Gå til innhold

Schmiedmann.no.Lang leveringstid?

Ranger emnet

-Oddi-

Anbefalte innlegg

Schmiedmann ja.. Nå skal dere få høre en historie om de. Jeg kjøpte min BMW 318 IS av dattera til han som driver Schmiedmann i Norge. I annonsen sto det at den var EU-godkjent, men når jeg ringte og spurte så skulle de "kanskje" få gjort det dagen etter. Uansett så tok vi bilen. Det eneste som var feil i følge de var kamakselen, noe som skulle vise seg å være feil. Bremserør, bremseslanger, og bremsepumpene var så rustne/slitte at når jeg først skulle EU-godkjenne den en måned etter, fikk jeg beskjed om at det var livsfarlig å kjøre med den.

Rimelig sikker på at de visste om dette når de solgte. Tosker.

bremsepumpene, hmm har jeg ikke hørt om.. trodde et bremsesystem besto stort sett av pedal, bremsekraftforsterker, bremsesylinder (master), ABS enhet for de som har det, bremserør, calipere (slavesylinder), bremseklosser (bremsesko) og bremseskiver (trommler)...

noen biler har jo servoassisterte bremser, og da bruker den oljetrykket fra servopumpa, men noen bremsepumper har jeg ikke hørt om før..

men nok OT.

alle bmw deler jeg noengang har kjøpt, har jeg kjøpt hos schmiedmann (motortechnik), og har ingen dårlige erfaringer derfra ennå..

eneste jeg kan si noe på er at de kan ha litt lang leveringstid noen ganger, men da sier de ifra på forhånd..

dette skjer bare når lageret i danmark er tomt for det man skal ha..

ellers er betjeningen helt topp, hender faktisk at jeg stikker innom der bare for å slå av en prat..

de ringer meg så fort delene har kommet og prisene er langt under alle andre bmw forhandlere i norge..

terningkast 6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Fikk delen mine etter 1 uke :) Synes det er bra leverings tid jeg. Skal du ha det dagen etterpå får dere dra inn ditt og kjøpe det.. Strålende fornøyd :D

Venta over ei uke på delene jeg da.

I forhold til gs bildeler og bs bildeler

så var det litt treg leveringstid.

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider