Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Kid-A

Det går saaakte fremover med Bad'roc:

 

I helga fikk jeg dratt opp spylerslange skikkelig strøkent fra pussertanken i bagasjerommet til spyleren foran(!)

Alt for å bedre vektfordelinga vøttø :D

 

Demonterte midtkonsollen, skal byttes i en som ikke er knekt pga innbrudd, da monterer jeg cd/radio i samme slengen og legger opp skikkelig strøm- og høyttalerkabler.

 

Fant et par ovale jentebriller under midtkonsollen, noen her som savner dem? :cool:

 

Lenge siden jeg har lagt ut bilder nå, må jo få opp en hjemmeside for slikt nå for tiden - det kommer så snart jeg får fiksa noe bredbåndsproblemer i heimen.

 

Og snart er det tid for å bestille ny frontplate ;)

 

Du skulle hatt den front plata før jeg henta bilen din:)

Slik at jeg kunne sveisa de som skulle sveises;)

-Audi A8 nye lowrider vogna :dj

 

x-Boble 1200 61 mod

x-Golf gti 16v 90 mod

x-Golf gti 82mod

x-Lowrider Audi A4 96mod

x-impala 64mod (lowrider)

x-dodge van 89mod

x-bmw 320 cab 89mod

x-pluss div andre drit biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med marc om pris på den i tyskland ? :)

Håper jeg finner noe bedre A8 en jeg har gjort til nå.. finnes de noen flere sider med biler til salgs i tyskland, eller er de bare mobile.de? foresten jeg har ordna med tinning av taket ditt;) da blir den enda cleanere:D hehe.

-Audi A8 nye lowrider vogna :dj

 

x-Boble 1200 61 mod

x-Golf gti 16v 90 mod

x-Golf gti 82mod

x-Lowrider Audi A4 96mod

x-impala 64mod (lowrider)

x-dodge van 89mod

x-bmw 320 cab 89mod

x-pluss div andre drit biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Og selveste motorjournalisten fikk gratis kurs i kryssbytting av bremseskiver, disse satt jo feil vei...

 

Dette bildet er tiltenkt kurskatalogen:D

(ja, dette er skiva til bilens venstre side)

 

De bremsene var fete!:D

Hvor kommer de fra, og hvor mye må man ut med???

Skal bremseoppgradere golfen min etter at jeg har trimmia den

opp! Det skal bli 140-150 gamp, så da er det kjekt med litt mer

enn de org. gti 8v-bremsene.....

SJEKK UT TRÅDEN MIN!

Jeg har også et alpinhvitt prosjekt på gang!

Min K-JetronicGTi8V!:rolleyes:

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Skivene er EBC Turbo Groove, med Green Stuff klosser, kjøpt hos Be-4-You.

 

Kosta vel 3-4 lapper...

 

Da for to stk skiver med klosser? Eller?:rolleyes:

Man må vel ha nye calippere også:(

Det blir dyrt for en fattig student! Men man kan jo

ikke kjøre bestemor-golf! Den MÅ skille seg litt ut!;)

 

Fin bil du har! Wir lieben schneller coupés:D

Den blir sikkert sinnsykt råyodude

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ordna tuta - jippi - nå skal venstrerunkerne får høre det blah

Har også fixa en del annet elektrisk, snart funker alle lysa i dashbordet :idea:

 

Vært på et par bilskroter og henta meg gasspjeld og varmkjøringsregulator fra Audi-femmer. Dette er ren bolt on og skal visstnok gi en håndfull hester og bedre respons - vi glær oss :cool:

Fått nye H&R bakfjærer fra Powerzone, som jeg virkelig håper får høyden bak ned på et i det minste anstendig nivå sombrero

 

Men best av alt er at jeg har vært å kikka på en fet felgmodell, som er mye billigere enn den andre jeg har kikka på. Dessuten er den tidløs, og har attpåtil riktig boltmønster!

Hvilken felg det er forblir en hemmelighet til den sitter på bilen:D

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå funker alle lysa på dashbordet, blir nesten blenda :cool:

 

 

Midtkonsoll

Bytta midtkonsoll, den gamle var herpa etter bilstereotyveri (før jeg kjøpte bilen).

Den "nye" midtkonsollen har også en VDO Cockpit oljetempmåler som jeg har ordna lyset i. Men jeg mangler giveren til instrumentet - noen som har det liggende?

 

 

Elfeil

nitewlkr stilte opp i dag og hjalp meg med å fixe de siste feila på instrument- og kupélys, blant annet noe så avansert som å skifte en sikring doh

Men det er dårlig kontakt i lyset i lysbryteren nitewlkr, vi får ta en titt til på denne :)

 

 

Handskerom

Nå har jeg også lys i bomvegkvitteringsarkivet (askebegeret) og handskerommet.

Har nemlig oppgradert handskerommet fra billigmodellen Scala (som ikke har lys) til GT-spec, med lys.

Fjærbelastet handskeromsluke er også fixa, med ny låscylinder som matcher tenningsnøkkelen

 

 

Antenne

Antennekabel er kjøpt og lagt opp gjennom kupéen, mangler bare en dag med brukbart vær og tilgang til strøm nå, så får vi borra litt og montert antennepisken skjult i bakfangeren

 

 

Dash

Klips til dekslene under dashbordets førerside og midtkonsollen er bestilt og betalt, straks dette kommer på plass er dashen 100%

 

 

Fjærer & dempere

Riktige bakfjærer er montert, så nå er Bad'roc like "lav" foran og bak, og de "gamle" bakfjærene er vaska og returnert til Powerzone. Regner med de returnerer dem videre til H&R.

Men 35 mm senking er jo altfor lite! flushit

Dessuten viser støtdemperne foran, som jeg tok over fra Marbels prosjekt Caddylac, seg å være fullstendig utslitte :mad:

Gidder neppe kjøpe nye dempere før jeg får fixa mer senking, noen som har brukbare Golf I frontdempere til gibortpris?

 

 

Senkeplaner

Grubler vilt og uhemma på hvordan dette skal løses, hmmm...

Har kommet frem til at luftfjæring er den eneste løsningen som virkelig duger for meg. Luft er visstnok mykere enn gewinde, og derfor en stor fordel når Bad'roc skal brukes som fotobil i jobben (lettere å holde kameraet stødig)

Men detta har jeg ikke råd til før tidligst 2005 (koster kr 15-20.000,-)

Så det blir nok billigsenking (ikke gewinde) inntil videre. Andie Eins har tipsa om et latterlig billig sett med fjærer og dempere som senker 80mm, vi får se....

 

 

Luftfilter

Skulle bytte luftfilter heromdagen, fulgte med ett nytt originalfilter i eske da jeg kjøpte bilen. Men - ikke nok med at filteret var feil (til forgassermotor) - luftfilterboksen var tom! Har altså kjørt i minst ett halvår uten filterwtf?

Ikke rart det var gromlyd i vogna...

 

Nytt originalfilter er selvsagt bestilt, men til sommerbruk blir det nok K&N innsatsfilter og hølborra filterboks.

 

 

Krenging

Og ikke nok med det: Andie Eins bøyde seg under bilen heromdagen og oppdaga at Bad'roc mangler stabilisatorstaguhhmmwhat?

Forrige eier gadd altså ikke montere dette da han bygde om fra 1,6 75 hk til 1,8 GTI 8V. Så nå står valget mellom drittjobben å skru av et par rustne (og billige) stag fra en bil i gjørma på skroten - eller kjøpe nye (og dyre) Eibach-stagalacocaina

 

 

Monovisker

Fikk nettopp tilslaget på et brukt monoviskerkit til rocco II på ebay i USA :usa:

$51,- + frakt, blir spennede å se når det dukker opp i posten!

 

 

men ikke minst

Dessuten er viftereim og skiltlys bytta - piece of cake sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Nå funker alle lysa på dashbordet, blir nesten blenda :cool:

 

 

 

nitewlkr stilte opp i dag og hjalp meg med å fixe de siste feila på instrument- og kupélys, blant annet noe så avansert som å skifte en sikring doh

Men det er dårlig kontakt i lyset i lysbryteren nitewlkr, vi får ta en titt til på denne :)

 

Og ikke nok med det: Andie Eins bøyde seg under bilen heromdagen og oppdaga at Bad'roc mangler stabilisatorstaguhhmmwhat?

Forrige eier gadd altså ikke montere dette da han bygde om fra 1,6 75 hk til 1,8 GTI 8V. Så nå står valget mellom drittjobben å skru av et par rustne (og billige) stag fra en bil i gjørma på skroten - eller kjøpe nye (og dyre) Eibach-stagalacocaina

 

 

 

I lysbryteren og...hmmm... jaja vi får trå til en dag og fikse den skikkelig...

og de stagene skal vi nok klare å fikse... kan godt hende du slipper "drittjobben" med å skru de av også ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår