Gå til innhold

Tråden om Einser-Golfen min

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

går det ikke om du får hjelp å løfte i hjulbuene for å få den på bukken da?

Nah, den er så stiv så det greier man ikke ;) Har prøvd!

 

ja det er i allefall en fin bil du har :D

Thank you!

 

Jepp, var med på Statoil. Ventet på to biler som aldri kom. Man må vel bytte bakplata for å få på de små lyktene, tror jeg. Sveise inn ny, altså.

Fått tatt noen bilder?

 

Eirik

Må ikke bytte bakplata, kan sveise inn noen stykker i originale lyktehullene. Det blir planen iallfall. Så litt på det i dag faktisk ;)

 

Bilder av dekket som subba... hele innersiden er revet av.

DSC01015.jpg

 

DSC01016.jpg

 

Eksosen henger som aldri før :)

DSC01017.jpg

 

Og et bilde av bilen, skal jeg senke mer forran nå må jeg valse :)

DSC01014.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var å så på bilen på jobben til lars i dag, rå altså:) Jeg skal også ha justerbart nå, ja! Men ikke såå lavt som dette da.. Moro når fler i området farter rundt i ekte bil man må kjøre, det er ikke den som kjører deg liksom;)

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei lyden tøff da?

Monterte ikke, bare grovtilpassa rørene og sånt. Skal sveise sammen alt og klemme midtpartiet så det er delbart (Om jeg må ha det ut seinere). :) Bilder og info kommer i morgen!

 

Var å så på bilen på jobben til lars i dag, rå altså:) Jeg skal også ha justerbart nå, ja! Men ikke såå lavt som dette da.. Moro når fler i området farter rundt i ekte bil man må kjøre, det er ikke den som kjører deg liksom;)

Takk for det, var hyggelig å hilse på... :)

Begynner å bli noen Einsere i området Asker / Bærum nå, og det er bra :thumb

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... Så deg i Sandvika idag ;)

 

Men hva er det du snakker om med gewinde, camber og mutter og kontramutter?

 

Hvordan kan mutteren til fjærbeinet ta inni dekksiden? Er det ringene på gewinden du snakker om?

 

Da bør du kanskje tenke på å skaffe deg felgs med lavere et? Er ikke noe særlig å lage seg positiv camber for at hjulet ikke skal ta inni. dette vil jo drastisk forverre kjøregenskapene, bl.a. bremselengde.

 

Dersom nye felger ikke er et alternativ ville jeg heller vurdert ett av to alternativer, 1: space ut hjulet med en (ja, ikke overraskende) spacer.

 

Dersom du mener at dette vil gjøre at dekket subber i hjulbuen din kan du evt fjerne hjelpefjæra på gewinden din og heller skru gewinden opp litt slik at den går klar av hjulet. (dette er selvfølgelig ikke å anbefalle da gewinden din er tüv-godkjent MED hjelpefjær). Med denne løsningen kan du opprettholde orginal camebervinkel eller sogar lage deg litt negtiv camber. (dette vil også kunne gi deg lengre bremselengde, men gevinsten er noe bedre grep i svinger)

 

 

Og ja, forresten, INGEN bil er for stiv til å få på bukk..HAr liksom ikke sammenheng det der vettu....

 

Kjør bare på noen klosser du, så skal du se at du får armene til bukken under... Lett som en plett...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om mutteren og kontramutteren på fjærbeinet som du justerer høyden med. ;)

Har absolutt ikke noe positiv camber, den er negativ som fy selvom de går klar så det er ikke noe problem! :)

 

Så sånn er det :) Om den går på bukk eller ikke er ikke mitt problem, jeg har ikke bukk, og skal den på en bukk er det på et verksted ;) Forhåpentligvis i dag, for å justere spissinga.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært for dårlig til å oppdatere i det siste...

Men eksosen er iallfall ferdig. Må legge til at jeg ikke bygde den for å få gromlyd i bilen, men fordi det var dags for ny eksos, rett og slett :) Lyden ble årleit den, skulle ikke ha noe bråkebil heller, da det er en 1.5 Automat jeg kjører, men den ble dyp og fin iallfall. Spør ToyotaR, han likte den visstnok ;)

 

MEN; Over til noe annet...

I dag begynte jeg å montere GLS interiøret (Bilder kommer), fikk i dørpaneler, sidepaneler osv. og begynte med forsetene.

 

1. Jeg fikk sklidd de innpå skinnene på hver sin side, og den skinna midt på (Til å justere forover / bakover), men her virker det som om noe butter. Får den innpå første hullet, så litt mer forover, så sier det stopp.

Why? Er det noe forskjeller ute og går? Setene er fra en 77 modell.

 

2. Setebelter er det dårlig med på disse setene. De satt kanskje festa i gulvet på 77 modellen, og ikke i seteunderstellet som på min 83 modell.

What to do? Jeg har jo ikke hull til å feste de i gulvet, iallfall ikke på min andre 83-modell. Gode forslag?

 

På forhånd takk :)

Og ja, bilder kommer

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten update her da...

Fått gjort en del ting i dag... bilde fra i dag tidlig

DSC01079.jpg

Kjører med svart panser fordi jeg skal rette det andre og ta litt steinsprut :) Og da er det jo årleit med panser i mellomtiden!

 

Har fått inn deler av GLS interiøret nå, dørsider, sidepaneler, baksete osv.

Det som gjenstår er da forseter, dashbord m/ midtkonsoll (Må bare få manuellgir først ;)) etc.

Sprutbæsjbrunt is the way to go!

 

DSC01081.jpg

 

DSC01082.jpg

 

Og i dag byttet jeg til CL-leppe, da GTI leppa har fått hard medfart den siste tiden og det midterste festet er knekt. Jeg synes også CL-leppa er penere, men da MÅÅ den senkes mer forran! Nå ser den ut som et høydehus :( (Litt å ta i kanskje men...)

 

DSC01085.jpg

 

DSC01084.jpg

 

DSC01086.jpg

 

Har også fjerna bakvisker. Spylerdyse skal fjernes og hullene skal sveises.

DSC01088.jpg

 

Motorrom

DSC01097.jpg

 

Rota litt i esken med det rare i, som jeg fikk med bilen da jeg kjøpte den. Har aldri sett over nøye hva jeg fikk med her, men gjorde store øyne da jeg fikk med disse :D

DSC01094.jpg

Har litt lyst til å montere de, men de kommer til å subbe nedi hele tiden (Det er jo kult da), men de dekker hele bakhjulet da, og det vil jo se litt rart ut bakfra

 

Så skal disse monteres en dag da, må bare sette av en dag til litt sveising og herjing.

DSC01096.jpg

 

DSC01095.jpg

 

Også har jeg fått kjøpt meg treski på loppemarked :D

Disse fikk selvfølgelig sjefsplassen på taket!

 

DSC01091.jpg

 

DSC01092.jpg

 

DSC01093.jpg

 

Mer kommer...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår