Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet

Kid-A

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe så deg Kid-A på Autofil når dere rulla Sierra´n over på hjula igjen... Legger ikke fra seg kamera før det er alvor i bildet nei!!! :) Nice rims by-the-way!

Vet du har bilen som et rullende prosjekt, men har du noen planer for motor osv i bakhånd? Tenker på de to Siroccoéne som stod like ved scenen under BugRun i sommer (tror de var finske). Kult med chrome i motorrom (og alle andre steder iogforseg:rolleyes: ) nå som du har vinterfelger som vil matche da:D :D

Picture this: Det er sen-sommer, du er viril og tight med kamera stramt i hånd med en solnedgang som bestillt fra ; ja du gjettet det: himmelen. Bilen står stødig i en vinkel smukkere enn Vidar Teisen i spandex og panser på gløtt......... **KNIPS** Volá et stykke veggpryd:cool:

Så Arild, si etter meg: C.H.R.O.M.E. er min beste venn!

smiley_picture.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joarek

Hehe så deg Kid-A på Autofil

Stillbildene på tv-inslaget et var mine.

TV-kameramannen stod på andre sida av "banen", mens Nils passa på å rulle bilen rett foran kameraet mitt(!) :cool:

Motorplaner fins, men er et stykke ned på prioriteringslista.

8V'n ryker blått og fint og kår som ei kule!

Krom under panseret er lite trolig ettersom det er bruksbil året rundt.

De fine 'roccoene på Bug Run er fra Scirocco Club Hamburg.

De ble rett og slett sure da de så Bad'roc :D

- Viel arbeit, sa de og rista på hue blah

Den sølvfarga 'roccon fra Hamburg er utrolig strøken, og eieren svarte villig på spørsmål etter et par pils - før han så Bad'roc :hello:

Alu er nok en nærmere venn enn krom ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei ja :)

Har "flytta" fra den første garasjen jeg leide til et skikkelig hobbyverksted med likesinnede.

Men jeg sliter med å få lånt kompressor helpme så det drøyer med punktsandblåsinga :(

Sveisern min her i Oslo blir stadig mer opptatt på familiefronten, så Bad'roc må nok til Sunndalsøra for å få stålmassasje

Bad'roc fikk i det minste en liten service i helga chef

Bytta dynamo og bånnpanne. Biltemas fineste motorsmøring lakk rett gjennom de skjeve gjengene i det gamle tråget efter god asfaltmassasje :D

Men den ble faktisk tett igjen etter nok en smell thumpsup

Likevel så bånnpanna ut som et månelandskap

Den "nye" bånnpanna er tok jeg i nesten bulkfri stand fra en Golf II 1,8 90-hester, denne har både mer bakkeklaring og plass til mer olje. Takk til Andi Eins for tipset!:idea:

Ellers rakk jeg å montere indre plastskjerm på høyre foran, for å beskytte mot saltsprut (på venstre side var den allerede på plass)

Skjærte av det meste av plasten langs skjermkanten. Likevel subba det mye på vei hjem fra værste', men det har allerede begynt å slite seg til ;)

Det som betyr no' er jo at det ikke subber i stålet!

Gikk over gewinden foran med stålbørste der jeg kom til. Gjengene så faktisk ikke ille ut, selv om det ikke er i rustfritt thumpsup

Så spraya jeg over det hele med no' Tectylgreier jeg fikk av ManiaCoupé

Deretter pakka jeg inn gewinden i et par lag plast fra plastsekker og surra over mengder av gaffa. Så får vi se om det holder til å beskytte mot den verste saltspruten.

Gjør det samma bak neste gang jeg er i værste'

Men kameraet glømte jeg såklart hjemme :mad:

Ellers er jo brekksladdsesongen igang sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider