peterz Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Hei Nå har jeg nettopp skaffet meg en Celica T20, og 'selvfølgelig' ønsker jeg å bytte ut stereoen med noe som lager litt mere lyd ;D Det jeg har fått skaffet er; 330watt Kappa Infinity (Bak) 12" RockFord punch SUB 220watt Kappa componentsett (Fram) Jeg mangler forsterker til dette, og jeg vet at spilleren tar 4x25watt. Der tenkte jeg å ta diskantene framme. Hvilken forsterker trenger jeg? Noen som har erfaringer med noen som kan anbefale? Ellers, jeg er som sagt ny, men kjempeintr. i å lære. Klarer jeg å montere det bra, som amatør, bare jeg bruker tid, eller bør jeg få en som kan det til å hjelpe meg i starten, så kan jeg heller ta lærdom av det? Må jeg begynne å skjære i platen bak nakkestøttene bak? Eller kan jeg bare bytte ut de orginale som er rett bak framsetene, og legge den "sorte" risten framom. For jeg er ut etter å få en mest mulig originalt utseende, er ikke ut etter en showbil. Og til slutt, lydisolering? Er det noe som bør gjøres? Er det mye stress, må man ut med mye o.l? Håper på fornuftige svar, -P Siter Toyota <3 Celica T20 :: All powered by;Alpine Peter K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Diskantene rett på spillern? du har vel et delfilter som gjør at du kan koble både diskant og mellomtone på en kanal? er vel det enkleste... så da trenger du en 4kanaler og en monoblokk, eller en 5kanaler;) Og over til det med læring, jeg ville brukt en del tid på å lese på forumet her, for så å montert og spurt her for å få svar på det du ikke vet(for å ikke ødelegge noe) og gjort det selv... men har du noen flinke kammerater, så er jo det det enkleste;) Lyddempinga sender jeg vidre til en annen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Vedrørende demping av bilen så kan du ta en titt i prosjektforumet, bl.a Celica med TRU Technology, der ligger det endel bilder hvor du ser hva som må ut for en komplett demping. Men som en begynnelse kan du dempe dørene og bagasjerommet. Viktig å dempe dørene skikkelig for å få maximalt ut av høyttalerne dine. Du kan også se på siden vår, der står det endel tips og forklaringer mht demping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Hei Nå har jeg nettopp skaffet meg en Celica T20, og 'selvfølgelig' ønsker jeg å bytte ut stereoen med noe som lager litt mere lyd ;D Det jeg har fått skaffet er; 330watt Kappa Infinity (Bak) 12" RockFord punch SUB 220watt Kappa componentsett (Fram) Jeg mangler forsterker til dette, og jeg vet at spilleren tar 4x25watt. Der tenkte jeg å ta diskantene framme. Hvilken forsterker trenger jeg? Noen som har erfaringer med noen som kan anbefale? Ellers, jeg er som sagt ny, men kjempeintr. i å lære. Klarer jeg å montere det bra, som amatør, bare jeg bruker tid, eller bør jeg få en som kan det til å hjelpe meg i starten, så kan jeg heller ta lærdom av det? Må jeg begynne å skjære i platen bak nakkestøttene bak? Eller kan jeg bare bytte ut de orginale som er rett bak framsetene, og legge den "sorte" risten framom. For jeg er ut etter å få en mest mulig originalt utseende, er ikke ut etter en showbil. Og til slutt, lydisolering? Er det noe som bør gjøres? Er det mye stress, må man ut med mye o.l? Håper på fornuftige svar, -P Heisann. Hva ligger budsjettet ditt på når det gjelder forsterker(e) ?? En god og rimelig 5 kanaler er f.eks Soundstream Lil Wonder LW 5.830 til 3995,- http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=122 Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peterz Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Heisann. Hva ligger budsjettet ditt på når det gjelder forsterker(e) ?? En god og rimelig 5 kanaler er f.eks Soundstream Lil Wonder LW 5.830 til 3995,- http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=122 Penger er egentlig ingen hindring, jeg er villig til å betale det jeg må for å få det som jeg vil (Uten å være kvalm her...) Men som tidligere nevnt, er ikke ut etter noe show-greier, så er nok med en anonym forsterker, trenger ikke neon-stash og see-through top osv. Liker det anonyme, men "råe" Siter Toyota <3 Celica T20 :: All powered by;Alpine Peter K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Da er jo Lil'wonder eller Tarantula glimrende alternativer. Begge leverer godt med effekt og spilleglede i forhold til pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peterz Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Linker til nettbutikker som har de? Hva skal jeg se etter? Hvor stor effekt lissom ... :unsure: Siter Toyota <3 Celica T20 :: All powered by;Alpine Peter K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Sjekk EngenAudio.com. Han har endel tilbud og god kompetanse. En 4-kanaler på 40-80 watt pr kanal bør gjøre susen til front- og bakhøyttalerne og en monoblokk til bassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg