Gå til innhold

Rødt lys i km teller og klokke.

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

Hvor tykk er den..?

Regner med det må være mulig å bruke slike folier de bruker foran lyskastere ved fotgrafering og slikt, ikke det at jeg vet hvor man kjøper slikt, men.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har testa dette sier at lyset blir altfor svakt. At det er bedre å ta bort folien og bytte diodene. Men regner jo med det burde være mulig å fikse på den andre måten.

Dog må man spørre seg: hvis det blir bedre med ny folie (som burde være ganske enkelt å lage) - hvorfor finner man ikke slikt når man søker på ebay? For der er det bare diodekit...

Edit: lyset i km-telleren og klokka har forresten ingenting å gjøre med denne folien. Den bestemmer bare lyset ned på skivene. De to digital-displayene er bakgrunnsbelyste med fargede leds. Har slike dioder på dioder.no

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egen film i hver av de to led-displayene. Det du må gjøre er å skru av leddisplayene, fjerne filmen, sette de på igjen og montere farget bakgrunnslys. Jeg har gjort dette selv, satte inn ei blå diode med motstand bak hver av displayene, funker som bare det :)

Hvis dere skal gjøre dette så var nøye med å montere displayene riktig vei når dere har tatt vekk filmen :)

Det kan også være lurt å "snu" dioden slik at den lyser til siden, hvis ikke ser du godt at det er ei diode bak der, ser at lydet blir sendt fra et sentrert punkt bak der.

Men hvis dere skal prøve med slik film, få tak i transparent, slik til å bruke på overhead, som skal brukes i printeren på pc'n og skriv ut et felt som er litt mørkere enn du ønsker lyset og prøver med det. Rødt blir forresten rosa, så mørk rød vil skape en "grei" rødfarge.

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er riktig som VipS_VimS sier at det ligger en film og ikke en farget diode der.

jeg tenkte på å bruke et rødt skille papir (i plast) fra en ringperm. visst det blir for mye lys så kommer igjennom så kan jeg jo bare legge på to stykk.

skal se om jeg fåt ta i det jeg trenger på mandag...

her fått tak i golf 4 speedo piler som jeg skal montere. håper joeg får lys i de. så skel jeg fjerne det grønne lyse som lyser på instrumentene og få rødt lys i displayet. det blir sikkert fett.. håper jeg :p

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det så jo knall ut... jeg har byttet film no. fant en rød cd-mappe som jeg klippet opp... har ikke testet hvordan det ser ut ennå!

tror jeg kjøper meg sånne dioder som xGrape har.

jeg skal prøve å få lys i golf 4 pilene mine, men er det baret til å kjøpe dioder å ledinger på clasolson eller må jeg ha noe mer? isåfall kass dioder må jeg lete etter?

skal jeg seriekoble det eller parallelkoble det?

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk Marvil, jo blei godt fornøyd, og det ble utrolig behagelig å kjøre med om natta.....slipp det skarpe ekle lyset som va før.

tok bare vekk den grønne folien og satte inn 2xblå og 2x rød fra

http://www.dioder.no...gjort på tja 7 minutt inkl inn og ut montering

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AV med viserne? noooo nooo nooo tok bare ut heile speedo huset og fikk skifta diodene uten å ta ut nokke som helst.

andre skiver og lakerte visere gjorde e en annen gang...om det va det du tenkte på

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider