Niberlin Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Etter mye fram og men blir det kjøp av bil snart. Nå står valget mellom 200sx s13, eller en fjerde gen accord. s13 blir det kun om pengene strekker til og forsikringen kan takles. Har bestandig vært fan av denne modellen accord. Synes de ser så "gangstah" ut =P Så hva er det man burde vite om denne bilen? Hva er best? kratigst? Hvor mange krefter kan man få orginalt, og er det stor jobb å skvise ut noen flere? Hva med rust? En bil som har rundt 150 000-200 000km på tavla burde vel være flott? Hvor kan man få tak i coupe'en av denne bilen? Har sett en i virkelig liv, men virker umuli å finne på autodb. Noe mer og si? Styling, tuning motas med takk. Om det blir en slik bil skal den holdes JDM. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 kjenner en kar som har en 4 gen accord med 2,2 og 150 hk... har kjøpte bilen for 2 år siden, da hadde den gått 360 000 km, og han har ikke hatt no feil i løpet av de 2 årene han har hatt den... men rust er vel vanlig honda-problem så og du finner en helt uten rust er du vel heldig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 2.0 blir vel det meste jeg tør :P Rust vet jeg er et problem i hjulbuene, slik som alle andre biler. Rart med disse bilene. kan lett gå 400 000 uten at det merkes. uansett er det synd atdet ikke finnes mange med få KM. En fjerde gen accord med JDM styling er kung<3 Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 jeg har sett litt på samme bil sjøl:) fant coupe på autodb en gang.. men var litt høyere i pris en de andre.. hvem motorer er det lettest å stappe nedi den bilen? funker det med prelude motor? h22 motoren.. funker det greit med b serie motorer? Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 burde vel gå? Isåfall må du regne med å fikse understellet og bremsene. Hvilken pris burde jeg regne med for en accord med ca 150 000-200 000km? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 burde vel gå?Isåfall må du regne med å fikse understellet og bremsene. Hvilken pris burde jeg regne med for en accord med ca 150 000-200 000km? da veit det da:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomisimo Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Har noen peiling på om det er samme fester på fr.fangere og b.fangere ? Jeg menner den accorden som er fra 90-94? for jeg finner masse fin styling for den men ikke for accord CA5. 86-89. har noen vart borti i det? Siter http://www.cardomain.com/ride/2449708/1 Honda in my blod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Har noen peiling på om det er samme fester på fr.fangere og b.fangere ? Jeg menner den accorden som er fra 90-94? for jeg finner masse fin styling for den men ikke for accord CA5. 86-89. har noen vart borti i det? Kutt ut den crosspostinga di. Ontopic: H22A + CB-Accord = Plug & Play, men sjekk for Guds skyld ut Honda-Tech for å ha kontroll på alle detaljene rundt dette. Coupéer finner man iblandt på AutoDB, men dette var ikke akkurat Norges mest solgte bil i sin tid, hvis du skjønner hvor jeg vil hen (disse er også bygget i USA, uten at dette merkes på bilens generelle kvalitét). Trimming av den originale F20A'en er skrekk-enkelt når du vet hvordan. Stikkordene er F20B-topp, høy kompresjon og "supporting mods" + mapping. Eller man kjører på med noe Garrett/Mitsubishi/KKK/ITS/IHI/Borg-Warner/Holset/Toyota som vanlige folk. Igjen, sjekk Honda-Tech, hvor alle disse tech-emnene er slått inn i stein. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Kutt ut den crosspostinga di....Trimming av den originale F20A'en er skrekk-enkelt når du vet hvordan. Stikkordene er F20B-topp, høy kompresjon og "supporting mods" + mapping. Eller man kjører på med... F20A er den vanlige sedanen solgt i Norge? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Accord jævel Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 burde vel gå?Isåfall må du regne med å fikse understellet og bremsene. Hvilken pris burde jeg regne med for en accord med ca 150 000-200 000km? Min har gått 320 000 men hadde kun 1 feil på Eu kontrollen (1 uke siden) jeg betalte 12 000,- det er da en 2.0 motor i og som første bil ble d dyrt nok likevell med forsikring på 7000,- og eu.godkjennig etc så havnet jeg på rundt 20 000 for den...http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135340 men tenker du nermer deg 20-30 000 for en som ikke har gått lengere enn 150-200 Siter Accord 1990 2.0 D bli itj fart uten bart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 slike penger er ikke problemet =) tenker på at hvorfor skal jeg ikke kjøpe en billigere bil å heller slappe av litt i vinter. istedenfor å kjøpe en s13 å må jobbe ræva av meg for å få råd. Mye kulere med en JDM stylet accord. Søstren min kjører en 90 accord med 250 000 på tellern, og den virker ny. Så kanskje dette er veien å gå =) Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Accord jævel Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg begynner å ha kjørt den en stund nå og jeg setter den over alle biler i ca samme prisklasse og det er enkelt å skru på den om du finner en med litt små feil. men spar deg for en god del arbeid og kjøp en som ikke er gjenomrustet. Siter Accord 1990 2.0 D bli itj fart uten bart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det skulle ikke være noe problem. Noen gode steder å kjøper deler? Motor/utseende? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Slitedeler har jeg kjøpt hos Jacob`s Auto Supply.. Kjempepriser!! ellers er jeg fornøyd med min.. gått 236k å går som ei klokke.. blir Mügen Leppe og 18" til sommern på meg.. dem er penest med fine felger, fet leppe og senking.... ikke no plastic fantastic her i gården! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Har du bilde av den leppen? Accord passer heller dårlig til mye plastikk. mye penere jdmstylet. Hvordan er denne bilen på vinteren? er helst på utkikk etter RWD eller 4WD jeg da. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg