Gå til innhold

Tråden om Einser-Golfen min

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svart panser kledde bilen utrolig godt ja.

hva betyr egentlig dette Maltese korset? syns det var kult.

sett det mange andre steder å men.

skal lakke pansre på min einser å skal leke meg litt på jobben :)

 

Jernkorset

 

Cross pattée, mange kaller dette maltesekors

 

Hvordan Maltesekorset faktisk er

 

Der finner du litt fakta om de forskjellige korsene. Personlig syns jeg Jernkorset (øverst) er fetest på bil, samt Cross pattée (i midten). Tar jeg ikke feil er det et jernkors i post #44.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillingen på bilen var litt rar da jeg kjøpte bilen, når man ser bilen bakfra ser det ut som om den kjører sidelengs, i tillegg er hele bakstillinga skjeiv.

Fra venstre bakhjul og ut til skjermkanten er det 1.5 cm.

Fra høyre bakhjul og ut til skjermkanten er det 5 cm.:hvaskjera

 

Derfor ble prosjektbilen degradert til donorbil, så her henter jeg ny bakaksel.

Her står de sammen

DSC01109.jpg

 

Noe høydeforskjell:hvaskjera

DSC01107.jpg

 

Gap opp...

DSC01110.jpg

 

Før jeg visste ordet av det var alt understell demontert. Kun bakaksel som skal brukes på den beige, men når jeg var i gang så...

DSC01114.jpg

 

Så i morgen skal jeg dra og handle:

- Komplette trommelbremser bak

- Hjullagere

- Bremserør

- Gule polyforinger

 

Bestiller også Neuspeed Anti Roll Bar, så blir det også GTI specs på bakakselen som muliggjør et senere motorbytte... hysjda! :uhhmmwhat?:

 

Her står de å koser seg sammen...

DSC01115.jpg

 

Fant fram dekkene til Skruzukien her om dagen... skulle hatt på noen sånne ja :D

DSC01104.jpg

 

DSC01105.jpg

 

Kommer mer i morgen, kanskje jeg får skrudd sammen litt bakaksel. Har to dager fri nå så må jo prøve å få gjort noe :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blå/røde prosjektet ditt ender vel ikke opp på skroten? Hvilken stil skal du kjøre på den blå/røde? Looking good, den beige altså.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaars du Laaars, skulle nesten tro at du aldri må jobbe siden du har tid til så mange prosjekter :p..

 

Selv har jeg kun 2 biler og 1 båt til oppussing, og jeg sliter heftig med tid.. Så du har det godt der i Asker :p..

 

Fra spøk til Golf, digger utseendet på golfen din faktisk.. Mystisk nok, og jeg var nok ikke den eneste som så likheten med den med malteser på panseret :p (hvis du ikke har kost deg med layers i ps)..

 

Uansett, skriver egentlig for å få denne i "mine innlegg", siden du hele tiden bytter tråder :angry:

 

 

 

Forresten, hva ble det til med el pantro? 80ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Rune ;)

Jeg jobber jeg vettu, minimum 5 dager i uka, gjerne mer (14 dager i strekk osv.), men det var det med prioriteringer da.

Er jo singel, så slipper å bruke tid på sånne unødvendigheter, så da går det meste av overskudd til bilene.

 

Får kaste inn noen oppdateringer snart.

Har ikke gjort så mye i det siste, bare brukt den til daglig... funker fint.

Eneste er at den er vrien å starte når den er kald, og det er litt dritt nå som det begynner å bli kaldt om morgenen når jeg skal på jobb (05:00).

 

Vrir om nøkkelen og den tenner, så dør den. Gjentar dette 5 - 6 ganger, så går den litt på turtallet om jeg er flink med gassen. Gir jeg mye gass dør den med en gang igjen. Så det kan være litt problematisk å få kjørt med en gang... må være god på brems og gass samtidig for at den skal holde seg gående.

 

Hva kan det være? Automat-choken som bør fikses litt?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Rune ;)

Jeg jobber jeg vettu, minimum 5 dager i uka, gjerne mer (14 dager i strekk osv.), men det var det med prioriteringer da.

Er jo singel, så slipper å bruke tid på sånne unødvendigheter, så da går det meste av overskudd til bilene.

 

Får kaste inn noen oppdateringer snart.

Har ikke gjort så mye i det siste, bare brukt den til daglig... funker fint.

Eneste er at den er vrien å starte når den er kald, og det er litt dritt nå som det begynner å bli kaldt om morgenen når jeg skal på jobb (05:00).

 

Vrir om nøkkelen og den tenner, så dør den. Gjentar dette 5 - 6 ganger, så går den litt på turtallet om jeg er flink med gassen. Gir jeg mye gass dør den med en gang igjen. Så det kan være litt problematisk å få kjørt med en gang... må være god på brems og gass samtidig for at den skal holde seg gående.

 

Hva kan det være? Automat-choken som bør fikses litt?

 

Hadde samme problemet da jeg hadde bilen. Byttet forgasser uten at det ble noe bedre. Løsningen ble å plugge i motorvarmern mens jeg spiste frokost. Da fyra den med en gang.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med interiør Henning ;)

Ang. autochoken orker jeg ikke styre med det nå. Setter snart bort bilen for vinteren, og når den kommer ut igjen står det noe annet og venter på den, som skal i motorrommet ;)

 

I går fant jeg ut at dekkene + litt rare hjulvinkler er ELENDIG på vått føre. Det sitter som limt på tørt føre, men vått, nei :(

DSC01128.jpg

 

DSC01130.jpg

 

DSC01129.jpg

Heldigvis tok skliplata under automatkassa imot det meste av støyten, så det ble bare ett stk. bøyd frontplate.

 

Etter litt sleggemekanikk var den som før. Merk at frontplata var litt lurvete fra før etter at laksen hadde bilen og de to fjortissene herja med den.

DSC01153.jpg

 

Bare få på frontleppa igjen så er det ikke synlig at noe har skjedd. Frontplata blir nok bytta over vintern da den er litt frynsete oppe ved rammevangene og sånt.

DSC01154.jpg

Bare få pussa bort limet og lakka den matt svart så holder den foreløpig.

Har allerede bestilt en ny CL-leppe fra Veng, samt at det er på vei en CL-leppe i karbonfiber fra Tyskland :)

 

Ellers var Golfen på besøk nærmere kjente trakter i dag. Kjørte her da vi var å henta den hos Danna.

En kollega som har russebussen sin her som jeg skal lakke for dem, i "Nes i Hole", eneste grunn til at jeg kjente igjen navnet da vi kjørte forbi når vi henta den ;)

 

Kjørte gamleveiene mot Drammen hjemover igjen, morsomme veier, masse svinger. På tørt føre vel å merke :)

DSC01145.jpg

 

Stay tuned!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lyst på noe på panseret

 

Lars her har du misforstått, det skal ligge under panseret..

 

Utrolig gromt stuk på golfen,

lyst til å fikle litt med den.. hmm turbo?

 

du får komme innom jobben så kjører vi den opp på firesøyleren og tar en grundig firehjulskontroll, samt servere noen bløff historier over kaffen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår