Gå til innhold

Montere 16t hva gjør jeg med oljerør?

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Monterer 16t nå og kom over nok et problem.

 

Jeg har snud eksoshuset og sveisa nytt feste til wg klokka.

 

Bilde5.jpg

 

Så langt er alt bra :thumb

 

Men når jeg da skal montere den ser jeg at ingen av de orinale rørene treffer der de skal lenger!

 

Bilde1.jpg

 

Sånn står den nå. Og da treffer ikke oljerørene eller vannrørene. Hvis jeg så løsner klemma og vrir turboen ca 60 grader treffer alle rørene men da butter kompressor huset i innerskjermen.

 

Hva gjør jeg nå!? Hadde trodd alt dette skulle vært bolt on men den gang ei.. Hva må jeg gjøre for å få dette til å gå?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dele turbon og fjerne styretappen som sitter mellom lagerdelen og kompressorhuset. Da kan du vri det akkurat som du vil....

De orginale rørene passer fint, mulig du må bøye til olje trykk inn på turbon littegrann for å få det på plass......

 

lett jobb, løfter av eksoshuset først også fjerner du den store segerringen som holder kompressorhuset på plass.Da får du mulighet til vri alle delene som du vil så det passer. den styretappen kan sitte som F...*, men da bare sliper du den ned med dremel e.l

 

Med stålomspunene teflonslanger fra tess er helt klart det beste. Dyre er de da men.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å fjærne styretappen fra lager/kompressor-delen er en must!

 

Gjorde det selv på min 16t, og da var det ca bolt on.

Eneste jeg måtte gjøre ekstra var å bøye oljetrykks-røret, pga jeg har laga en enklere brakett enn deg, som krasja med oljetrykks-røret.

 

Et lite tips når du skal sette sammen kompressor huset når du har fjærnet styretappen... For å få oljeretur og trykk heeelt lik 13c'en din, så få forholdet mellom eksoflensen mot grenrøret og anleggsflata på oljereturen heeeelt lik 13c'en. BOLT ON ;)

 

står noen pics på prosjekt-tråden min.

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår