Gå til innhold

Tråden om Einser-Golfen min

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Ang. de skvettlappene. De stammer fra en VW Microbuss ;) Er så og si kliss like de orginale til einseren. Et MUST spør du meg ;)

Det er godt å se at du fører stuket videre. Skal ikke se bort i fra at det blir einser på meg i nærmeste fremtid. Har fått øye på en lofotengrønn GLS fra 76 ;)

Lykke til videre med prosjektet.

Takk for det! Skvettlappene kommer på til våren regner jeg med :)

Ser på eksosdelene du kjøpte.. Brukte du den smale lydemperen midt under bilen eller bak?

Brukte den smale midt under bilen :)

grym einser, desto mer jeg ser de bilene liker jeg de, må skaffe meg en slik :)

Takkar! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvom det er vinter og kaldt skjer det litt her...

DSC01286.JPG

PLUSS

DSC01086.jpg

= SANT

Motoren er en 1600 GTI motor, gått 148.000 km (Nylig overhalt og trimmet).

Bearbeidet topp m/ større ventiler, kvassere kam, Audi gasspjeld, grenrør etc.

Må bare få tak i 5-trinns kasse også.

I tillegg blir understellet oppgradert til GTI, og kanskje skivebremser bak. Så får den ny bakstilling (Siden den gamle er skjeiv) m/ polyforinger både der, og i forstilling.

Så blir det vel bytte av dashbord, til gammel type i brunt, samt forseter i brunt, gulvtepper, ratt osv.

Fullt brunt interiør :)

PS: Den beige har forresten akkurat tippa 200.000 km :D

EDIT: Så det kan vel sies at "Eiriksmil" her hadde rett, det ble prosjektbil ut av det til slutt. Jeg går nemlig med flere planer... huff :P

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Gullhella. Åja, tok du den fra den "litt rustne" GTI'en du postet her litt tidligere? ;)

Hm. Får vel kanskje se bilen din på treff i sande en eller annen gang da? (Det einsertreffet for folk i buskerud og vestfold)

Stemmer det ;)

Bilen blir nok å se på de fleste treff til neste sesong!

fader.. finner ting småting som skulle doneres til bilen din hele tiden jeg.. men siden du skal bytte dash trenger du den ikke. er den tingesten som sitter rundt spakene til varmeapparatet (bronsjelook)

har du deksla til p-slotta btw?

Ah, hvis jeg ikke skulle bytta dash hadde det jo vært knall! :)

Har ikke dekslene til P-slotsa desverre!

Er nok ikke bare Eiriksmil som visste at du kom til å gjøre mye med denne...

Lars i ett nøtteskall.. Du må take/velte med bilene dine for å kvitte deg med de.... Og litt vanskeligere å gjøre det med en ultralav einser enn med en stygghøy skruzuki

Haha Rune, kan bli litt vrient å velte med Einseren ja!

PS: Noen som trenger grenrør? (Link)

(Kan også byttes i noe morro til Einser!)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva av deler er det du kunne tenkt deg?

har nemlig MYE kaross deler liggende,samt interiør.dash ++

Har du noe spennende da? Hehe, trenger bl.a. frontplate, forskjermer etc.

Send meg en PM om du har noe morro da :)

Må nemlig ha ny frontplate etter at den Beige fikk smake rådyr en av de siste dagene før den ble satt bort for vinteren :(

Planen var jo å bytte frontplata uansett, så jeg tok det ikke så tungt. Jeg holdt bare pusten da jeg gikk ut for å se om kromfangeren var skadet... heldigvis ikke!

DSC01303.jpg

God som ny? Nesten...

DSC01304.jpg

Her skal det byttes! Den var jo litt voldtatt fra før etter at de 14-åringene herja med bilen når den var i "laksen" sitt eie.

DSC01306.jpg

Så det blir så bra så :)

GTI motoren er på vei inn. Driver å plukker ut dashbord og alt interiør, så det brune gamle dashbordet skal inn sammen med de brune GL stolene.

Got Rust?

DSC01300.jpg

DSC01301.jpg

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg og Eiriksmil snakket om å bygge Rat av GTI'n. Tok en titt under gulvteppene på den her om dagen.

Liker man flintstone-drift så kanskje ;)

Anyway, får poste en liten sneak-peak av hva jeg driver med for tiden.

Motor er ute. Skal bytte BFK til GTI. Har også revet ut alt av ledningsnett i motorrommet.

DSC01428.jpg

DSC01422.jpg

Som alle som bygger bil vet, det ene fører ofte til det andre... og ting baller på seg. Men det er jo like greit å gjøre det skikkelig i første omgang.

Litt customizing så er 77 mod. dashbordet på plass. Var ikke 100% bolt-on gitt. Men mitt 79 GTI dash er bolt-on. ;) Ting forandrer seg med tiden! : klø :

DSC00177.jpg

DSC00178.jpg

Litt arbeid gjenstår :rolleyes:

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider