Gå til innhold

Audi S3 med dump-ventil?!?

Ranger emnet


roger_hj

Anbefalte innlegg

Er ganske ny her på forumet, men har fått med meg at det er en del snakk om "vanlig" dump-ventil eller resirkuler dump-ventil.

 

Noen som kan forklare meg hva som er bra på en Audi S3 2001.

Eller hvorfor det ikke er bra?

 

Hvis dumpen bråker ut av ville helvette så regner jeg med at den ikke resirkulerer. Og da er det en slik en som sitter på min.

 

Mulig dere er lei dette temaet, men jeg kan ikke så mye om det.

Og det hadde vært morro om det er noen med lignende bil som har litt info om dette.

 

-Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 1.8T motorene så må man vel ha resirkulerbar dump ventil pga. luftmengdemåleren eller katalysatoren et eller annet ble ødelagt etterhvert eller no.

 

Den lager litt mindre lyd seff, men kan jo spare deg for litt penger senere..hehe.. Turbosmart resirkulerbar dump ventil med ramair maxflow kaldluft-filter låter iallefall ganske bra på S3 :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

på 1.8T motorene så må man vel ha resirkulerbar dump ventil pga. luftmengdemåleren eller katalysatoren et eller annet ble ødelagt etterhvert eller no.

 

Den lager litt mindre lyd seff, men kan jo spare deg for litt penger senere..hehe.. Turbosmart resirkulerbar dump ventil med ramair maxflow kaldluft-filter låter iallefall ganske bra på S3 :)

Man BØR kjøre med resirk ja.. Men det går uten også.. Men da kan katalysatorene få problemer.. Uten kat`er, så går det nok bra.. Men jeg tipper bilen er mest effektiv med resirk uansett! Alt er avhengig av hva du er ute etter! Jeg for min del vil si at det er bedre å kjøre med åpen dump (uten Kat.), enn å kjøre den med resirk og olje innsatt filter! Den dreper massemåleren din...

 

Det beste er å ha en bedre resirk, og orginalt luftfilter... (men hvor gøy er det? :D )

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info.

 

Hvor ser jeg Turbosmart resirkulerbar dump ventil med ramair maxflow kaldluft-filter på nettet da.

Har du en link eller hjemme side til noen som selger?

 

For og si det slik så har jeg en liten følelse av at Luft masse måleren min er sliten.

Bilen går dårligere og dårligere i noen dager til den går i safty modus. Hvis jeg tar av minus-polen i 10 min.

Går bilen som et olja lyn igjen....................

Kan det være LMM tror dere?

Eller noe med at jeg ikke har resirkulerbar dump-ventil?

 

-Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by roger_hj

Takk for info.

 

Hvor ser jeg Turbosmart resirkulerbar dump ventil med ramair maxflow kaldluft-filter på nettet da.

Har du en link eller hjemme side til noen som selger?

 

For og si det slik så har jeg en liten følelse av at Luft masse måleren min er sliten.

Bilen går dårligere og dårligere i noen dager til den går i safty modus. Hvis jeg tar av minus-polen i 10 min.

Går bilen som et olja lyn igjen....................

Kan det være LMM tror dere?

Eller noe med at jeg ikke har resirkulerbar dump-ventil?

 

-Roger

http://www.be-4-you.com selger dette.. (mener den url er riktig?)

 

kjør på et lokalt audi verksted å sjekk opp feilkoder ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, aner jeg en ny "dumpErVeldigFarligTråd" igjen ?

 

Du kan bruke vag-com og sjekke feilkoder selv. Det koster 199$ men kan bruke det som en begrenset datalogger i tillegg + nullstilling av service osv.

Åpen dump på audi 1.8T har fått et ufortjent dårlig rykte.

Merkelig at det er kun disse bilene som ikke tåler det..

At luftmassemåleren på disse bilene ryker etter et par år er vel ikke uvanlig og har neppe noe med dumpen din å gjøre.

Noen her på forumet som har måttet skifte kat etter å ha brukt åpen dump ?

Neppe..

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Hmm, aner jeg en ny "dumpErVeldigFarligTråd" igjen ?

 

Du kan bruke vag-com og sjekke feilkoder selv. Det koster 199$ men kan bruke det som en begrenset datalogger i tillegg + nullstilling av service osv.

Åpen dump på audi 1.8T har fått et ufortjent dårlig rykte.

Merkelig at det er kun disse bilene som ikke tåler det..

At luftmassemåleren på disse bilene ryker etter et par år er vel ikke uvanlig og har neppe noe med dumpen din å gjøre.

Noen her på forumet som har måttet skifte kat etter å ha brukt åpen dump ?

Neppe..

 

Det sies vel at luftmassemåleren har lett for å gå istykker hvis man kjører med oljeinnsatt luftfilter, fordi det setter seg partikler på wolframtråden i LMM. DET virker det som endel har problemer med...

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eivindw her på forumet har en slik. Du kan jo sende han en PM eller.no.

Sist jeg satt p med S3'en hans hadde jeg laptop på fanget hvor vi leste av turbotrykk, inntakstemp, beregnet NM osv. mens han kjørte som en tulling.

Audi skal ha cred for gode diagnosemuligheter på motorstyringene sine.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo helt rått ut da.

Hvor my turbo trykk er det på S3'n da?

Og hvor mamge NM fikk dere lurt ut av den?

 

Hvor fikk du tak i Programmene og kablene for og boble til da?

Og hvor mye koster noe slik her i norge?

 

 

Hadde vært bra og holdt et øye med elektronikken på disse bilene i allefall.

 

-Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by roger_hj

Det hørtes jo helt rått ut da.

Hvor my turbo trykk er det på S3'n da?

Og hvor mamge NM fikk dere lurt ut av den?

 

Hvor fikk du tak i Programmene og kablene for og boble til da?

Og hvor mye koster noe slik her i norge?

 

 

Hadde vært bra og holdt et øye med elektronikken på disse bilene i allefall.

 

-Roger

Heisann, jeg har vært på ferie og ikke lest på forumet på noen uker..

 

Har vel logget trykk på rundt 1.4 bar tror jeg, legger ved en graf jeg laget på dreiemoment/hk ut fra vag-com målinger. Er ikke helt optimale forhold, tror det var 2. gir og jeg var alene i bilen. var vel opp mot 350 NM der..

 

Jeg kjøpte programmet og kabelen gjennom en svensk fyr. Kan formidle kontakt om du er interessert. Overførte bare penger rett til hans svenske konto, 2 dager etter fikk jeg kabelen i posten. Programvaren laster du ned fra vag-com sine sider også får du en aktiveringskode. Finnes visst piratversjoner ute også, men jeg synes det var greit å betale. Koster jo ikke så mye og man må jo uansett ha kabelen. Tror jeg betalte 1350 kroner eller noe sånt..

post-1267-13804851825544_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by roger_hj

...

Hvor bor du da, og hva har du gjort med bilen din?

Og har du hatt noen problemer med bilen din, som kanskje kunne hjelpe meg med mine.

 

Har du bilde av bilen din eller?

...

 

Bor i Oslo. Har MTM chip, ramair maxflowfilter (http://www.oddbjornsmotor.no/ramair.htm), forge avlast. ventil + eksosanlegg fra TS-racing. Noen bilder:

http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_1_800.jpg

http://tihlde.org/~eivindw/bil/s3_5_800.jpg

 

Har ikke hatt lignende problemer. Vet ikke om ødelagt LMM gir feilmeldinger i diagnosesystemet, men om bilen går i nødmodus eller hva det heter er det sikkert noe feilmeldinger registrert i hvertfall. Om du er i Oslo området kan jeg sjekke for deg :)

 

Jeg har egentlig null peiling. Du kan prøve å ringe TS-racing (90038980) og spørre. De har sikkert peil på hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår