å gjøre noe med dem dersom de lekker olje.

aah, såpass, men skal sjekke det ut i morgen,

jeg skal si ifra ;)

takk for svar :)

- volvo 240 gle

- mb 230

- mb 300 te

- opel omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det oljelekkasje på det du tenker på som støtdempere?

Eller tenker du på støtdemperene foran?

Som sagt tidligere, om det IKKE er lekkasje på hydrauliske sylindrene bak, så trenger du IKKE å gjøre noe med dem.

Påstår ett verksted noe annet, så må de enten være særdeles dyktige på det, på bærtur eller ute for å lure deg for penger.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei tenker på støttfangerene bak! for det var "tydeligvis" ikke lekasje!

men de mente at bilen bare dempet på "senke fjernene" så jeg står her å klør mæ i hodet!.

Hei. jeg hadde samme problemet som deg... men den ene demperen begynte plutselig å lekke. kansje ikke det er lenge før din ryker heller.

Sjekka pris på nye, men det var jo 10 000kr... æsj. klødde meg litt i hue og sjekka med en kompis på bilrekvisitan. ha skaffa meg framdempere til caravelle vr6. de arbeider på 23 cm (korte) modifiserte øvre demperfeste (10cm inn i bilen) så ble den god som gull, hehe

Slik ser den ut:

1244gf5.jpg

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg hadde samme problemet som deg... men den ene demperen begynte plutselig å lekke. kansje ikke det er lenge før din ryker heller.

Sjekka pris på nye, men det var jo 10 000kr... æsj. klødde meg litt i hue og sjekka med en kompis på bilrekvisitan. ha skaffa meg framdempere til caravelle vr6. de arbeider på 23 cm (korte) modifiserte øvre demperfeste (10cm inn i bilen) så ble den god som gull, hehe

Slik ser den ut:

1244gf5.jpg

å du søte satan! fin bil :) senka 70 / 70 eller noe sånt ?

men du skjønner! bilen "humper" noe så inni hampe ræva!

det kjennes ut som jeg kjører traktor når jeg kjører over f. eks en fartshump! evt en hump i veien! så jeg har tastet me "90-300te" og han mente vis det ikke var støttdemperene så var det "de gasskulene"

De du ser der bak på hver side ved hjulopphenget som er en hydraulisk sylinder,

å merkedverkstedet mente det var begge delene! så jeg og en kompis skal "sette på de orginale fjærene på lørdag" så sier jeg ifra :)

takk for svar iværtfall! ha en god natts søvn

- volvo 240 gle

- mb 230

- mb 300 te

- opel omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider