Kebab gud Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Ford har annonsert at de skal selge Jaguar og Aston Martin og muligens Land Rover Det som er litt spennende nå er jo hvem kommer til å kjøpe disse ikoniske merkene? Tidligere har Renault sagt at de ville kjøpe Jaguar, men så sa Ford NEI! noe som gjorde at Renault-Nissan gikk viedre og startet inntoget av Infiniti i Europa. Nå som Jag er til salgs, og Infiniti er i europa kan man spørre seg. Er Renault fortsatt interissert, og vil de ha mer enn bare Jaguar? Når det gjelder Jaguar har også styreformannen i JCB(traktor/gravemaskin produsent) sagt at han er keen på merket og har sine egene planer for Jag Så fremtiden kan se lys ut for Jaguar som har slitt med dårlig salg de siste årene mens Aston Martin, som det nå er lange vente køer for levering av nybiler har et annet problem Hvem trenger Aston i sitt modellskepter? Så lagt har hovesaklig 4 navn blitt nevnt, JCB , BMW, Renault og Toyota JCB og Renault har ikke komment med noen kommentarer om Aston , men Jag og Aston går jo nesten hånd i hånd. BMW har tidligere snust på Aston, men de trenger ikke merket! Toyota er nevnt mest fordi de vel har råd til å kjøpe aston og .. resten av Ford :P Men også fordi at de er litt leiseg over at Lexus ikke helt klarer å ta kundre fra nettop Aston.. Selv om de enda ikke har langsert noen konkurenter da:P (Lexus Superbilen kommer om ca 10måneder og Høyeffekts utgaver av dagens kommer ca samtidig.) Toyota har tidligere også bare kjøpt japanske firma så de har en tradisjon der å ta varepå.. er en liten mulighet volvo også blir solgt.. men eneste som er 100% nå er at Aston er tilsalgs og at Jag er .. så godt som tilsalgs Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Føles trist. Ford gjorde en god jobb med begge merker. Håper nye eiere kan gjøre gode ting. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Ford jorde en bra job med Aston.. men de tabbet seg SIKKLIG med Jaguar X-type er en tragedie uten like og S-type er stygg som en ... trønder! og la oss ikke snakke om den nye XK som er designet med bruk av en kopimaskin og en liste med tekniske inovasjoner fra 1991 Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 La mereke til at renault/nissan ble nevnt oppi her, drev ikke de og snuste på GM og da? mener det var 30% det var snakk om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Ford jorde en bra job med Aston.. men de tabbet seg SIKKLIG med JaguarX-type er en tragedie uten like og S-type er stygg som en ... trønder! og la oss ikke snakke om den nye XK som er designet med bruk av en kopimaskin og en liste med tekniske inovasjoner fra 1991 Trønderkommentaren. Ler enda. I forhold til X-type er jeg enig. Mener Richard Hammond beskrev den som "Enough Jag. But you don't want enough Jag. You want a lot of Jag". Men samtidig er jeg uenig i forhold til S-Type. Ikke en spesielt vakker bil, men jeg tolererer den. Den har særpreg. Og det liker jeg. 3-serie er ikke en spesielt stygg bil, men den ser ut som en ost. Og så kommer vi til XJ, som vel egentlig er kraaaaftig forbedret. Og designet. Det er XJ. Sånn skal XJ være. :P XK liker jeg ikke. Den er ikke like pen som en V8 Vantage. Den virker litt.. plast? Vanskelig å forklare. Der Astons ser ut som eksklusive klassikere ser XK ut som en døgnflue. Folk kommer til å huske DB9 som bilen som redefinerte begrepet "Verdens vakreste bil", som morsomt nok ble innehatt av DB7 før det (subjektiv mening) :P Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Tror Jaguar støtte fra seg en del entusiaster (og andre kjøpere) da de lanserte X-type som stasjonsvogn med diesel, manuell kasse og forhjulsdrift. Alt en Jaguar ikke skal ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Men med AWD er det jo egentlig ingen dårlig bil. Ikke en Jaguar, men fortsatt en ganske god bil. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Trønderkommentaren. Ler enda. I forhold til X-type er jeg enig. Mener Richard Hammond beskrev den som "Enough Jag. But you don't want enough Jag. You want a lot of Jag". Men samtidig er jeg uenig i forhold til S-Type. Ikke en spesielt vakker bil, men jeg tolererer den. Den har særpreg. Og det liker jeg. 3-serie er ikke en spesielt stygg bil, men den ser ut som en ost. Og så kommer vi til XJ, som vel egentlig er kraaaaftig forbedret. Og designet. Det er XJ. Sånn skal XJ være. :P XK liker jeg ikke. Den er ikke like pen som en V8 Vantage. Den virker litt.. plast? Vanskelig å forklare. Der Astons ser ut som eksklusive klassikere ser XK ut som en døgnflue. Folk kommer til å huske DB9 som bilen som redefinerte begrepet "Verdens vakreste bil", som morsomt nok ble innehatt av DB7 før det (subjektiv mening) :P Lest Autofil nå a? ;) Noen her som faktisk har kjørt nye XK..? ikke så dum i virkeligheten må jeg si. Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Kan ikke si jeg har lest Autofil i det siste, nei. Jeg foretrekker å mene noe selv, jeg. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Kan ikke si jeg har lest Autofil i det siste, nei. Jeg foretrekker å mene noe selv, jeg. hehe, men så greit da... har vist ganske lik mening som reporteren(e) i siste utgave av Autofil. Edit: Til topic, håper Aston Martin får noen verdige eiere, som ikke blander seg inn i merket. Og lar Aston Martin være Aston Martin. Hvem som eier Jaguar spiller egentlig ingen rolle, men de trenger et løft! merker på den nye XK'n at de har hatt et stramt budsjett... Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Mjo. Enig i det med Aston. Aston er kanskje noe av det mest erkeengelske som eksisterer. Det er så dekket av klasse og de øverste samfunnslagene at de fleste ser ut som en Lord. Klasse. Det jeg liker med Astons. Det og utseendet. Og i forhold til Autofils reporter, så tror jeg ikke jeg har kjøpt bladet? Leser sjelden artiklene i Autofil. Vel, noen ganger. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg