Gå til innhold

Tråden om Einser-Golfen min

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for kommentarer :)

I dag var planen å ha en hviledag. Har blitt altfor mye jobbing i det siste og altfor lite søvn, samtidig som jeg har gjort endel arbeid på en russebuss for lokale russ (Lakkering + sveisejobb). Så dagene har blitt lange, noe som merkes godt.

Men allikevel klarte jeg ikke å la være å gjøre noe.

Måtte bare plukke av forskjermene og se hvordan det var å demontere frontplata, da denne skal skiftes.

DSC01657.jpg

Og det ser jo veldig greit ut i sveisepunktene, men sitter plata helsveiset i rammevangene? Så det må kappes? Ser sånn ut innvendig i motorrommet, men hvordan er det rett forfra?

DSC01658.jpg

Anyway, dette var jo en avslapningsdag... så da polerte jeg litt godsaker isteden.

Frontfangeren led samme skjebne som bakfangeren etter lagring

DSC01644.jpg

DSC01645.jpg

Og etter litt Autosol

DSC01646.jpg

DSC01647.jpg

DSC01648.jpg

DSC01649.jpg

De gule tåkelyktene

DSC01650.jpg

Og speilene, ble mycket fornøyd med de... Upolert til venstre, ferdig polert til høyre.

DSC01653.jpg

DSC01654.jpg

DSC01655.jpg

DSC01656.jpg

Så det var dagens kosearbeid.

Skal få handlet inn litt bensinslanger, rør osv. fortløpende så jeg får montert tanken og deretter bakstillingen.

Stay tuned!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Lars, er pent når krommen er blank som den skal :)

Har vmaxx på min og jeg får den VELDIG lav.. riktignok med vinterdekka da..

Hva slags felger har du på din wolfram siden den ikke er så lav?

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen :)

På Supersport Gewinden har jeg ikke fjernet hjelpefjæra for den ble rett og slett lav nok uten, med tanke på originale hjulbuer osv. Forran var den heller ikke skrudd helt i bunn.

I dag var det også en slappe-av-dag, men etter å ha fått dama trygt på jobb ble fristelsen for stor og det bar utover en kjapp tur for å få gjort noe.

Bakakselen ble demontert, sandblåst og lakkert med Arcanol. Det samme ble trommelbremsene (Bilder av dette kommer). Her skal all innmat byttes, nye tromler og bremserør samt håndbrekkvaier.

DSC01663.jpg

Her blir alt nytt, sandblåst og lakkert

DSC01662.jpg

Nytt bremse-stæsj

DSC01669.jpg

Så ble det litt herjing med karroseriet. Plukka av øvre del av frontplata.

DSC01659.jpg

DSC01660.jpg

Skrapmetall - om noen trenger?

DSC01661.jpg

Var bare en kort tur så var grenser for hva som ble gjort. Men i morgen begynner montering av bakstilling og trommelbremser.

Stay tuned!

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg sove et par timer, så ut og skru.

Men i mellomtiden lufter jeg en liste over Einser-deler jeg selger. Kommer til å legge ut en annonse på Kjøp og Salg.

Er det noe som er interessant så ta kontakt på PM eller ring meg på 91 82 55 05. :) IKKE la dette bli en salgstråd, da blir den slettet.

- Karroseri 1979 mod GTI (Smale lykter), mye rust, hel og fin bakplate! - Kr. 2500,- (Bakplate kr. 1000,- resten er vrakpant)

- 1.8 GTI motor i deler. 250.000 km ca. Så og si komplett (Demontert) - Kr. 800,-

- 1.5 Automat med girkasse, drivaksler og allting. Ikke demontert. Nøyaktig 200.000 km, strøken stand! - SOLGT

- Bakaksel, standard med trommelbremser - Kr. 300,-

- Bakaksel, standard med påbegynt skivekonvertering - Kr. 600,-

- Bremsekalippere 1.6 GTI - Kr. 500,-

- Gammel type dashbord med runde klokker, mangler høyttalerdeksel og en lufteventil - Kr. 500,-

- Diverse nyere type dashbord. Strøkne alle sammen! - Kr. 400,-

- Beige interiør (Nice Old School!) med dørpaneler, seter, baksete, og altting - Kr. 500,-

- Blått GL interiør, litt slitt førersete, ellers strøkent. Dørpaneler og alt! - Kr. 400,-

- 2" "effektanlegg" m/ Simons potter og 2,5" rustfri meierirør endestuss. Fin-fin lyd! Brukt i to måneder. - Kr. 1500,-

- To stk. originale Walker eksosanlegg. Strøkne! - Kr. 250,- pr. stk

- Et sett med originale stålfelger, trengs lakkering. Breddes? Med slitne dekk - Kr. 200,-

- To sett forskjermer, ikke strøkne, men hjulbuene er hele og fine. Bredding anyone? - Kr. 400,- pr sett eller 250,- stk.

- Et sett GTI breddere, hele og fine - SOLGT

- Utallige griller m/ ekstralykter. Ukjent om jeg har lykterammer v. og h. side - Kr. 100 pr. stk

- Bremsekraftforsterker 1.5l (Lille typen) u/ mastersylinder - Kr. 100,-

Er det noe du trenger, så skrik ut. Kanskje jeg har det!

Lista vil bli oppdatert når jeg finner mer jeg ikke har brukt for. Alt skal helst bort, så gi bud!

Noe du vil ha bilder av? Spør

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre, det har jeg ikke :( Da hadde jeg brukt det selv ;) Hehe

Fikk gjort bittelitt i dag, helt til det ble skikkelig drittvær.

Gjorde møkkajobben og satt sammen trommelbremsene på ene siden bak. Død over den jobben!

Men men, ble jo riktig så koselig med nye deler og sånt.

De som er våkne ser selvfølgelig at jeg monterte bremsene til høyresiden på venstresiden ;) Gikk litt fort i svingene, men det er bare å flytte over.

DSC01675.jpg

DSC01681.jpg

DSC01685.jpg

DSC01686.jpg

Bakakselen ble hengt opp i går, midlertidig da de observange ser at det mangler bensintank.

DSC01683.jpg

DSC01684.jpg

Nye tromler og hjullagre kommer på ASAP. Så skal bilen ned på bakken for første gang på lang tid :)

DSC01688.jpg

DSC01687.jpg

Litt random pics på slutten!

Godbilene :)

DSC01673.jpg

DSC01674.jpg

Var jo mange som mente at jeg skulle restaurere GTI'n når jeg kjøpte den. Hadde blitt litt jobb det.

DSC01664.jpg

DSC01665.jpg

DSC01666.jpg

DSC01667.jpg

DSC01668.jpg

Jaja, skal prøve å få gjort ting så fort som mulig, men blir litt travel uke framover. :)

I'll keep you posted!

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider