Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

Hoi. Tok sin tid å lese gjennom hele tråden din...

Dette blir jo unektelig bra, og den boblen var som en liten bonus etter all lesingen:D Når det gjelder den luftfjæringen...har fått med meg at den kom med UPS, men ikke mer... Har du en webadresse eller noe? Har lyst på sånn jeg og!! Kommer det snart en update? Eller er det siestatid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

All karosserijobb ble gjort av min gode venn Thomas Tørjesen for snart 10 år siden.

Han har senere bygd diverse Hot Rods, og er idag profesjonell bilbygger hos Salinaz Boyz Customs i Salinas, California(!).

 

Er det sånn den ser ut ja... kewl!

 

Så på "biker build off" på Discovery her om dagen... et av lagene var Salinas, og riktig nok, en av guttene hadde norsk flagg på lua!! Var det Thomas tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kid-A, vil det være rmelig å anta at bluesmobug'en kan bli noe ala denne?

179508.jpg

No comment sombrero

 

 

 

Det er vel bare i ferier at Thomas jobber hos Cole Foster (salinas).
Han var der først på vanlig turistvisum, som er på 3 mnd :hello:

Derfor kalte de det ferie på TV'n ;)

 

Cole var veldig fornøyd med jobben han gjorde :thumb

Så Thomas reiste hjem etter prøveansettelsen og overtalte kjerring og unger til å bli med,

og nå blir de der i minst to år m'm

 

Akkurat nå holder på med sluttmontering av Kirk Hammet i Metallica sin '36 Ford:

36Ford9b.jpg

 

Og her er det neste TV-programmet de er med i:

http://www.choppertown.net/

 

 

 

 

Bor du på Røa?
Nope flushit

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, det var godt å endelig komme seg i Værste! :)

25 minutter kjøring hver vei er kanskje ikke så ille likevel... well

 

Tok en kjapp titt på tilpassing av det nye eksosanlegget.

Supersprint Gruppe A 2,5" med to lyddempere - og et skikkelig grenrør.

 

Stor takk til Felgimport for sponsorrabatt på anlegget!

 

Som jeg mistenkte, mangler det faktisk et eksosfeste på bilen.

Det som skal sitte like foran lyddemperen.

Kanskje dette er ulikt mellom 'rocco og Golf? hmm...

 

Dette gjør at anlegget henger slapt på midten,

og er dermed er en viktig årsak til at skjøten mellom grenrøret og den fremre lyddemperen har slått nedi.

Vi skal få sveisa på en festekrok her :ratatatat og henge opp anlegget med original gummi.

 

Ellers var det jo på tide å å få på vinterhjula, etter å ha sklidd rundt i by'n siden jeg kom hjem fra Essen :drive2

Ble også oljebytte og litt generell service.

 

Og jommen skal jeg ikke tilbake og skru i morra :cool:

 

531aed7b.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :)

 

Mens vi venta på at Polardego skulle bli ferdig med å kaste verktøy i veggen for å få ut diverse aggresjon,

prøvemonterte vi de nye bad'roc-merkene.

 

Ble rimelig lang i maska da jeg åpna pakka fra bildekormester RickART :confused:

http://rickart.no/

 

Jeg hadde bestilt hvite merker til å klistre på innsida av ruta.

I pakka lå det svarte merker til å klistre på utsida av ruta knock

 

Detta fixer RickART kjapt, og sender nye merker.

Det var jo like greit å teste de svarte merkene.

 

badrocmerkebak1.jpg

 

Logoen viste seg å være litt for smal for ruta, så vi skal prøve å få justert dem før neste produksjon.

Selvsagt inspirert av det originale Scirocco-merket, som var plassert under bakspoileren på mange av disse bilene.

RickART fant ikke den riktige fonten, så han har designa hver bokstav...

 

ba6544dc.jpg

 

Ellers har jeg lakka Supersprint-anlegget (unntatt grenrøret) med en runde varmebestandig.

Og fixa diverse annet smått.

 

Blant annet var det visst på tide med nye bremseklosser :eek:

slitteklosser.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten surredag, huh?

 

Skal du cleane baklokket, ta vekk døråpner og slikt? Det du har gjort på sidedøren er bare beundringsverdig! Det kan bli så sinnsykt tøft, det prosjektet. Savner bare litt oftere updates...

Uansett, Badroc begynner å komme seg nå, eller hva? hehe

Lykke til videre!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med akslingen på plass er det tid for EBC Turbo Groove skiver.

Legg merke til at lowrider_a4 her monterer skivene feil vei, så støvet samler seg innerst i slissene.

Oppdaga dette senere, så skivene må bytte side...

 

hvor masse måtte du gi for disse bremseskivene + klosser? og hvor? så "litt" fete ut.. well :crazysant

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort syns heller dårlig når det kommer på solfilm i tillegg.

 

Men for "sikkerhets" skyld la vi på en svart en på innsida av frontruta, så den er speilvendt fra utsida.

Dermed ser folk hvem det er som prøver å presse dem ut av venstrefila på motorveien :boxing

 

 

 

hvor masse måtte du gi for disse bremseskivene + klosser? og hvor?
Dette er helt vanlige EBC-skiver og Green Stuff-klosser. Fåes kjøpt "overalt".

Hør med importøren hvor din nærmeste forhandler er

http://www.ebcbrakes.no/

 

Husker ikke, men pris for 16V skiver og Green Stuff klosser foran er no' sånt som 3 lapper - eller?

 

 

 

Skal du cleane baklokket, ta vekk døråpner og slikt? Det du har gjort på sidedøren er bare beundringsverdig!
Ikke fullt så beundringsverdig når man ser det live.

Hvor jævlig mye plåten har slått seg, og sparkelen som løsner pga feil bruk av kjemikalier.

 

Luka skal selvfølgelig cleanes!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så beundringsverdig når man ser det live.

Hvor jævlig mye plåten har slått seg, og sparkelen som løsner pga feil bruk av kjemikalier.

 

Luka skal selvfølgelig cleanes!

 

Bra å høre at luken skal cleanes!

Synd med sidedør-sveisingen. Hva skal du gjøre med det? Hva gjorde du feil, egentlig? Hvilken farge blir det på bilen?

 

Pent grenrør, forresten.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi venta på at Polardego skulle bli ferdig med å kaste verktøy i veggen for å få ut diverse aggresjon,

prøvemonterte vi de nye bad'roc-merkene.

 

Jeg kasta verktøyet inn i verktøyskapet, ekke min feil at verktøyet kom ut av verktøyskapet i omtrent samme hastighet... :deng

 

Fikk jo den &%%#%(/&&) radiatoren på plass i Golfen etterhvert også. Oxo vil jeg ha cred for å ha sikta inn merket i frontruta... :bump

 

Og bonden må nok lure litt åssn eksosanlegg-standarden er på bilene til "oss på værste", alle har jo fri-eksos... (nesten, fiksa mitt jeg da... aneglsmili )

 

Vi høres kan du si... :crazysant

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår