lulle Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 For ca 3 uker siden begynte dynamoen å tulle, når motoren starter, lader den ikke , men ruser jeg motoren litt, kommer dynamoen seg, reimen er stram nok. kan det vær børstene,, noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Hadde tatt den opp å sjekka børstene ihvertfall, men tror egentlig at det er noe galt med feilen :hello: Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 har samme problemet her.... vi lada batteriet en hel natt... så satte vi den tilbake i bilen... den starta, og vi kjørte en hel dag, og da vi slo den av og gikk hjem og kom tilbake neste dag... nix batteri... oO hva skal vi se etter i dynamoen? iring? svidd? aldri vært inni den før ;) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Lukt på den.. Start bilen kan du gjøre, så mål over polene med ett mulitemeter for å se om dynamoen lader, skal ligge på ca 14.3-4 Volt, da er dynamoen bra.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 viftereimen skal være ganske stram, der er bra motstand når dynamoen lader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 viftereimen skal være ganske stram, der er bra motstand når dynamoen lader. kommer det ikke bare ekkle lyder ut av det der da? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 høres ut som et lignende problem som det jeg hadde på forrige camaroen min.. magnetiseringskretsen i dynamoen min hadde ikke spenning.. da lot dynamoen seg "starte" ved selvmagnetisering ved ca 4500 omdreininger. En løsning som fungerer er å koble fra den ene kabelen (ikke spenningsreferansen, det er den som går rett til batteriet, for å styre ladingen, men den andre, som er magnetiseringen. koble den så til via en motstand til en eller annen høvelig kabel som har spenning på motorblokka (spenning kun når tenninga er på).. var dette jeg gjorde.. er en grundig jallete løsning, men holdt fint for meg i to år. kan testes ved å la motoren gå på tomgang, og måle spenning (skjekke at den faktisk ikke lader), og så ta en ledning mellom plusspol og magnetiseringstilkoblinga mens den går.. bare borti noen sek... og så måle om dingsen fikk i gang ladinga eller ikke. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Det er ingen ulyder fra dynamoen, bare at den ikke lader før den har fått seg litt ekstra turtall, da funka det helt fint. men skal dele den får å se om børstene eller kontaktflaten kan være slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Det er ingen ulyder fra dynamoen, bare at den ikke lader før den har fått seg litt ekstra turtall, da funka det helt fint. men skal dele den får å se om børstene eller kontaktflaten kan være slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 et lite tips kan å være sjekke om det er litt irr på enden av ledningene som er på + delen av batteriet... kan komme litt i veien ;) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg