Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

Originally posted by Loppa

Kid-A: Grattis med nytt glis. :)

 

Skulle du komme over noen delebiler som duger til restaureringsprosjekt på din delesøken, gi lyd fra deg er du snill, leter etter en slik jeg også :)

 

Heisann!

Har en kompis som har et påbegynt Rokko restaureringsobjekt.

Den er til salgs pga manglende fremdrift.. Bilen er helt strippet, og klar for rustsveis og grunnarbeid. Det kan medfølger en 1,8 ltr med turbo. Årsmodell 84`GTX. Bilen har nytt justerbart Interalloy senkesett(ubrukt) og Golf Vr6

understell. Har ikke bilder.

Hvis noen er intr. Ring Ole Borgen 45008383

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ble tur til VS&T igår for å hente brukte 'rocco-parts.

Vestfold Styling har en mengde 'roccoer og mye VW-grombiter i hyllene!

 

En blir stod klar til ribbing, så det var bare å ta med seg så mye som mulig (før noen andre tok resten)

Skadet ikke at bilen hadde historie som svensk sivilbil, alltid kuult å ribbe snuten;)

 

Bad'roc var full før jeg dro:

- Dørpaneler (mørke, ikke hvite som minepuke)

- bakrute uten høl til pusser, riktig grønntoning (så da slipper jeg å bruke proppen fra vasken:D )

- Høyre forskjerm

- Låseknott (så det blir enklere å få opp passasjerdøra mi)

- Låsepinner til dører og bakluke (uten slark og skrangling, som min)

- Midtkonsoll (uten ihjelsagd høl til stereo, som min)

- Handskerom med lås (ikke brutt opp, som min)

- Spylertank og -motor (manglet på min)

- Sort gulvteppe (ikke utslitt og nedgrisa, som mitt)

- Gummimatter foran

- Innerspeil (ikke slarkete, som mitt)

- Venstre ytterspeil (helt, i motsetning til mitt)

- Frontlamper (bedre reflektorer enn mine, som er på T-Ford-nivå)

- Deksel under rattstammen (manglet på min)

og sikkert mer som jeg har glømt i farta...

post-295-13804851919267_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha Recaro-stoler, men det er lenge til jeg har råd til disse. Så VS&T fikk lokket på meg disse i delskinn.

Et par små høl i skinnet, men da har jeg jo unnskyldning til å oppgradere til Recaro senere;)

VS&T tok mine hvite stoler i bytte. Er jo så stygge at han sa han ville pusse rense dem for å vise frem til skrekk og advarsel:D

Kjøreopplevelsen ble en ganske annen i skikkelig skålede stoler uten slark:)

post-295-13804851919427_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Skal ha Recaro-stoler, men det er lenge til jeg har råd til disse. Så VS&T fikk lokket på meg disse i delskinn.

Et par små høl i skinnet, men da har jeg jo unnskyldning til å oppgradere til Recaro senere;)

VS&T tok mine hvite stoler i bytte. Er jo så stygge at han sa han ville pusse rense dem for å vise frem til skrekk og advarsel:D

Kjøreopplevelsen ble en ganske annen i skikkelig skålede stoler uten slark:)

de stolene ser litt renere ut en de som satt der fra før av, + att de er penere...:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen hadde'n ikke panser fra 'rocco med original monvisker åsså!

Disse har ikke spylerdyse midt i luftinntaket, dermed er dette mye enklere å få cleant når jeg fjerner spylerdysa (som sitter på midten) og legger skjulte dyser under luftinntaket.

 

Dessuten hadde det mye mindre rust:cool:

VS&T tok det hvite panseret i bytte, dermed ble go'panseret montert i en fei, så nå er Bad'roc om (mulig enda) styggere:D

post-295-13804851919529_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaskesamlinga er bygd opp over lengre tid :cool:

Elektrisk kjølebag med duggfrisk Farris og Cola er gull når sola steker som værst på treff!

 

Når kontoen er tom tømmer jeg bilen, og klarer meg et par dager til på panten:D

 

Litt kosemekking i dag: bytta dørpaneler og venstre ytterspeil, så nå er den hvite innredninga historie

Jommen fant jeg ikke et par nesten nye Pioneer 6x4" i et par av dørpanelene åsså. Så nå blir det snart lyd i vogna:)

 

Kosen tok slutt da panseret gikk i vranglås:mad:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å dytte, for nå er justerskruenen strammet, i motsetning til sist.

Fikk det opp til slutt ved å fjerne grillen (den satt jo bare med strips;) ) og pirke litt oppunder låsen med skrutrekker.

Blir å kjøpe delene til panserlåsen som sitter på panseret nye, da de er rusta helt i filler.

 

Oppdaga festet til spylertanken er helt borte, dette er sveiset fast originalt, så dette kan tyde på at høyre innerskjerm har blitt byttet, den har jo vært smelt på hjørnet der så...

 

Har blitt enig om å overta Marbel's fjærer og dempere foran. Powerzone hadde H&R bakfjærene liggende, og av en eller annen grunn er det allerede gule Koni bak på Bad'roc. Dermed har vi vintersenkesett som senker 4-5 cm:)

Hadde ikke tenkt å kjøpe dette før neste høst, men når sjansen byr seg så... I dag svømmer forstillinga som en sløy Impala, så det skal bli deilig!

 

På sommeren blir det høydejusterbart KW eller H&R, for jeg får nok ikke råd til luftfjæring:(

post-295-13804851940597_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår