Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har blitt mye jobbing og lite mekking i det siste. Fordelen er at det snart forhåpentligvis blir en anelse mer penger til overs til prosjekt Bad'roc!

 

På temaet senkesett følges Polo Classic sitt berømte ordak "buy cheap, buy twice"

 

Etter litt frem og tilbake ble det til at Bad'roc fikk overta nitewlkrs Supersport gewinde som bare har vært brukt en håndfull mil.

Prisen ble særdeles sympatisk - takk nitewlkr! yodude

 

Da dette ble klart gikk liksom verktøykassa av seg sjøl ut i bilen :cool:

Bad'roc gynga sine siste kilometer med sjøsyke sykkelpumpedempere ut til FGL-grotta på Lillestrøm.

 

Der oppdaga Jan til sin herlige bergenske glede at han kunne låne mine utslitte dempere for å få trilla sitt prosjekt ut av verkstedet.

Før jeg hadde fått sagt "garasjejekk" var han igang med å skru ut det første fjærbeinet fra Badroc.

7f9a855b.jpg

 

Gikk rimelig greit å få av greiene ettersom det var demontert sist høst

712b5363.jpg

 

nitewlkr & co plukka kjapt av Supersport-senkesettet fra en av hans mange einsere og erstatta det med grommere vare.

Jeg sugde tak i "værstingsettet" og begynte straks monteringa ute i den vakre skumringen.

 

Imens stupte Jan over demperen han trengte.

Her er Supersport-fjærbeinet til venstre og den gamle sykkelpumpe-driten til høyre:

d104c53f.jpg

De "gamle" H&R 35mm fjærene er jeg derimot fornøyd med og beholder inntil videre for eventuell fremtidig vinterbruk.

Tviler nemlig sterkt på at Supersport-settet er rustfritt :rolleyes:

 

Resten av senkejobben gjorde jeg og den nyklekte myggen sammen ute i sommernatten, med trivelig assistanse av polo classic og dama til nitewlkr.

 

nitewlkr tippa at gewinden er justert til ca 7-8 cm senking nå.

Gidder ikke finjustere det før jeg får på sommerhjula neste uke.

(Den ene felgen er fortsatt på retting hos Sunaas)

Ser ikke særlig lavt ut på dette dårlige nattbildet...

2da5a07a.jpg

 

Bad'roc fikk ihvertfall for første gang noe som kan kalles styrerespons, og det rista deilig i sideflesket når vogna rulla de siste særdeles humpete meterne mot heimen ved midnatt.

 

Skal prøve å utvikle ett eget system for å hindre at gjengene ruster og tettes med drit altfor fort.

Grunnen til at jeg handler så simpelt og billig er at dette bare skal holde til jeg får råd til luftfjæring,

forhåpentligvis om et par år sombrero

 

De neste kronene som blir til overs settes av til rustfjerningsremedier og felger.

Kan røpe at det blir subbende 17-tommere, men de kommer ikke på bilen før neste år ;)

 

Får vi montert lasteventil er det risk for banekjøring med Bad'roc på VW/Audi-treffet på Våler 19.20. juni :eek:

Må jo prøve å trekke ned standarden litt ute på banen :D

 

En ting kan jeg love: Bad'roc blir skikkelig lav før Bug Run! :cool:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, Kid..

 

Hvor fornøyd er du med de Supersportene, nå når du har fått prøvt de noen dager? Fikk en deal med de, jeg, så lurer på om jeg skal få tak i coilover settet, jeg også, som en billig løsning..luft er uansett planen, over tid og penger..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Duh, Kid..

 

Hvor fornøyd er du med de Supersportene, nå når du har fått prøvt de noen dager? Fikk en deal med de, jeg, så lurer på om jeg skal få tak i coilover settet, jeg også, som en billig løsning..luft er uansett planen, over tid og penger..

 

Tviler på at du får tak i noen sett på en stund da siste produksjonsrunde ble tilbakekalt.....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Duh, Kid..

Hvor fornøyd er du med de Supersportene, nå når du har fått prøvt de noen dager?

 

Noen dager?

Har hatt dem på i 26 timer ;)

 

Nettopp tilbake fra en 4-timers tur med alt fra humpete og morsomme krokveier til kjapp motorvei.

Funker helt greit og er passe harde synes jeg.

 

Vi får se om de er for myke når grommere hjul kommer på og fjærene skal skrus ned skikkelig.

Først mot vinteren ser vi om det blir vanskelig å justere høyden etter måneder med møkk og fukt i gjengene

 

Uansett får du neppe tak i Supersport gewinde nå, som nitewlkr sier :(

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skal bli noe problem å få tak i, uannsett. Var nemlig en markeds høvding hos supersport, som ordnet ett sett til meg, og dette skulle jeg få når jeg ønsket det...prisen var det heller ikke noe å si på, 320 €.

 

Så da anser jeg ikke det som noe problem. Men som sagt, "buy cheap, buy twice"..regner med det er hva som må til da..

 

Hadde ikke lyst å betale for greiene om det bare var dritten, og ikke brukbart..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår