Gå til innhold

Hvor mye senk uten subbing?

Ranger emnet

snoemann

Anbefalte innlegg

subber som faen til meg med 3 passasjerer 60/40 senk og 215/40-16 dekk,

den stygge kanten som er brettet inn under hjulbuen skraper på dekkene bake...

Kjøp deg 205/40-16 dekk da ;) Da blir det mindre subbing, + at det ser mye penere ut! Pent med strekk i dekka :D

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat kosta på 3000 på 2 nye dekk fremme, gidder ikke punge ut for 4 nye til...

OT: men visst noen er intr i å bytte 4stk alu felger med smalere dekk mot mine, så er d bare å si fra;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det subbet faktisk UTEN senk?

Hmm men jeg skjønner ikke dette helt. Høyden på et 205\40-16 dekk er jo lavere enn mitt orginale 175\70-13... Dermed synes jeg egentlig det er rart om det skulle subbe uten senk. Synes det er rart om et 195\40-16 dekk skulle subbe med 40 senk også...

Er tankegangen min på jordet når jeg synes det er rart?

Takk til morradi og vw-vegard for bra delte erfaringer =)

Begynner å bli redd for at jeg _må_ gå for 15 tommere... *grøss* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med riktig dekkdim og kapping av buer + breddere så kan du senke rimelig bra. har riktignok 15" på min men 16" med riktig dekkstrekk er ikke noe større. har 5-6 cm klarering foran og enda lavere under bilen. uten at det skraper i buene. mere at frontleppe + bærearmer og eksos som tar nedi bakken. norge ekke akkurat kjent for å ha de beste veiene.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde ikke være noe problem. men igjen så er det flere faktorer som spiller inn. hva slags impress du har på felger, hva slags dekk du velger da noen dekk gir mere strekk men høyere rulleomkrets en andre. feks falken gir mere strekk men er høyere en toyo. det subba med falken dekk hos meg men ikke toyo. u see?

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ikke noe om bredden på felgene, eller innpresset. Men ja, det skal nok gå fint. Hvis ikke så går det alltids ann å kjøpe 195/40/16 (kun et eksempel for å illustrere).

Edit: remster kom meg i forkjøpet. Og du må også huske på det han nevner, bredde og høyde på dekkene varierer fra dekkprodusent til dekkprodusent selv om det angivelig skal være likt.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider