corollapower Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Har gått i gang med mitt første noenlunde seriøse bilstereo-prosjekt og er vel ca 35% ferdig og skal vise hva som er skjedd frem til nå: Bilen er en 92 Prelude: Begynnte med litt diskret reklame Ting som er satt i: Spiller 2xKomposett Alt som skal inn i bilen er ellers Inphase, hadde oversiktsbilder men har klart å slette/sure bort endel bilder så det er i grunn bare å gå inn på Inphase sin hjemmeside og sekiddie Følgende skal iallefall inn: Alpine IVA-D310RB IPA2400(2 kanaler) IPA1204(4 kanaler) 2xXT6C Komponentsett 2xXTCAP Kondensatore XTB212 basskasse Kabler osv også fra Inphase Batterier blir kinetic med tid og stunder, odyssey foreløpig Et par bilder fra anlegg i gamlebilen min: Så over til bygging:thumb Alt det følgende ble gjort på ca 5 dager så ble litt fort å gæli egentlig:iconsm Begynner med Brownbread'ingen Bagasjen uten BB Litt etter Eeeenda lengre etter uten bunnplate med plate, alt passet etterpå:) BB-bordet Innser att jeg dessverre ikke huska å ta bilder under demping av dørene bortsett fra disse:iconsm som sagt litt fort å gale gjort, men la 2-3 lag i hver dør også Over til dørbyggene mine: Originalt i bilen Tatt av Så var det litt modd'ing etter sag å kutt prinsippet Så fylte jeg begge fulle i byggskum og ja, jeg tok visst litt vel hardt idamndamn Ble etter dette endel timer med kutting/pussing osv pluss ett lite herdeopphold da jeg hadde fylt i så mye att det ikke hadde fått luft innerst i døra:( Begynnte ta form: Litt testing og tenking Hyler'n var kjekk å ha Testing av passform Tid for sparkel:) Herding Etter mye puss, svette og tårer ble det da klart for trekking:) Ferdig!!!:) Passa greit også Diskantholderne ble gjort ganske enkelt. Tok av originaltrekket, limte på nytt og hylte av litt på hullene til diskantene Originalt(Forrige eier hadde laget hull) Trekking Limte trekket på med limpistol og det ble helt ok til slutt Oversikt Så monteringa av gospiller'n Nok kabler iallefall Kosekoblingsskjema Test for å finne ut hvor håndbrekkskabelen skulle for å kunne se film mens man kjører(fyfy) Bestemte meg for å sette den i originalhullet til slutt, lurte på en del andre plasseringer først egentlig men.. Ble litt sent ei natt å alle hjernecellene var ikke med så prøvde å slipe vekk ei skrue som egentlig ikke trenge å fjernes, noe jeg fant ut etter ca 30 min:hammer Litt småmekking på festet hadde en volt\temp\VU-måler liggende som passet greit under spilleren test montering ferdig resultat: Fint att en kan skyve skjermen ganske bra ut fra selve spilleren:) Ble ganske greit Koblingsboksen ble liggende rett bakom omtrent men skal flyttes i bagasjerommet ett sted senere da den ligger ganske dårlig nå egentlig.. Pluss att jeg da bare trenger Phonoer på en meter ca:) Så over til litt kabeltrekking. Det må iallefall sies att dette ikke er den kjekkeste bil jeg har dratt kabler i, rimelig trangt og klurete Det verste var egentlig dørene da jeg ville legge gjennom originalkabelhylsene no som ble rimelig trangt når tre stk skulle ut av døra og inn i kupeen.. Har dama til brodern med små armer å takke for den biten:thumb Dett er egentlig dett så langt.. Er en del bilder som mangler her å der fordi jeg rett å slett har glemt å ta di eller prestert å slette di osv men håper det går an å skjønne noenlunde hva som er blitt gjort. Planen videre er å få kabler og basskasse fra inphase og da få bygget ferdig i bagasjen.. Bør også få tak i Kinetik batteriene innen den tid da jeg skal ha ett slikt baki.. Kommer nok til å ta litt tid da jeg bare er hjemme i helgene og også jobber tredjehver helg og litt slikt.. Her kommer endel bilder til som er litt O.T men verdt å ha med:) "Bling"sugern Musikk til arbeidet Vår lille garasje Pusseteltet Sinnataggen Kjekke ting å ha Ekstrabrytere til lys å tull Bilder av juletrelysa mine Interiør Skal prøve å bli flinkere til å ta bilder gjennom resten av prosjektet og updates kommer så fort det skjer noe:peace: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 blei fint det :) det ble riktig så kosli inne i preluden gitt Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Utrolig tøff bil, de felgene var nice:) Var jo en grusomt tungvindt måte å lage dørsider, hva med mdf ringer og fleece? Resultatet ble jo ikke ille, men synd å trekke en så fin bil med raggartyg inni, burde jo absolutt vært trekt med vinyl eller lakkert, samme gjelder diskanthusene. Finnes vinyl som er ganske lik i farge og struktur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Koselig inni men håpløs plassering av ene 6.5"ern på min side, spiller rett i setet.. Men det funker da:) Planen er ombygging til sommeren igjen, studerer borte så har ikke så mye byggemuligheter utenom sommerne:( Men planen er støpeplast og glasfiber neste år:) Skulle også hatt en billig 12er i vente på basskassa mi, litt kjedelig med bare frontsett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Fikk beskjed om att Inphasepakken min ankommer Pål i dag så neste helg blir det intens jobbing hele helga så kommer sannsynligvis bilder av "ferdig" prosjekt mandagen etter:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvolutionTurbo Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Nice bil da hverfall, blir morro å se når du blir ferdig. skal den styles noe utvendig? :thumb Siter -92 Toyota Mr2 Turbo -85 MB 230E Vinterbil x92 BMW 318i (VRAK) x99 BMW 318i xCitröen Xantia 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Ikke noe mer en det som er gjort bortsett fra ei frontleppe som mangler.. Fattig student:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Var som Pål sa, en voldsomt tungvindt måte å lage dørsider på.. Men det ble jo bra til slutt ;) Prelude er utrolige fine biler..! Bare en liten frontleppe foran nå som du nevnte så blir dette knall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 det er vel noe billigere å bruke byggeskum hvis noen bryr seg om det :) det er også veldig lett å forme i ettertid hvis du ikke er helt knakans fornøyd Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 det er vel noe billigere å bruke byggeskum hvis noen bryr seg om det :) det er også veldig lett å forme i ettertid hvis du ikke er helt knakans fornøyd Billigere..? tja.. du bruker vel kanskje rundt om 1/15 av et fleece teppe til 20,- og polyester til en verdi av kanskje 100-150,- :) Formen du lager med fleece teppe og polyester blir så og si perfekt om du strekker teppet på rett måte.. Må til noe småsparkling i de fleste tilfeller og litt forsterkning innenfra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Blir som sagt nybygging til sommeren igjen:) Og noe av grunnen til byggskum var at jeg ikke fikk tak i mdf tidsnok innenfor den vesle tida jeg hadde før jeg begynnte på skolen igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Updates: Sto pakke å venta på meg hjemme på fredag:) Og pluss det som sto å venta ble det litt å gjøre på: Så kom demonteringsjobben for å legge opp nye kabler og ting endel kabler å rydde opp i Ut me gamle +n, noen som trenger ca 4.5m med 50mm2 stinger HPM kabel med sikring?? Flytta først Alpine koplingsboksen bakover til bakseteryggen: Så var det kabeltrekk og etter en stund såg det slik ut: Fiksa litt på golvplata som låg i bilen fra før, får ikkje bygd skikkelig før kinetikbatteriene mine kommer så ble en midlertidig løsning: Så fant jeg ut att jeg faktisk har glemt å ta bilde av alt i men det ser ca slik ut men uten endestykker og kondiser: Og så Prelude by night i harrytown:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Håper ikke du kjøper mye mat av gangen;) Dunker det bra eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Det der tror jeg spiller MEGET bra ;) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Spiller ganske ok, blir bedre med kinetik:) Har du sett baksetene i en prelude så ser du att de ikke nytter til annet en handleposer allikevel så trunken kan fylles:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg