Gå til innhold

Tråden om Einser-Golfen min

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer som Ole Marius sier. Et annet alternativ er å gjøre som meg: Begynn på en annen Einser. Har jobba fra og til på en Einser siden høsten 2001. I 2003 gikk jeg lei og tok i bruk mye av delene som bare lå i kjelleren (ettersom den andre var plukka ned i atomer) og kjøpte inn en bra 16V-motor av en kamerat som hadde gitt opp prosjektet sitt. Resultatet var en meget trivelig bruksbil som i alle fall de siste 2,5 årene har funka knirkefritt (inntil jeg innså at den var ubrukelig i fjor, så da måtte jeg kjøpe enda en Einser til å bruke i hverdagen;)).

 

Takket være min gode venn Einserfreak (eier av den grønne Einseren med 16V med Webere som ble bretta ut i Bilsport for noen år tilbake) er langtidsprosjektet mitt tilbake på skinner. Det hjelper å jobbe sammen med noen. Spesielt når det er en som tenker likt som deg og har de samme forestillingene om hvilke modder som må gjøres. Einserfreaks eminente ferdigheter plåtferdigheter har heller ikke vært helt ubetydelige:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Det varmer jo litt å se at folk ønsker at jeg skal fortsette på bilen, men problemet er et helt annet enn arbeidslysten.

Motivasjonen og lysten på å få ferdig bilen har aldri vært høyere, jeg har sett fram til å få den ferdig sånn jeg ønsker og det begynner jo faktisk å nærme seg. Hadde vært utrolig morro å vært med på noe treff og sånn denne sesongen.

 

Men så kommer man til et punkt der man ikke kan fortsette lenger pga. andre ting. I over et halvt år nå har jeg levd med regninger som forfalt forrige måned, faste utgifter som bare blir større og større, uten at inntekten blir noe høyere. To biler som ønsker tid og omsorg (Les: penger), og man bare "må" kjøpe en liten ting her og en liten ting der.

Og en dag må man vel se litt realistisk på ting.

 

Selvfølgelig prøver jeg så godt som mulig å beholde bilen og gjøre ferdig prosjektet. Kommer til å fortsette så mye som mulig, da jeg er helt blakk og ikke får kjøpt inn det siste jeg trenger, så får vi se hva det er muligheter for neste måned.

 

Men vi prøver å smile og være glad :) :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett å holde motivasjonen på topp når en har et fjell av arbeid foran seg, da er det viktig å sette seg delmål.

 

Da jeg kjøpte 2`ern min satte jeg meg diverse mål, først skulle jeg fikse det og det før jeg i det hele tatt gadd å tenke på andre ting.

Da det var gjort så måtte jeg sette meg nye delmål, på denne måten klarer jeg å se lyset i tunnelen..

 

Edit: Skrivefeil...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt åssen du har det lars! Regningene florerer og blir ikke betalt. Men en god måned med lite skruing og masse jobbing setter alltid regningene på plass igjen!

 

Så da er du back on track! Du trenger ikke stresse! Bilen blir ferdig når den er ferdig, jeg tar litt og litt. Har snart hatt bilen i over 2 år, å føler jeg begynner bli ferdig. Men har masse igjen. Prøver vertfall å gjøre ting som holder den på veien.

 

Men hold ut! Det lønner seg i lengden !

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du selger ikke denne!

Dette er ikke noe verre enn at du sparer opp litt penger og kutter de utgiftene du kan, og heller venter med denne. Og hvis du trenger flere menn stiller jeg gjerne opp når som helst, søndager, netter, juleaften, you name it!

En grei begynnelse er jo å ribbe GTIn for alle deler og hugge skallet, der har du jo iallfall litt penger. Lars, hold ut!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten folkens, det hjelper på. Har vel mer eller mindre bestemt meg for å klare det :)

Og Eirik; Setter pris på det! Vi må skru sammen snart... :)

 

Anyway, i dag var det dags for å slippe bilen ned på bakken. Satt sammen bremsene på venstre side bak, noe som var gjort i en fei da jeg begynner å kunne skru disse trommelbremsene i blinde.

Bør vel lakke de så de ikke ruster med en gang.

 

DSC01715.jpg

 

Så da er det meste under ferdig. Det som gjenstår er å montere stabstag forran og lage eksos når motor kommer på plass, samt strekke drivstoffrør og slanger.

Så da var det jo på sin plass å få den ned på bakken igjen. Har stått på bukker i et halvt år, så det var en godfølelse å få den ned på bakken igjen. :) Etter å ha vært fraværende fra lav bil i så lang tid tenker man seg ikke om, så det kan jo oppstå problemer.

 

DSC01716.jpg

 

DSC01717.jpg

 

Men etter mye om og men, og to jekker til samt litt forsiktighet kom den ned. Har også fått senket den mer enn før nå. Kommer ikke så godt fram på bildene desverre :( Men det ble LAVT!

 

DSC01720.jpg

 

DSC01721.jpg

 

DSC01719.jpg

 

Litt av en vinkel på bakakselen

DSC01724.jpg

 

Blir det plass til noe motor nedi her da? Ikke mye bakkeklaring

DSC01728.jpg

 

DSC01729.jpg

 

Stolt eier poserer, hehe... jeg er 176 cm høy (Litt av en kjempe!)

DSC01723.jpg

 

DSC01731.jpg

 

Fornøyd med bakenden :)

DSC01727.jpg

 

Så da er det bare å kaste seg over litt karroseriarbeid og motorbytte :)

Stay tuned!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Blitt lite tid i det siste, mye jobbing, litt tid til min bedre halvdel og andre ting. Men fått gjort litt i det siste da :)

 

Fått flyttet over brakettene til luftfilterboksen, så det blir pent og pyntelig

DSC01760.jpg

 

DSC01761.jpg

 

DSC01763.jpg

 

DSC01764.jpg

 

Da stod den sånn...

DSC01765.jpg

 

Dagen etter ble motoren kasta inn

DSC01769.jpg

 

DSC01770.jpg

 

DSC01771.jpg

 

DSC01772.jpg

 

DSC01773.jpg

 

Trangt i hjulbuene, må kappe litt i kanten iallfall.

P-Slots'ene er på vei til Trondheim nå, så jeg må finne meg noe breiere. Ble rett og slett for smalt nå syns jeg når bilen ble så lav :) Heller mot bredda stålfelger 8x13 eller 8x14, lakkert i matt brun.

DSC01776.jpg

 

EDIT: Til salgs!

Selger forøvrig bakplata fra den hvite GTI'en med smale baklykter, komplett pakke med bakplate (hel og fin) og et sett med hele, strøkne smale baklykter! Pris: 1300,-

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår