Gå til innhold

subber, kasse og batteri selges

Ranger emnet

KadettC_76

Anbefalte innlegg

Jeg syns så utydelig det stod 6\300 på batteriene jeg... Om du seriekobler dem da, så får du ikke 600A 12V. Men 300A 12V.

Ja, det er 2 6V batteri som må seriekobles. Jeg har vært inne på tanken selv om det blir 300Ah eller 600Ah, men ikke fått bekreftet noe. Men du er altså helt sikker på dette?

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kobler sammen to batterier for å få dobbel spenning, forblir A den samme. Uansett er 300A mye, og er batteriene bra, så er det ikke noe problem. Men jeg ser for meg en ting; 6V batterier er vel rimelig nøyaktig 6V? Dvs at man ikke får spenninger opp til 14-15V som man gjerne vil ha for å få mer effekt. Det er myntet som et spørsmål!

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du kobler sammen to batterier for å få dobbel spenning, forblir A den samme. Uansett er 300A mye, og er batteriene bra, så er det ikke noe problem. Men jeg ser for meg en ting; 6V batterier er vel rimelig nøyaktig 6V? Dvs at man ikke får spenninger opp til 14-15V som man gjerne vil ha for å få mer effekt. Det er myntet som et spørsmål!

A og Ah er ikke det samme da, men du har sikkert rett. Men et vanlig 12V batteri er 12,6V som regel, får de lett opp på 14-15V når bilen går. Laddespenning på dynamo som bestemmer dette.

Og til alle andre, er ikke jeg som selger så å sende meg PM er ganske bortkastet.

Ring trådstarter på telefon!

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A og Ah er ikke det samme da, men du har sikkert rett. Men et vanlig 12V batteri er 12,6V som regel, får de lett opp på 14-15V når bilen går. Laddespenning på dynamo som bestemmer dette.

Og til alle andre, er ikke jeg som selger så å sende meg PM er ganske bortkastet.

Ring trådstarter på telefon!

Ja, det er sant det...

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider