Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kid-A

Tviler nemlig sterkt på at Supersport-settet er rustfritt

Skal prøve å utvikle ett eget system for å hindre at gjengene ruster og tettes med drit altfor fort.

De neste kronene som blir til overs settes av til rustfjerningsremedier og felger.

 

 

Du skal få en spesiell spray av meg som vi bruker for å konservere verktøymaskiner som skal sendes med båt eller stå lagret. Ligner litt på voks som har tørket...

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by ManiaCoupe

Du skal få en spesiell spray av meg

 

Thanx mate!

 

 

 

 

Hadde skrudag igår:

 

Fikk på sommerhjula, ihvertfall tre av dem. Får på det fjerde, hvor felgen har vært på retting, i morra :)

Takket til Ole Roger, som monterer dekk for meg yodude

 

Så var det tid for å skru ned gewinden skikkelig!

 

Begynte friskt med å skru ned 5cm til bak (det var jo allerede skrudd ned 4-5 cm av niewlkr da jeg fikk det).

 

Brukte drøyt en time på høyre bak, justeringsskivene satt som f/&%¤/%¤!!! angry

På venstre bak satt de om mulig enda værre.

DaaN fikk heller ikke sving på justerskivene med hammer og skrutrekker knock

 

Til slut tok jeg av fjærbeinet og satte det i skrustikka, tredde et laaangt rør på justerverktøyet og dro til.

Da funka det! :cool:

Satt ikke nevneverdig med dritt i gjengene heller,

og det hjalp ikke å skru litt tilbake, rense og skru nedover igjen :rolleyes:

Tror dette rett og slett er dårlig produksjonskvalitet - slik er det når man kjøper billige greier :confused:

Foran tok det tre minutter å senke påhver side(!). Her funka justerskivene som de skulle drunk

 

Bytta drivledd, olje og oljefilter i samme slengen.

Gikk opp til eksamen i drivleddsbytte med Andie Eins som konsulent og sensor. Tror det ble bestått birthday

 

Derimot strøk jeg med glans på oljebyttet!

RS2 her på forumet stod ved siden av og slo en spøk om å glemme å skru i bånnpluggen mens jeg helte på Biltemas beste olje i store mengder

- Åh faen, sa jeg doh doh doh

Røska opp bilen med jekken, kasta meg under, og skrudde i bånnpluggen nonono

Ca 1 liter olje ratt rett igjennom motoren og ut på grusplassen utafor FGL-grotta i Ski flushit

Snart hørtes et rungende latterbrøl fra hele FGL-gjengen inne i verkstedet lol lol lol

 

Var faktisk nok olje igjen til å putre trygt hjem og videre til Biltema idag for å handle mer smøring :???:

 

Derimot protesterte høyre framfelg kraftig når vi dro avgårde. Den subba i gewinden anger2

Litt positiv camber ble kjapt fiksa. Nå "kysser" bare dekket gewinden søtt, så det blir ei deilig lita slitestripe på innsida av dekket :hug:

 

Den lånte digicamen hadde dessverre flatt batteri igår, så det ble ingen bilder :(

Men jeg dro med fram den gode gamle analoge speilrefleksen i dag, så bilder blir fremkalt, scanna og lagt ut i løpet av et par dager.

 

Tipper Bad'roc er senka ca 8-10 cm senka nå. Har jo ingen originalbil å sammenlikne med ;)

Gewinden er ihvertfall dønn stiv. Foran virker det som det bare er dekka som fjærer. Bak er det et par cm fjæring :D

Men bilen har blitt altfor spretten i humpene, slikt må man leve med med billig senkesett.

En fin unnskyldning for å fremskynde kjøpet av luft :idea:

 

Fordelen med stivheten er at når framhjula subber ved konstant sving slås de ikke opp mer i skjermen når jeg kjører i en dump.

Dermed tåler skjermene mer senking, og det blir det bare kosesubbing blah

Bak subber det ikke i det hele tatt :)

 

Skikkelig valsing blir det såklart senere i sommer, straks jeg og lowrider_a8 får tid :roll:

 

Stor takk til FGL-gutta i Ski for lån av gårdsplass, verktøy og ekspertise yodude

 

Deilig å endelig kjøre skikkelig lav bil igjen! sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som glømte å levvere film til fremkalling igår :mad:

 

Fikk på det siste sommerhjulet på venstre foran igår. Kom akkurat 2 meter avgårde før camberen måtte legges ut max for å unngå subbing i gewinden.

Ytterkanten av innerskjermen ble kjapt kappa av i samme slengen dukenukem

Med spissing som ei sliten russerhore og camber som en old school fotballspiller er Bad'roc nå særdeles "interessant" å kjøre :rolleyes:

 

Forstillingskontroll er et møst før turen til Bug Run.

Ellers svømmer Bad'roc kjapt ut i svenskeskauen chef

Før det må et par 10mm spacere og tilhørende hjulbolter hostes opp,

så det blir plass til å legge inn camberen til noenlunde spiselig vinkel.

 

Begynner ringerunden til felgfirmaene i dag :)

Og nøysomhetsguru Evil T, just back in town etter pilegrimsferd til Kalifornia,

stiller opp og tar amatørforstillingskontroll natt til lørdag.

BTW - Thanks for the tee Evil T :usa:

 

Før det blir det nok å rappe et par jernhjul av DaaN,

som har forlatt sine Jettaer og flykta hjem til mors lune barm i nordens Paris asshole

 

Heve Bad'roc? ALDRI!!! sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i 2 stk H&R 15mm spacere på Powerzone i går :peace:

Dermedfår vi forhjula lenger ut, slik at det blir plass til å legge inn en vettug camber uten at det subber i gewinden.

 

Men tvilsomt om vi rekker å ta forstillingskontroll før turen til Mantorp :(

 

Dermed blir det trolig smale jernhjul foran og breiere alufelger bak i helga.

Mulig jeg skrurn ned et par cm til foran og monterer spacerne bak bare for å være ekstra busete på Bug Run kebabåndes

 

Nå er det ut for å kjøpe lengre hjulbolter, og bestille forstilligskontroll før VW/Audi hovedtreffet neste helg helpme

 

Bad'roc flyr lavt gjennom de svenska skogarna ved soloppgang lørdag sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad'roc gikk som ei klokke til og fra Bug Run.

Eneste feilslaget var den elektriske kjølebagen som tappa batteriet helt.

Men ølen var ihvertfall duggfrisk :cool:

 

Vi fikk solgt originalstylinga, inkludert den ultrastygga bakvingen, til en halvbrisen smålänning :yak:

 

Men det beste var å se grøssene og hoderistinga til medlemmene i Scirocco Club Hamburg ved synet av Bad'roc :ass

 

Min bil var 1cm lavere enn den laveste bilen deres sombrero

 

 

 

 

 

 

 

 

Men det er en eller annen ujevnhet i forstillinga. Merker det best ved sakte sving, da blir det en slags wobbling i styringa.

Kan det være en drivaksel som har blir skjev etter å ha slått opp i rammevangen :confused:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber (heldigvis) så mye jeg bare orker om dagen, så det blir ingen tid til Bad'roc.

 

Han er litt lei om dagen stakkar :(

 

Har ikke hatt tid til å kikke på ujevnheten i forstillinga enda, kanskje på mandag...

 

Her er ihvertfall et bilde av nysenka bil tatt før Bug Run:

6ff07a57.jpg

 

 

Jada, har "ny" skjerm på lager:

a07167d7.jpg

Gidder ikke montere skjermen før det er valsetid ;)

 

Får forhåpentligvis åsså prøvd spacerne på mandag.

Nå må jeg ut og jobbe igjen.

 

Snakkes :cool:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår