Gå til innhold

Dump-valve ventiler vs. åpent luftfilter?

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Er nå ganske så sikker på at "pop-off" ventiler kan monteres på biler med turbo som bruker bensin, men hva er saken med diesel turbo'r?? Hører fra noen at "pop-off" ventiler er "nesten umulig" på diesel, men så fikk jeg høre "åpent luftfilter"?! Kan noen forklare dette? Koster mye? Samme lyd som man vanligvis får fra en "pop-off"?

...og til dere som har "pop-off" eller "åpent luftfilter", har dere gått lei lyden? Hvordan høres lyden utenifra?

Mvh. Ole

(...sorry, men dette er ganske teit skrevet sett fra min side. Kan ikke så mye om biler, men er villig til å lære!)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Robert

Foresten så er det med åpent filter at du hører denne resirkulasjons ventilen bedre..

La oss si at jeg har en Golf III TDK eller en TDi da, er det mulig for meg å montere på et åpent luftfilter? Da får du den "pyssssj" lyden, ikkesant? Hva heter det filteret og hvor kan kan få kjøpt det? Pris...? Hvis du veit...

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Du får vel litt vil jeg tro, men langt fra det samme som med dumpventil.. hvor mye trykk du har spiller jo en viss rolle og....

Hmm... Du veit vel ikke om noen på forumet her som nettopp har det luftfilteret, som jeg kan grave informasjon fra vel? Hehe..

Ellers takk for hjelpa Robert!:)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vilaldri få PYYSCH lyden som du hører på motorer med digre turboer som PYYYYSCHJER høyt og NAM

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

ææh...bare et lite spørsmål til Robert og dere andre... hvor f*** har dere tenkt å ta ut vakuum til dump'en på en diesel-motor? :D

Sorry ass gutta, men kan absolutt ingenting om det der, så derfor jeg spør dere... Er det mulig å montere åpent luftfilter på TDK'n eller TDi'n??? Hva blir resultatet? Ingen lyd i det hele tatt? Heeelp me out here folks...:rolleyes:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Sorry ass gutta, men kan absolutt ingenting om det der, så derfor jeg spør dere... Er det mulig å montere åpent luftfilter på TDK'n eller TDi'n??? Hva blir resultatet? Ingen lyd i det hele tatt? Heeelp me out here folks...:rolleyes:

greit nok at du ikke kan så mye om bil ja (er ikke noen ekspert jeg heller!) :) alle må begynne en plass vettu :)

men,åpent luftfilter på diesel bør nok gå bra det,er dumpventil som er litt mer tricky å få til (det går an,men er litt værre å få til,i og med at du ikke har noe vakuum til styringen av dump'en).

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider