Vegard Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Var det sånn det skulle gjøres? Nytt for meg! http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm http://mototuneusa.com/thanx.htm Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Det hadde vært greit å få høre flere personers meninger om dette. Jeg må selv kjøre inn en motor i løpet av vinter/vår, og dette hørtes jo unektelig fornuftig ut, så hvorfor ikke prøve? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 hørtes ikke så dumt ut det der.. :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Står mye bra der. Refferanser til bl.a. 3 norske roadsport 600 kjørere, og Fast Bikes AS i Oslo. :) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet September 5, 2003 Rapporter Share Skrevet September 5, 2003 Litt kjipern og bygge seg motor til 40 lapper og dra den rett ut av garasjen og på turtallsperra rundt og rundt rånerunden hvis dette ikke skulle stemme... Men det kan jo høres fornuftig ut, men nå er jeg heller ingen motorbygger da :) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Tja....... Kan på sett og vis kjøpe teorien om slitasjen mellom honinga og ringa, og det er jo der man ser hestene, men hvordan det går med råde, ramme og kammene er jeg usikker på... dette er jo veldig ømfintlig lager som har lett for å gå varme om det er for "trangt", og de er jo litt trange når de er nye, de skal jo også kjøres inn...... Men noen må gjerne ta 2 nye motorer å prøve! ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cwathne Skrevet September 6, 2003 Rapporter Share Skrevet September 6, 2003 Det stemmer det som står på den sida der. Det er ikke for ingen grunn at utrykket "Daukjørt" brukes. Jeg har stressa mye med min 2takter når jeg kjørte moped. Og når jeg kjørte den inn kjørte jeg alltid hardt. Men det som er viktigt at du ikke har full belastning for lenge. For da blir det for varmt p.g.a friksjonen i motoren blir for stor.. men å dra den ut på gira ofta er ikke så dumt. Men hard belastning for lenge er ikke bra. den mopeden jeg hadde kjørte i fra alle som hadde lik å "kjørt den inn fint". Jeg kjørte ikke min inn 1 sekund. var bare bonngass hele tia. Så der har jeg min ærfaring fra. Siter Nissan Sunny 1.5 -84 Simons bakdemper 60% svinghjul Veltebur (delvis) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Flere med erfaringer eller synspunkter? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 tjah...dette minner meg om oppfattelsen generelt blant sjåfører back in 80`s ....GI BÅNN GASS før du parkerer og slår av umiddelbart for å "rense dysene" og "åpne" motoren for litt bedre å puste... lol lol nå har jeg ikkelest linkene men jeg forstår at å gi bånn gass på en nyoverhalt motor det er snakk om? lykke til! lol lol på mine motorer kjører jeg VELDIG pent de 500 første km også litt mindre pent de neste 500 km også normalt de neste 2-350 kmt før jeg tør å "sleppe`n løs"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Les hele artikkelen før dere uttaler dere da! Herregud :rolleyes: :D Det er jo ikke snakk om å bare gi gånn gass på en ny motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Jeg har relativt nylig fått oppbygd motor, og deres råd var å kjør normalt, kjør hardt om du vil men ikke tulling seff. 30 - 50 mil med innkjøring holder... Har lest hele artikkelen jeg og syns den høres fornuftig ut. Tror det er gammeldags å kjøre inn i hundrevis av mil. Både motoroljer og maskineringa av motordeler er mye bedre nå enn "før". Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 er vel fornuftig å forhøre seg med leverandøren av evt nybil'n, eller motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 At en motor skal bli kjørt hardt under innkjøring er da ikke akkurat noe nytt... Jeg gadd ikke lese stort mer enn til "run it hard" i artikkelen, så var jeg enig. Selvfølgelig skal du ikke starte motoren, rett opp på 7000, og dra på ut av garasjen! Men det er svært viktig at den får se en del turtall under inkjøring. I praksis er det litt vanskelig å få til da girkasse, bakaksling osv gjerne skal kjøres inn, da gjelder det å bruke høyrefoten en del når bilen står i fri.. Noen som var på dagali Mustang-week i fjord? Der var det en kar som stilte med nybygg motor, 351 stroket til 427! Gikk som en bøtte med drit første rundene, men den gikk bare fortere og fortere, og tilslutt var det en av de kjappeste som var der oppe! Det kaller jeg innkjøring:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 17, 2003 Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Originally posted by Per Olav Jeg har akkuratt kjørt inn motoren min... nesten 1000 miles helt rolig.. Jeg er vel fucked jeg da Påtide å gi den bank da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2003 Nybygde motorer skal jo som regel justeres inn, spesielt hvis de går med datasprut. Da er det jo en fordel at innkjøringen kan tas i benk samtidig med innjusteringen. Skal prøve selv hos VS-motor på min nybygde Golfmotor. Det som er like viktig som innkjøringen er oljeskift etter ca. 35 mil, og deretter mineralsk olje de første 5000 km. Det finnes forøvrig en spesiell innkjøringsolje fra Castrol, den har konsistens nesten som vann. Vurderer å ta innkjøringen med denne. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.