Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet

Nismo

Anbefalte innlegg

• Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har vært gratis til nå, men siden noen liker å pløye jordene på ACR runde etter runde så blir det et gebyr i år. Havner på 100-150.- pr berging eller noe sånt.

Ok,takk for info :)

Har bare hørt rykter om at det kostet mange tusen.. Godt å få det avklarert. Men seff må man prøve etter beste evne å ikke havne uttafor. :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Folkens!!!

Når det gjelder den "utavbanenkjøringa". Hvordan er reglene med tanke på tauekrok? Er dette noe som vil bli påkrevd får og kunne gå igjenom teknisk?

Jeg var med på den første kjøringa til Drift Battle på Rudskogen 14 april og der var det en del folk som dro av banen. I og for seg greit, men så kommer det som ikke er så greit. Mange utav bilene manglet tauekrok! Og der gikk det med mye unødig tid på å få bilene inn på bane igjen. Er ikke helt lett og få tak i noe å dra i vist, det ikke er noe å ta tak i og man har sand til mitt oppå kanalene! Er ikke så kult å ligge å lunke rundt på banen i 10-15 min med gulflagg pga at det er en som har dratt av og som ikke har tauekrok på plass. Bare helt "tette" støtfangere framme og bak...

Kanskje noe å tenke på..?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Folkens!!!

Når det gjelder den "utavbanenkjøringa". Hvordan er reglene med tanke på tauekrok? Er dette noe som vil bli påkrevd får og kunne gå igjenom teknisk?

Jeg var med på den første kjøringa til Drift Battle på Rudskogen 14 april og der var det en del folk som dro av banen. I og for seg greit, men så kommer det som ikke er så greit. Mange utav bilene manglet tauekrok! Og der gikk det med mye unødig tid på å få bilene inn på bane igjen. Er ikke helt lett og få tak i noe å dra i vist, det ikke er noe å ta tak i og man har sand til mitt oppå kanalene! Er ikke så kult å ligge å lunke rundt på banen i 10-15 min med gulflagg pga at det er en som har dratt av og som ikke har tauekrok på plass. Bare helt "tette" støtfangere framme og bak...

Jævli godt poeng her !!!

(har jo ikke det selv seff. men tenkte du lagde en i carbon til mæ :rolleyes: hehe...

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Folkens!!!

Du har et godt poeng der. Vi reserverer oss retten til å fjærne biler som står i sandgropa og hindrer treffet i å gjennomføres. Dette om så vi slenger en kjetting gjennom vinduene og drar den ut på låste hjul. Så det er opp til enhver sjåfør å velge om han vil kjøre utpå med eller uten tauekrok.

Nå skal det sies at man graver seg ikke like dypt i grusen på ACR som Rudskogen f.eks. Samt at de som kjører bergingsbilen er entusiaster selv, og har god erfaring med biler som er senket og stylet. Tror ikke vi skal sette dette som et krav, men det er noe man kan vurdere og sakte men sikkert innføre. (Kjipt å bli stoppet i teknisk for at man ikke har krok...)

/Har ikke sånt selv heller....alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om de som selger dekk på Sommertreff om de tar vanlig bankkort eller om det kun er kontant betaling?

Jeg går ut fra det kun blir kontant betaling hos dekkleverandørene. Mobildekningen er veldig dårlig der oppe, og vi sprenger nettet hver gang så det vil nok bare bli trøbbel med kortbetaling. Alle transaksjoner ville blitt "reserveløsning" osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra det kun blir kontant betaling hos dekkleverandørene. Mobildekningen er veldig dårlig der oppe, og vi sprenger nettet hver gang så det vil nok bare bli trøbbel med kortbetaling. Alle transaksjoner ville blitt "reserveløsning" osv..

Ok, kan sikkert kjøpe dekk hjemme da å ta de med. har ikke løst å ha flere tusenlapper i kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare stikke ned til Mo og ta ut penger når du ser at dekka begynner å bli slitt? eller hvordan var det med minibank på storforshei?

Går jo selfølgelig også ant. Noen som vet hvordan dekkslitasjen er når man kjører "vanlig" banekjøring, asså ikke drifting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med dette gjelder likegreit for verstingene med milionbiler som de som kommer med sine lowcost prosjekter også da! :D

Hehe, ja det blir likt for alle:) Vi skal selvsagt være forsiktig med alle bilene som havner utfor banen om de koster 10.000.- 100.000.- eller 2.500.000.-(som er den dyreste hittil tror jeg)

Likevel må man huske på at vi kan ikke stoppe hele arrangementet i timevis for at noen vil bruke halve dagen på å spa fram bilen sin for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider