Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet

Kid-A

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

spent på resultatet her ja. litt lyst til å bredde mine egne sommerfelger da de bare er 6" ikke akkurat noe å kjøre med brede dekk på. hvordan skal man avgjøre hvilken vei man vil bredde? varierer vel i forhold til om man har kant ? eller ? får ta masse bra bilder forover Arild, så det blir dekk og årnings :D

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt at ManiaCoupé skal sandblåse nedre del av karosserisidene og bakplata skikkelig.

Planen var å klare meg med punktsandblåsing for å kunne holde bilen i daglig drift underveis.

Men innser nå at detta må gjøres skikkelig for å bli holdbart!

Så Bad'roc råkjøres opp til Hedmarks dype skoger om noen uker, der ManiaCoupés far driver sandblåseverksted

ManiaCoupé og lakkern tar en grundig prat og avgjør hvilke produkter av grunning, rustbeskyttelse sparkel osv som skal brukes som grunnlag, og hva som skal legges oppå som tetting til jeg får råd til skikkelig lakkering - tidligst om et halvår.

Må for en hver pris unngå reaksjonen mellom sparkel og grunning som skjedde på taket tdligere i vinter

Kvalitet betyr alt her!

ManiaCoupé tar gjerne med andre deler som trenger sandblåsing :)

Bare send ham en PM hvis dere er interessert ;)

http://www.bilforumet.net/member.php?s=&action=getinfo&userid=2672

Før EU-kontrollen skal detta skal fixes:

- Ny frontrute (sprukket)

- Strupeventil til bremsene bak, som funker bedre enn orig. lasteventil ved mye senking. Her forskes det nå på å få til en betydelig billigere løsning en strupeventiler for motorsport, som koster godt over tusenlappen.

- Klosser rund baut. Jager en god deal på Green Stuff

- 229mm hølborra skiver bak, fra ABD Racing i USA.

Mest fordi $-kursen er lav og fordi jeg da kan slenge med et av deres anerkjente shortshift-kit med vektstang og foringer.

Koster ikke stort mer enn bare foringene hos Møller ;)

Til den prisen synes jeg det er like dumt å kjøpe ferdigutvikla greier enn å knote med å modde giroverføringa sjøl.

Bad'roc bør bli kjappere med overhaling og tuning av den slitne øsa mellom stolene: fis :

ABD Racing har visstnok veldig godt rykte på seg, så det blir interessant å se leveringstid, service, kvalitet osv.

Skiver (de små):

abd10a.jpg

Short shift inkl foringer:

40.10.jpg

Vektstang:

40.01.jpg

Skal skjerpe meg og bli flinkere til å ta med kameraet i værste'! :cool:

Har reduksjonsventiler fra Scirroco 16v til salgs, helt nye bare prøvemontert, nypris 1150 kr, skal bytte til juterbart så trenger dem ikke lenger, kom med bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider