Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Deet står at du er journalist.. Hvilket blad skriver du for? Eller er du freelance? Hvis dette blir for personlig så behøver du ikke svare sombrero

 

Kid er så beskjeden så jeg svarer for han jeg.

Han er en av norges beste (om ikke den beste) bilfotografen.

Og er freelance journalist for alle de store bilblekkene i norge og utlandet.

 

Se etter Foto: Arild Dyrkorn neste gang du kjøper Bilsport eller Autofil

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke personlig sombrero

 

Publiseres jevnlig i Bilsport, Autofil og på http://www.gatebil.no

 

Ellers i Bilsport Classic, Nostalgia, Trailer, Allt om MC, Banzai, Performance VW, Performance BMW, Performance Ford, Audi Scene, BMW Scene, Vi Menn, Se og Hør, og på Autofil-TV-programmet m.fl. hittil.

 

Snart kommer det no' greier i Australia, og det blir trolig åsså å flere tyske og engelske blader utover ;)

Gjør også private- og reklameoppdrag.

 

 

 

Reportasjetips: Kid-A@start.no

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild er nok en av norges beste bilfotografer ja. uten tvil. men fotogen selv er han jo ikke :P

 

fant et bilde her hvor han deltar kanskje litt ufrivillig. :P bilde lå ute på germanlook sine sider hos skynetblogs.be, lo godt når jeg leste tittelen på bildet.

823_99e4788e153bb6109fa82313e0bb027e.jpg

who's that guy with the finger?

 

 

 

I KNOW I KNOW :P

 

melde deg på lista over deltagere til bugrun nå arild. du er jo selvskreven gjest på camp norwegen.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en morsom dag det der sammen med Kid-A!

Det er ikke lett å skjønne hvor mye arbeid en fotograf legger ned før man har vært så heldig å være med en dag.

Var på et kjempetreff i Østerrike sammen med Kid-A for noen år siden som assistent / slave, og det var skikkelig morro og lærerikt!

Regner med at han også skriver seg på lista snart....

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste?

 

Hvilken liste?

 

 

Men Bug Run er jo selvsagt!

Må jo irritere Scirocco Club Hamburg med stygge Bad´roc i år igjen sombrero

 

Min bil er styggere enn din:D Ædabæda! Men det er jo ikke en vw...:( Ble ikke bedre av et ublidt møte med brøytekanten nå nettopp... Men det var det eller en elg... Tror det er på tide med uttynning av bestanden kebabåndes B00000IWMO.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta pakka fra ABD Racing i dag

Foringene til giroverføringa mangla :mad:

 

Mail er sendt, så får vi se hva de sier :confused:

 

 

 

Og frakt? Ble den kostbar?

Frakt går jo på vekt, så det ble litt dyrt pga at jeg bestilte bremseskiver

 

Short shift-kitet veier jo nesten ingenting

Din egen fraktkostnad finner du ut på webshopen ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABD Racing innrømmet feilen, og foringer skal være på vei.

 

 

 

 

I dag ble det budsjettreparasjon av eksosen.

 

Jada, vet jeg har sagt at når eksosen endelig ryker skal jeg få meg gromt anlegg.

Men når det skjer like etter at deler for 12000,- er bestilt og rett før EU-kontroll var det økonomisk helt umulig :mad:

 

Røret inn i bakre lyddempers forkant hadde ryki hele veien rundt.

Og skjøten bak midtre potta hadde løsna igjen pga subbing.

 

Nok en gang ofra ManiaCoupe seg, og stilte opp med sveisen.

Da han røska av bakre potta satt innmaten igjen gitt :D

 

735a185b.jpg

 

Innen jeg hadde kommet tilbake fra turen for å kjøpe eksosklemmer satt anlegget på plass

 

Ba ManiaCoupe om ikke å reparere for bra.

Da vil jeg jo aldri få kjøpt grom eksos :cool:

 

Heldigvis la han inn en skjevhet slik at det ble en irriterende eksosvibrasjon ved gasspådrag.

Håper det blir skikkelig frustrerende etter hvert, så jeg bare må handle grovere rør : hjelp :

 

 

 

 

 

Etter en alt for lang middagshvil gikk turen til Nitewlkr & co sitt værste'

Vi har vel utsatt kobling av relestyring til hovedlysa i et års tid nå hmmmmmmmmm

 

Men da vi nå endelig fikk surra oss i gang, var det gjort på en liten halvtime.

Og det inkludert div kortslutninger, blåste sikringer og anna verkstedkos thumpsup

 

036f52e3.jpg

 

 

Det er et velkjent fenomen at hovedlysbryteren på gamle VW's gir mer og mer strømtap etter hvert som den blir sliten og til slutt "brenner opp" i motstanden for justering av instrumentlysa :knob:

 

Løsningen er altså å koble reléstyring til lysa, da unngås visstnok strømtapet.

Skjønner ikke stort av detta, men det gjør heldigvis Nitewlkr :op

 

Relé kabler og sikringsholdere kosta ikke stort mer enn en hundrings :idea:

Og lyset ble definitivt sterkere!

 

Stor takk til ManiaCoupe og Nitewlkr

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et velkjent fenomen at hovedlysbryteren på gamle VW's gir mer og mer strømtap etter hvert som den blir sliten og til slutt "brenner opp" i motstanden for justering av instrumentlysa :knob:

 

Løsningen er altså å koble reléstyring til lysa, da unngås visstnok strømtapet.

Skjønner ikke stort av detta, men det gjør heldigvis Nitewlkr :op

 

Relé kabler og sikringsholdere kosta ikke stort mer enn en hundrings :idea:

Og lyset ble definitivt sterkere!

 

Stor takk til ManiaCoupe og Nitewlkr

 

Skal gjøre dette jeg og når bilen begynner å ta form igjen ;)

 

 

For de som ikke vet hvordan dette fungerer har jeg skrevet prinsippet.. jeg er wannabe-elektrikerlærling på hurtigruten "m/s trollfjord".

Kobler du lysene til et relè sparer du lysbryteren fordi strømmen går igjennom releèt og ikke bryteren, releèt er dimensjonert for (tåler) høyere strømmer og derfor får du ikke strømtap ved at vw-lysbryteren blir slitt:P når du skrur på lysbryteren sender du strøm igjennom spolen i releet som gjør at et magnetisk felt dannes og klapper igjen bryterne i releèt som nå igjen leker gud og gir lys til dårlige norske veier. Det vil fortsatt gå strøm igjennom lysbryteren, men fordi vi nå ikke har den store lasten fra disse trasige H4-lysa vil den være minimal. 2stk H4-lys på 50W gir en last på 100W, Strømtrekket blir da 100W/12V = 8.3Ampere.. da blir det varme og det betyr slitasje :P sender vi strømmen gjennom et relè i stedet for kan man tenke seg at motstanden i spolen i releèt er 50 til 80 ohm, vi sier 60 ohm.. da blir strømtrekket (I=U/R) 12V/60ohm .. 0.2A .. da har vi redusert strømgjennomgangen i lysbryteren med 97,6 prosent og bryteren fungerer til du blir gammel og får grå stær...

 

 

Hmm.. sorry.. :P Håper noen forstår, eller i det hele tatt orket å lese det.. er ikke verdens beste forfatter :P

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et velkjent fenomen at hovedlysbryteren på gamle VW's gir mer og mer strømtap etter hvert som den blir sliten og til slutt "brenner opp" i motstanden for justering av instrumentlysa :knob:

 

Løsningen er altså å koble reléstyring til lysa, da unngås visstnok strømtapet.

Skjønner ikke stort av detta, men det gjør heldigvis Nitewlkr :op

 

Relé kabler og sikringsholdere kosta ikke stort mer enn en hundrings :idea:

Og lyset ble definitivt sterkere!

 

Stor takk til ManiaCoupe og Nitewlkr

 

Hvor gamle? Er det vits i å gjøre det på en golf3, kommer jeg til å få bedre lys? Bedre lys hadde nemlig ikke vært meg imot :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle? Er det vits i å gjøre det på en golf3, kommer jeg til å få bedre lys? Bedre lys hadde nemlig ikke vært meg imot :)

 

tror ikke dette er et problem på Golf 3 da de burde vite bedre på 90 tallet enn å kjøre store strømmer gjennom en liten plastbryter :P

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår