0milt Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Svogern min har en 530 topp på -87 GLT´en sin.. Er det denne toppen som blir skrytt så mye av, eller er det 531? Selv har jeg 405, er denne noe bra? Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 531 og 405 er de 'beste' utgangspunktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 160 398 og 530 er like når det gjelder porting og flow. 531 og 405 er det gromme. 405 sitter på B23E fra 1980-83 og på b23ET fra 760. 531 sitter på B230ET fra eldre 740 turbo og på nyere motorer som B230FX B230FB han som bygger motorer her omkring sier det er umulig å porte en vanlig 398 - 530 topp til å bli like bra som 405 531 er i utgangspunktet:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Ingeniør han da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 160 398 og 530 er like når det gjelder porting og flow. 531 og 405 er det gromme. 405 sitter på B23E fra 1980-83 og på b23ET fra 760. 531 sitter på B230ET fra eldre 740 turbo og på nyere motorer som B230FX B230FB han som bygger motorer her omkring sier det er umulig å porte en vanlig 398 - 530 topp til å bli like bra som 405 531 er i utgangspunktet:D Akkurat det siste der tviler jeg litt på! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Akkurat det siste der tviler jeg litt på! Kan vere en grunn til at KG sine steg 4 og steg 5 topper kun blir laga av 531 toppen. http://www.kgtrimning.com/ TOPPLOCK STEG 4 B23/B25 med ventiler in 46 ut 38.Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Dubbla ventilfjädrar. Lämpliga förgasare från 45:or och uppåt eller insprutning. Lämplig kamaxel KG7/KG8 eller KG9 m fl. Denna topp tillverkas endast på topplock 531. Klar för effektuttag upp till ? UTBYTES eller + nytt ämne 12000:- TOPPLOCK STEG 5 B23/B25 m fl. med ventiler in 48 ut 40. Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Dubbla Ventilfjädrar. Lämpliga förgasare från 48:or och uppåt eller insprutning. Lämplig kamaxel KG9 med flera. Klar för effektuttag = över 300 HK. Denna topp tillverkas endast på topplock 531. UTBYTES eller + nytt ämne 15000:- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Joda, men husk at påstanden her er at en portet 530 aldri blir like bra som en original 531. Noe som absolutt ikke stemmer, da 530 absolutt kan brukes i halvgromme motorer den også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 ja en steg 3 530 topp er langt bdre enn orginal 531. Hva er grunnen til att en 530 topp ikkje kan brukes til steg 4 og5?Kjølekanaler, ventil plassering eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Blir fort tynt gods i kanalene har jeg hørt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.