Gå til innhold

vaske bil, funker grønnsåpe

Ranger emnet

Limit3d

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke anbefale deg å bruke noe vanlige husholnings basserte såper som du finner i huset.

Disse er jo konsturet får å fjerne fett ol.

Så dette vil føre til at du også fjener evt voks og pilsh fra bilen, og lakken din blir tørr. Samt det du evt har av beskyttelse på lakken blir borte, og den er mye mer utsatt for riper og skavanker...

Har du ikke bilshampo ville jeg nok venta til jeg gadd å reise å få tak i noe..

Personlig anbefaler jeg det å skaffe Meguiars NXT Shampo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å bruke noe vanlige husholnings basserte såper som du finner i huset.

Disse er jo konsturet får å fjerne fett ol.

Så dette vil føre til at du også fjener evt voks og pilsh fra bilen, og lakken din blir tørr. Samt det du evt har av beskyttelse på lakken blir borte, og den er mye mer utsatt for riper og skavanker...

Har du ikke bilshampo ville jeg nok venta til jeg gadd å reise å få tak i noe..

Personlig anbefaler jeg det å skaffe Meguiars NXT Shampo..

og avfetting fjerner ikke voks/fett? lol, men ikke bruk grønnsåpe, ph verdien er feil, du kommer til å ødelegge bilen.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og avfetting fjerner ikke voks/fett? lol, men ikke bruk grønnsåpe, ph verdien er feil, du kommer til å ødelegge bilen.

Haha. Ikke diss andre når du selv kommer med sånne kommentarer.

"Du kommer til å ødelegge bilen". Går bilen i stykker hvis du vasker med grønnsåpe? I think not...

Og det er heller ikke vanlig å bruke avfetting dersom man ikke skal polere bilen etterpå. Karen her skal bare vaske bilen sin.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk grønnsåpe på bilen og avfetting på badet, polering i senga og zalo i motoren.

Seriøst. Bruk midler for det de beregnet til.

Vel talt, min venn ! Kunne (nesten) ikke sagt det bedre selv..... Ville f.eks. noen brukt deo på tannbørsten og tannpasta under armene ? damndamn

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, vask bilen din med midler som er laget for å vaske bil med, eller la vær!

I totally agree!:respect

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufortynnet kaustisk soda skal visst også være bra for å fjerne møkka på bilen...:???: nei, seriøst - jeg sier meg enig med flertallet av de siste postene her; mye man kan vaske bilen med for å få den ren, men over tid er det ikke alt som er like heldig for å bevare lakken i topp tilstand.. kjøp produkter som er laget for vask av bil og spar heller inn hundrelappen med å kjøre et par pils ekstra på vorspielet...:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider