Gå til innhold

noen tips om oppkobling av us/gtx-front?

Ranger emnet

aremme

Anbefalte innlegg

Jeg har GTX front.

På min tok jeg rett å slett å koblet den ene pæra til den gamle kabelen, så heiv jeg på strømstjelere på den, og satt på en sånn h4 dings til å sette bakpå pæra. Men jeg har H4 i begge da... ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har GTX front.

På min tok jeg rett å slett å koblet den ene pæra til den gamle kabelen, så heiv jeg på strømstjelere på den, og satt på en sånn h4 dings til å sette bakpå pæra. Men jeg har H4 i begge da... ;)

ok takker:)

har vell lys i begge lyktene du da?

men takker for svar:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur eg måler meg fram eg, siden ingen har en eksakt måte:D

H4 sokkelen bruker du fra gamlelampene på usa lyktene (den ytterste reflektoren.

Dem innenfor er kun ved fjernlys. Det sitter ei H1 lampe i dem.

Så kan du feks bare koble en strømstjeler på 2 av de 3 som går til H4 sokkelen og koble opp fjernlyset.

Dette gjelder bare hvis du ikke har "Sealed Beams".

Hvis du har 2 H4 lamper så er det bare strømstjeler på alle kablene.

Men jeg anbefaler å lodde litt o.l. istedet da disse strømtjelerene ikke tåler fuktighet.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H4 sokkelen bruker du fra gamlelampene på usa lyktene (den ytterste reflektoren.

Dem innenfor er kun ved fjernlys. Det sitter ei H1 lampe i dem.

Så kan du feks bare koble en strømstjeler på 2 av de 3 som går til H4 sokkelen og koble opp fjernlyset.

Dette gjelder bare hvis du ikke har "Sealed Beams".

Hvis du har 2 H4 lamper så er det bare strømstjeler på alle kablene.

Men jeg anbefaler å lodde litt o.l. istedet da disse strømtjelerene ikke tåler fuktighet.

ja er vell best det å lodde;)

farger på ledningane en skal ta av på den H4 da?

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innerste er vel kun laga for fjernlys, og kun fjernlystråden på H4 pæra bør tilkobles, en annen ting er at jeg har merka at orginalt lysrelè på 240 har en tendens til å henge seg opp ved økt belastning og ett ekstra relè til fjernlyset kanskje er tingen, ved doble lykter er det også normalt at nærlyset lyser konstant med hovedlyset på, hvordan det orginalt er på 240 vet jeg ikke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innerste er vel kun laga for fjernlys, og kun fjernlystråden på H4 pæra bør tilkobles, en annen ting er at jeg har merka at orginalt lysrelè på 240 har en tendens til å henge seg opp ved økt belastning og ett ekstra relè til fjernlyset kanskje er tingen, ved doble lykter er det også normalt at nærlyset lyser konstant med hovedlyset på, hvordan det orginalt er på 240 vet jeg ikke.

har ikkje eg merka noe til, har da 2 1000metringa bak grillen som er kobla til den kretsen oxo:D

noen som kan av krefte bekrefte dette?

:D

1981 240TIC Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterste lampene har fjern og nærlys, innerste har fjernlys.

Når fjernlys aktiveres blir det fjernlys i begge reflektorene. Nærlysene slåes av da.

Grunnen til det er at dersom begge skulle lyse på likt ville det blitt totalt 100watt i reflektoren. Det liker den nok ikke ;)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider