Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

på en dieselmotor vil det vel helst høres fælt ut bare tenker jeg. med tanke på at det ikke er no gassspjell.. vil vel få en konstant sugelyd :P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Lommeboka som gjør at det tar tid - slik er det i vår harde verden...hellothere

 

Det er ett hardt liv.. så derfor måtte "dessverre" jeg reise til motormessen i Stockholm i stedet for deg... du ville ha digget den T23 Ford Hotroden som var bygget om til bling bling snøscooter... søt motivlakkert sak med kompressormatet 454 cid eller noe slikt :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så har vi skrudd litt igjen :)

 

Lørdag bytta jeg og min mekaniker (som vil være anonym) ytre høyre drivledd.

Passa bra med et kurs i drivleddmekk!

 

Her jobber Mr X med å ta ut drivakselen:

2ca430c3.jpg

 

Her er det nye leddet klart for fetting:

(Jada, vi brukte skikkelig fett, ikke WD40 ;))

dc1306be.jpg

 

Så fant Evil T et emblem under oppussingsarbeid av leiligheten sin.

Hvit tekst med ordet "KUSTOM" er jo perfekt for detta prosjektet. Så det ble prompte donert til Bad'roc:

3122ddac.jpg

I amerikansk rånerkultur et er bare de mest smakfullt ombygde bilene som får lov til å stave kustom med K.

Vi skal selvfølgelig jobbe for å kvalifisere for dette!

 

 

 

Så har jeg vært på nytt deleraid på et hemmelig sted i Østfold.

Stedet offentligjøres straks vi har blitt enig med selger om deleprisene :cool:

Fikk med følgende:

 

- Komplett høyredør uten rust, men med noen små bulker.

Rusta på døra Bad'roc hadde fra før viste seg nemlig å være av det kinkige slaget.

 

- Komplett bakluke med glass uten høl til pusser. Dessverre var ikke dette glasset heller særlig ripefritt. Men det så vi ikke når 2slow og jeg skrudde den av vraket i mørket :(

Men nå har jeg en ekstra bakluke til sveising, samtidig som bilen fortsatt kan brukes. Luka skal nemlig moddes ganske mye!

 

- To baklamper, som nye!

Dette blir nok lampene som moddes og havner på Bad'roc til slutt, etter at jeg får brukt lampene elanzer sender meg som prototyper.

Kommer de snart elanzer:confused:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi blitt enige om prisen på delene, og dermed kan vi avsløre at det er Veteran og VW-Service i Fredrikstad som har en Scirocco-delebil.

 

Bilen er en -87 Scirocco Scala 1,6 75 hk. Altså helt identisk med det Bad'roc var i utgangspunktet. Se brosjyrebilder helt først i denne tråden ;)

Denne har fått seg en solid smell i venstresida og er kondemnert, men er så godt som rustfri og har fortsatt masse bra deler!

 

Knut på Veteran og VW-Service er en skikkelig nerd på deler til luftkjølt VW, men har også noen rariteter til vannkjølt på lager :)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi blitt enige om prisen på delene, og dermed kan vi avsløre at det er Veteran og VW-Service i Fredrikstad som har en Scirocco-delebil.

 

Bilen er en -87 Scirocco Scala 1,6 75 hk. Altså helt identisk med det Bad'roc var i utgangspunktet. Se brosjyrebilder helt først i denne tråden ;)

Denne har fått seg en solid smell i venstresida og er kondemnert, men er så godt som rustfri og har fortsatt masse bra deler!

 

Knut på Veteran og VW-Service er en skikkelig nerd på deler til luftkjølt VW, men har også noen rariteter til vannkjølt VW på lager :)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "nye" delene, døra og bakluka er nå ribba og klare for sveising og forsking på montering av elåpning.

 

Lowrider_A8 tar med seg bakluka neste gang han er i Oslo og setter igang med tung customisering :cool:

 

De siste hyllene til dashen og dekselet under rattstammen monterte jeg igår.

Handskeromsluka er nå også ferdig innjustert, med fjærbelastning, og går i lås som en drøm tross dårlig passform :)

 

Monterte åsså fm-antenna i støtfangeren bak, ble brukbart mottak faktisk. Når jeg får støtfangeren jeg skal ha senere, i sommer, kapper jeg ut øvre del av jernet i fangeren, så det ikke skjermer antenna.

 

Har avtalt salg av vinterhjula til en kompis :)

 

Har gitt opp å få tak i en brukt AEZ-felg til grei pris, så jeg leverer den skjeve felgen til retting på Sunaas Hjulservice i dag.

 

AEZ-felga er 7x15" og får duge denne sommeren, så kjøper jeg 185/55 piggfritt og degraderer dem til vinterfelger fra høsten av.

 

Dermed blir jeg jo "nødt" til å skaffe fete sommerhjul til neste sesong ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TL1600super

Du mr KidA, skal du lage eget friskluftsinntak rundt luftfilteret også? Du mister jo effekt ved å åpne for varmluft fra motorrommet når du har borra alle de høla

 

Tja, mentalt sett er i hvert fall bilen kjappere med den "nye" innsugslyden :D

Har jo ikke turbo, og eksosen sitter på baksida av motoren, så det blir ikke så veldig varmt.

 

Dessuten er høla strategisk borra på luftfilterboksens forside og ut mot skjermen.

 

Har tenkt på en luftboks ja :)

Venter til jeg får flytta batteriet til kupéen.

Da blir hele fremre venstre hjørnet av motorrommet ledig ;)

 

Åssen trives du med Touranen Øyvind?

Og skjer det no' med TLn?

 

 

Originally posted by rfPolo

så du hadde blinkers med parklys foran, og begynte å lure på om dette kunne vere noe å lage til på en polo? noen meninger?

 

Klart du skal lage deg det! :)

 

Bare å borre et høl til parklyspære det, forsiktig - så ikke reflektoren sprekker ;)

 

Husk å tette godt rundt pæreholderen med sika ellernosånt, så det ikke kommer fukt inn i lampa.

 

På mine er det en tjukk og myk gummi rundt pæreholderen, som tetter skikkelig.

 

Likevel er det allerede vanndam inne i lampa :(

Men det kommer nok ikke fra parklyshølet.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touranen er en kjempebil! Kan ikke få sagt nok godt om den egentlig. Noen modding har det ikke blitt på den enda, har hatt et par tøffe mndr da kjerring fae.... har flytta ut..... anger2

Tl`n er bytta mot en 60 Ghia (i fjor høst), ikke det at jeg har fått gjort så mye på den heller, men planene er der, skal bli AC cobra look-a-like med tilbakeflytta dører og forlenget panser..... :D

Passaten er til salgs da, hvis du vet om noen som vil ha, påkosta 45000,- siste året, og går vel for rundt 75000,- tenker jeg

SCC 2010! 20-21-22 AUGUST!!

SCCevent.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår