Gå til innhold

Kræsja med moped

Ranger emnet


int

Anbefalte innlegg

Kræsja mot en moped igår kveld... Gikk bra med både moped karen og meg selv, ble bare materielle skader. Men kjipt er det når man har en del uoriginale deler på bilen, vet ikke hvordan forsikringa dekker det egentlig, noen som vet?

 

Mopeden er så og si totalvrak, på bilen ble det skader på døra (relativt stygge hakk og merker), skjermen foran på siden, på siden av frontfangeren, og en felg.

 

Frontfangeren er ikke original, noen som vet hvordan forsikringsselskapet gjør det med sånt, de erstatter vel bare originaldeler... Noen erfaringer?

 

Forresten bilde av artikkel fra lokalavisa (Romerikes Blad):

scan0011.jpg

 

Viktigste er hvertfall at det gikk bra med alt av personer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kræsja mot en moped igår kveld... Gikk bra med både moped karen og meg selv, ble bare materielle skader. Men kjipt er det når man har en del uoriginale deler på bilen, vet ikke hvordan forsikringa dekker det egentlig, noen som vet?

 

Frontfangeren er ikke original, noen som vet hvordan forsikringsselskapet gjør det med sånt, de erstatter vel bare originaldeler... Noen erfaringer?

 

 

det spørs litt på forsikringsselskapet ditt. Gjensidige, If osv,

 

mange som ikke dekker annet enn original deler.

 

må nesten høre med dem

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan forsikre ekstra-deler. Men da må man forsikre i forkant, tror ikke du kan få noe erstatning for dem nå. Min erfaring er at originalt er dyrere, be om å få pengene utlevert og kjøp nye, uorginaldeler for dem.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din skyld eller fjortissen sin?

 

Verken han eller jeg er sikker på det, EGENTLIG så bør det være min feil, men mopeden hans gikk ikke i 45 km/t for å si det sånn... Var inn i en rundkjøring, jeg var godt inne i den, og han burde fint ha greid å kjøre BAK meg, men alikevell så kjører han omtrent rett over rundkjøringa og treffer meg rett i døra mi omtrent. Han sa selv han kjørte i ca 60 km/t, er 50 km/t sone der, og var snakk om inn i rundkjøringa... Jeg selv er jeg usikker på farta jeg hadde, bremsa ned en del fra 50 km/t, tipper nærmere 30km/t enn 40km/t...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan forsikre ekstra-deler. Men da må man forsikre i forkant, tror ikke du kan få noe erstatning for dem nå. Min erfaring er at originalt er dyrere, be om å få pengene utlevert og kjøp nye, uorginaldeler for dem.

 

Er bare frontfangeren det gjelder, de samme skadene hadde blitt på den fangeren selv om den hadde vært original, er ikke så store skader på den men den trenger litt fiksing og lakkering, får vel bare vente og se hva de sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jævla mopedisst ass=) skulle runjult hele gutten=)hehe.... får håpe du får dekka det som må byttes da=)

 

Hehe, vel det er kjipt å tape en del penger på sånt, men viktigste uansett er jo egentlig at det ikke ble noe alvorlige personskader...

 

Viking var nettopp å henta bilen, trist syn:

golfpaatur.jpg

 

(Skadene er forsovidt på andre siden av bilen så ser ikke dem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er trimma, så tror jeg han sliter mest...

 

Det teite er at politi bare ba foreldra hans om å trille mopeden hjem, de sjekka den ikke i det heletatt, selv om jeg presiserte ganske klart at han kjørte _fort_, så om det var trim på den mopeden så er det sikkert ikke det nå lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår