Gå til innhold

Bilen starter ikke.. Hmmm!!!


solrud

Anbefalte innlegg

det er DOCH motor på Mondeo, men jeg finner ditt råd rimelig teit da. Om man gjør som du sier så ender man sansynlig opp med å gjøre havariet værre :nono:

 

viceguy, har du noen gode råd??

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den først havarert så skal man jo ikke drive å vri om tenningen heller da.

 

Om man har av oljepåfyllingslokket og vrir om tenningen spiller ingen rolle fra eller til så lenge den går rundt. Men om den er havarert så skal man helst ikke prøve seg.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viceguy, har du noen gode råd??

Tja, ville nå heller forsøkt å ta av lokket som det blir foreslått, men isteden for å starte bilen ville jeg satt den i 1. eller 2. gir. Så fått hjelp av en med lommelykt, da kan den ene se ned i hullet imens den andre gynger bilen fram og tilbake (omtrent som man gjore før i tia når man hadde stifte-tenning å skulle ha stiften til å åpne). Tror dette vil redusere videre skade og du vil jo også se om det er bevegelse på kammene.

 

Om du er alene kan du jo alternativt ta av kamreim dekselet på motorens venstre side, da vil du også se om kamdrevene flytter på seg sammen med reima.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm hmm.. ikke sjekket de nei. nå er jeg litt grønn på ford, hvor er sikringene? ;) og hvilkne da tenker du på? ;)

Ta å sjekk de store sikringene i boksen ved siden av batteriet, hadde en som røk for meg en gang. Bare advarer deg, de er svindyre og må handles hos Ford, men om dette er problemet ditt så ta degen tur til en hugger å gå bærsærk i et par sikringsbokser... de sikringene putter du selvfølgelig rett i lomma :D

 

Har du sjekka om du har gnist på pluggene forresten, er bare å dra ut en kabel og dytte inn en annen plugg. Legg pluggen så mot gods å kjør starteren (dette forutsetter selvfølglig at du først har sjekket at motor og kammer roterer)

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville nå heller forsøkt å ta av lokket som det blir foreslått, men isteden for å starte bilen ville jeg satt den i 1. eller 2. gir. Så fått hjelp av en med lommelykt, da kan den ene se ned i hullet imens den andre gynger bilen fram og tilbake (omtrent som man gjore før i tia når man hadde stifte-tenning å skulle ha stiften til å åpne). Tror dette vil redusere videre skade og du vil jo også se om det er bevegelse på kammene.

 

Om du er alene kan du jo alternativt ta av kamreim dekselet på motorens venstre side, da vil du også se om kamdrevene flytter på seg sammen med reima.

 

Var jo det jeg mente da. IKke at man skulle holde den på starteren hele tiden. Bare sånn at den akkurat slår inn. Blir jo det samme som å rulle bilen fram å tilbake det. :) Har det blitt nevt om han har sjekka at rotoren går rundt?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville nå heller forsøkt å ta av lokket som det blir foreslått, men isteden for å starte bilen ville jeg satt den i 1. eller 2. gir. Så fått hjelp av en med lommelykt, da kan den ene se ned i hullet imens den andre gynger bilen fram og tilbake (omtrent som man gjore før i tia når man hadde stifte-tenning å skulle ha stiften til å åpne). Tror dette vil redusere videre skade og du vil jo også se om det er bevegelse på kammene.

 

Om du er alene kan du jo alternativt ta av kamreim dekselet på motorens venstre side, da vil du også se om kamdrevene flytter på seg sammen med reima.

 

 

kammene beveger seg.. heldigvis.. sjekket det nå.. så da håper vi at det ikker dert :)

 

når det gjelder tennplugene, så har jeg ikke noen andre ekstra her, men lurer på om det kan vøre det eller noe sånn.. startern kanskje.. sikrings boksen har jeg her nå, med pcen på motoren.. men vet ikke helt hva skal se etter oppi der da, hvordan kan se om de er ødelagt ;) hehe..

 

om de koster flesk på ford får heller være, trenger bil jeg, som virker;) hehe.

 

takker for hjelp! supert gutta!!

 

 

bare og komme med forslag.. hehe..

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gul 20 amp sikring som var gått.. men kan dt være årsaken til at den ikke vil starte??

 

Kan være den.. Spørs hva den er til. Det står ikke noe i sikringsboksen om hva den er til? 20amp var jo ganske stort. Hørtes ut som ei ganske viktig sikring..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var den gitt.. hadde en 30 amp som prøvde, så da startet greia.. herlig.. hehe...

 

så da er det bare og kjøpe en 20 amp og slenge inn, så blir det bra!

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli kult at du fikk start på den ja:) den sikringen er nok samme som jeg hadde problemer med. Tror den styrer strøm til det meste av motorstyringa inkludert coilen.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Fint du fiikk start på bilen igjen da.. :) Er som oftest ikke så alvorlige feil når bilen plutselig ikke starter lengre.. :P

 

hehe.. nei, var heldigvis ikke store greiene.. deilig ass :)

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli kult at du fikk start på den ja:) den sikringen er nok samme som jeg hadde problemer med. Tror den styrer strøm til det meste av motorstyringa inkludert coilen.

 

deilig det ass.. sykt digg.. ja, tror den må styre noe sånn.. bare hente en slange til radiatoren hos ford i morgen og bytte den, så blir det bra!

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig da! slum slum..

 

drivere og bytter slanger til radioatoten nå.. faen dritt ass.. det røret som går foroan motoren ved varmeskoldet var rustet i festet, så lakk kjølevæske og motoren ble veldig varm;) så byttet den, og så da at en annen slange var ikke bra, og meget dårlig, så driver og bytter den her nå..

 

hvis dere skjønner noe av dette, så er det den slangen som går ut fra øverst på ekpansjonstanken, ned i radiatoren, inn i motoren, og en annen tynn slange litt under bilen.. noen som skjønte hvilken?

 

delt opp hele slangen, så har bare den delen som går inn i motoren igjen, og den sitter så jævlig godt fast med disse slangeklemmene, så prøvd med baufil og styrt.. hehe.. så håper får den av i morgen, det er morgen dagens prosjekt.. :P

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår