Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

stemmer det.. mustangen er nok registrert på hvite plater om jeg ikke tar helt feil, alle de andre som stilte opp i ET klassen på aspelund var verfall regga.. en slik bil får man jo godkjent uansett hva man gjør med den..

men å få godkjent 150hk og turbo i mx5en er derimot umulig.. heia norge!! :hammer

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for et flott arrangement :-)

Siden jeg nå skal si noe mer som kunne ha vært endret på, er det 201-metern. Det er jo en ren "vits" at Mustang-dragstern var med i samme klasse som alle de andre bilene. 201-metern ble nesten en "si-seg-selv" historie..litt kjedelig rett og slett. Burde det f.eks. ha vært inndelt i forskjellige klasser ?

Den lille røde Mazda 323'en var derfor en frisk pust som fikk det til å bli gøy å se på :-)

 

.

 

 

Men hva i breisladd konkuransen da? skal de renspikka driftebilene stille i egen klasse også da??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke unna problemet med biler som kun kommer for å stille i drag'et.. De fleste reinspikka drag bilene er jo veteran og har X-xxx skilt, får jo oblater til skiltene så lenge de får start og kan kjøre av og på en henger.

Viss d ble kjørt etter street legal reglemanget må dem kjøre med gategodkjente dekk dvs redusert grep i starten.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke bruke street legal regelemanget siden det ikke er en offesiell konkuranse med de forhånds regler som må oppfylles for den typen konkuranser? Skal vel være så enkelt så mulig for å slippe unna regelverket, ikke tidtaking og kun premie til vinner...

 

Enklere å kreve at de kjører på banen for å stille opp...

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Mr.max.. Det var nok ikke bare driftingbilene som fløy av banen... men wannabe drifters med 100hk som måtte bruke heile langstrekka på å hente fart for så å vrenge bilen ut i sleng i svingan. Vi hadde full oversikt over svingan fra langstrekka og til sjikanen fra der vi bodde og det det var kanskje 1 av 4 som kjørte ut som tilhørte "driftere" resten var folk som var litt for overivrige... jeg synes det bare er gøy med mange forskjellige biler på banen. Slå heller hårdt ned på de som tror de kjører drifting men som heller er en fare for andre.

----------------------------------------------

07 - Skoda Scout

leter etter prosjekt

 

http://www.arcticmotorclub.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på banekjøringen må opp...

Ser at BMW klubben tar 600,- for 1,5dag på banen 22-23 juni.

Ved å øke prisen på bane kjøringen, blir det mindre biler som er der kun får å spøle grus på banen...

 

Jeg synes styrken til Sommertreff ligger i forskjellene og ikke likhetene med Gatebil. At nettopp alle får kjøre og ha det gøy er litt av poenget, slik at det ikke blir som Gatebil hvor tendensen er at kun de mest ekstreme og påkostede prosjektene får vise seg fram, og alle andre bare drikker og fester. På Sommertreff synes jeg det har virket som om at det som står i sentrum er at alle får KJØRE, ikke bare se på hva andre har råd til å drive med.

 

Det var litt utenom sitatet, men men.

Jeg tror ikke prisøkningen kommer til å gjøre slutt på det du anser som ett problem, har man råd til prisen som den er nå, har man råd til det dobbelte og, spesielt når det er snakk om biler som kjøpes billig for å herje og kondemneres der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ACR er ikke en bane hvor det skal herjes og kondemneres biler på! Det kan de gjøre i et grustak eller Naf sine kjøre kurs...

Fortsetter utviklingen slik det er i dag vil de neppe leie ut ACR til slike arrangemang.

Er vel nok av folk som vil organisere rene bane treff...

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller forbeholde dette til gateregistrerte biler med skilt slik det er i street legal 201m.

Det som skuffet meg mest var no at di bilene med 600-900hk og som var meget profilert ikke hevdet seg i det hele tatt.

Kun Skyline gutta som gjorde d bra.

 

 

Tenker du på supraene nå? De blir jo slått i første runde hvert år.. Nytter ikke bare å ha mye power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le litt når jeg så drag-bilen komme for å stille til start på 201m mot vanlige gatebiler...

 

WHY?

 

Jeg har en teori om hvorfor.

 

Den samme helgen som sommertreff så ble det også arrangert "Summer nats" på Gardermoen. Hvaorfor stiller ikke han der sammen med de andre dragbilene? JO! Fordi han er redd han skal tape, derfor så budsjetterer han heller å reise på ACR for å kjøre fra alle med sin "super" bil for å føle seg best av alle.

 

Jeg kaller det tåplig å stille med dragbil på den måten på ACR.

 

Blir det samme som at jeg kommer med Impreza'n på et arrangement som Dragbilene har laget, hvor de skal "prøve" seg litt på kjeglekjøring og meget krevende svingete vei. Da hadde de sikkert blitt imponert over at jeg med eneste bil av alle de som deltok, slo samtlige!

 

Men må si at det var virkelig synd ikke Bjørnstad stakk av med seier'n over dragbilen, for det hadde f*** meg vært tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg vet holder denne bilen til i nordland.. var en gammel kjerring som kjørte denne når den gikk sørpå.. om han feks ikke hadde budsjett til å¨dra ned til dragen sørpå synes jeg nå at det er greit at han kommer innom.. greit å se hvordan gatebiler klarer seg mot ordentlige dragstere.. må da gå ann å delta på noe uten å absolutt måtte vinne?

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er imponerende mykje negativitet dere klarer å hente fram.

 

Står det dragracing i programmet, så burde dere ikkje bli så overaska over at det dukker opp en drag-bil??

 

Den teorien til GT-555 er noe av det mest barnslige som har blitt prensentert i etterkant..

 

Dere har janteloven stukket så langt oppi tväan...

 

Og ideen om å bøtelegge dei som kjører i sandfella med opptil 1000,-?? Kva faen er det som skjer? Om dere er så vanvitti opptatt av å kjøre lave rundetider, kan det legges opp til dette når publikum ligger å søver. For det er kjedelige saker..

Greit at porchen, lotusen og noen andre biler kjørte fort, men det blir vanvitti kjedeli å sjå at dei tar samme svingen oppatt 10-15 ganger i samme spor, og i samme fart. 10 000m på skøyter er ikkje spesielt underholdende det heller..

 

Banekjøring er prøving og feiling. Den ideen må vere det

dummeste som har komt ut av heile helga..

 

Det eg kommer på i farta etter helga var teknikken til team wankers, fordi dei klarte å legge inn svingene så bra, sjøl om den har usedvanlig lav effekt, en god del volvoer som ikkje var redd for å få ei skrammme, og kor stor fart den blå granadaen hadde inn i svinga. uten å skli ut. Fleire som la merke til det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår