Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bad'roc freste lykkelig tur-retur Oslo-Trondheim i helga, med prolog til Skjeberg Bilopphuggingog epilog til Drøbak ressursbilsenter, og gikk som en drøm:)

 

I anledning høstslasket kostet jeg på meg provisorisk reparasjon av spyleren og ny pussergummi.

Bad'roc viste seg god å kjøre ytterst friskt med, tross fullstendig utslitte støtdempere foran.

Forbruket av Hydro/Texaco 98 blyfri og Biltema delsyntetisk olje var moderat tross frisk bruk av turteller, girspak og gass.

 

Men nå må vi se å få montert lasteventil så bakbremsene ikke låser opp for tidlig. Ikke bra ved nødbrems ned mot fotobokshastighet;) :D

 

Takk til co-pilot Andie Eins som skravla så friskt at savnet av stereoanlegg forsvant - og Einserfreak og lowrider_a4 som viste oss livets lyse side i Trondheim:)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske det nei... Så mange hundre biler jeg blåser forbi er det vanskelig å få med seg alt:D

Var dere å leverte ei godvogn til undersåttene i Sarpestuket?

 

Men æ glær mæ stort til å se et par Håbet-biler neste år, og ikke på henger ;) :D

 

 

 

Og til Sonick: jo, jeg får litt betalt for jobbene jeg gjør - heldigvis:cool:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Kan ikke huske det nei... Så mange hundre biler jeg blåser forbi er det vanskelig å få med seg alt:D

Var dere å leverte ei godvogn til undersåttene i Sarpestuket?

 

Men æ glær mæ stort til å se et par Håbet-biler neste år, og ikke på henger ;) :D

 

 

 

Og til Sonick: jo, jeg får litt betalt for jobbene jeg gjør - heldigvis:cool:

 

Jupp, Moldestuket bil blir Sarpestuket bil :D :D

Gleder meg stort jeg også. Blir artig med ferdig bil. Og ingen hengere nei ! :D Bilene skal brukes :)

 

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satt jeg på taket på en Talbot Solara i over en time og skrudde av lasteventilen til bremsene fra en ultrarusten Golf GTI som stod slengt oppå taket av en Datsun Urvan på skroten.

 

Golfen hadde ingen hjul, så understellet hvilte på taket på kassebilen, så da kan dere tru det var lett å komme til og få skrudd av den fastrusta lasteventilen som sitter under bilen ved siden av bensintanken.

 

ALtså en times slit for å løsne to skruer, kappe fire bremserør og hekte av ei fjær.

 

Men jeg trengte jo trimmen :cool:

 

Var også fremme med tommestokken og målte på noen andre biler for å se om støtfangerplanene mine vil funke, og det ser lovende ut ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke originalt på 1,6 75 hk, som bilen min var originalt. Forrige eier rakk å oppgradere til skiver bak før han ga opp, men tydeligvis ikke lasteventil.

 

Anide Eins driver og oppgraderer til skiver bak på en av sine Golfer. Så han knelte under Bad'roc for å se hvordan den var montert - men der var det tomt...

 

Scirocco II kom også med 1,3 de første åra ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

I dag satt jeg på taket på en Talbot Solara i over en time og skrudde av lasteventilen til bremsene fra en ultrarusten Golf GTI som stod slengt oppå taket av en Datsun Urvan på skroten.

 

Golfen hadde ingen hjul, så understellet hvilte på taket på kassebilen, så da kan dere tru det var lett å komme til og få skrudd av den fastrusta lasteventilen som sitter under bilen ved siden av bensintanken.

 

ALtså en times slit for å løsne to skruer, kappe fire bremserør og hekte av ei fjær.

 

Men jeg trengte jo trimmen :cool:

 

Var også fremme med tommestokken og målte på noen andre biler for å se om støtfangerplanene mine vil funke, og det ser lovende ut ;)

fint med litt trim når det er sånne saker det gjelder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går saaakte fremover med Bad'roc:

 

I helga fikk jeg dratt opp spylerslange skikkelig strøkent fra pussertanken i bagasjerommet til spyleren foran(!)

Alt for å bedre vektfordelinga vøttø :D

 

Demonterte midtkonsollen, skal byttes i en som ikke er knekt pga innbrudd, da monterer jeg cd/radio i samme slengen og legger opp skikkelig strøm- og høyttalerkabler.

 

Fant et par ovale jentebriller under midtkonsollen, noen her som savner dem? :cool:

 

Lenge siden jeg har lagt ut bilder nå, må jo få opp en hjemmeside for slikt nå for tiden - det kommer så snart jeg får fiksa noe bredbåndsproblemer i heimen.

 

Og snart er det tid for å bestille ny frontplate ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår