Gå til innhold

Selges: Golf 2 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

Selger min Golf 2 16v turbo da jeg har lyst på nytt prosjekt.

Meget påkostet bil. Mange gromme deler

Bilen er en original 1990 16v, men bygd om til turbo, godkjent som G60 160 hk i vognkort.

 

Motor:

 

- G60 Blokk med S2 stempler og råder

- 16v KR topp

- Balansert veiv, svinghjul og clutch hos Oslo Sylinderservice

- Sinter-clutch laget hos Clutch & Brems

- G60 (02A) girkasse med shortshift

- KKK K26 turbo

- Modifisert Audi RS2 innsug

- Modifisert Audi S4 turbomanifold

- 440 cc/m dyser

- SNS Stage 5 chip

- Stor IC i frontfanger

 

Bremser/understell/handling:

 

- Nesten nye FK gewinde/coilovers

- Lite brukt Toyo Proxes R888 i 205/50-15 på Borbet T 7x15"

- Vr6 understell med 5x100 istedenfor 4x100 som er vanlig.

- Vr6 bremser, "slissa" skiver

 

Eksteriør:

 

- Polerte Audi TT Parabol felger i 7,5x17" med meget bra 195/40-17 Conti dekk

- G60 bredding og 90 fangere

- Clean baklukelist fra Cult Society

- Crystal clear baklykter

- Emblemfri grill for single lykter.

 

Interiør:

 

- Golf Rallye Recaro delskinn stoler foran og bak med bred støtte. (Sjeldent!)

- Skinn dørtrekk foran og bak

- Corrado instrumenter

 

Bilen har litt skjønnhetsfeil i lakk/karosseri.

Lite rust, men er så vidt litt anntydning til overflate rundt frontrute, og sprekken mellom vannkasse og høyre framskjerm, men ingen angrep. Ellers skal den være i ganske så bra stand rustmessig.

Har en bulk bakerst ved baklampe på sjåførside. Ellers er det noen parkeringsbulker, og noen riper i lakk.

Morsom bil!

 

Selges kr 60 000,-

 

Kan være interessert i innbytte mot Audi type 85/89 80/90 Quattro med 20v turbo motor, eller Sierra Cosworth

Penger ene eller andre veien kommer ann på tilstand.

 

Ring eller SMS på 91761450

 

1206713-bilde1-dscf4486.sized.jpg

 

eul_u_bad6c6379c01f3dd703635f106368302_big_0.jpg

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen har gått ca 215 000..Motor har vel snart gått 2500 km etter total overhaling med balansering av veiv,svinghjul og clutch.

Alt av pakninger er nytt..

Forsikring på meg selv med delkasko med innbrudd, tjuveri og brann er på 6500,- med 12 000 i kjørelengde og 30%..Så er ikke ille..

 

Bilde av interiør:

 

08072006_009.jpg

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Da hører jeg sikkert fra deg evt. :)

 

Jepp.. Taksten på Integra'n jeg knuste forrige uke pågår nå,så må høre utfallet av den først.

 

Hadde nemlig en turbo Golf 2'er for mange år siden,da jeg var 17..

 

Den var hysterisk og ikke minst supermoro! Denne er jo såpass seriøst bygget at vi snakker vel driftsikkerhet også. På min gamle fylte jeg bensin for 200kr hver dag,og måtte kjøpe deler for en tusing i uka.. Så den solgte jeg unna kjapt =)

 

Men denne derimot! Denne bringer frem de rette følelsene!

Skal du på Rudskogen denne helgen så det er mulig å se den eller?

 

Ja jeg skal mase litt på takstmannen idag,så får jeg høre hva som skjer...

 

Holder der informert..

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Taksten på Integra'n jeg knuste forrige uke pågår nå,så må høre utfallet av den først.

 

Hadde nemlig en turbo Golf 2'er for mange år siden,da jeg var 17..

 

Den var hysterisk og ikke minst supermoro! Denne er jo såpass seriøst bygget at vi snakker vel driftsikkerhet også. På min gamle fylte jeg bensin for 200kr hver dag,og måtte kjøpe deler for en tusing i uka.. Så den solgte jeg unna kjapt =)

 

Men denne derimot! Denne bringer frem de rette følelsene!

Skal du på Rudskogen denne helgen så det er mulig å se den eller?

 

Ja jeg skal mase litt på takstmannen idag,så får jeg høre hva som skjer...

 

Holder der informert..

 

Har brukt mye penger på å bygge den seriøst med de riktige delene..

Så klart med en ombygd bil hvor ting må tilpasses etc. så blir det jo noe skruing..Men har begrenset trykket til 0.7 bar nå, og det svinger seg godt for det ;) Kan lade mer uten problemer hvis man vil..

Kan love deg at lyden er ubeskrivelig rå! Lyden er halve opplevelsen :)

Nei, skal nok ikke nedover til Rudskogen, dessverre :(

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mye penger på å bygge den seriøst med de riktige delene..

Så klart med en ombygd bil hvor ting må tilpasses etc. så blir det jo noe skruing..Men har begrenset trykket til 0.7 bar nå, og det svinger seg godt for det ;) Kan lade mer uten problemer hvis man vil..

Kan love deg at lyden er ubeskrivelig rå! Lyden er halve opplevelsen :)

Nei, skal nok ikke nedover til Rudskogen, dessverre :(

 

Joa,lyd er jeg godt vant med fra Integra'n... Sinnsykt når VTEC banker inn.

Hehe.. Ja han takstmannen kom seg ikke til Kløfta der bilen står før imorgen,så han skulle ringe meg på mobil når han var ferdig. Kjøper jeg Golf'en din så skal jeg jammen bygge den om til Syncro. Ville vært moro å prøvd. Noen formening om hk antall ved 0.7bar?? For driftsikkerthetens skyld så trenger man vel ikke lade stort mer.... hehe

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygge om til syncro vil du nok ikke gjøre. For det første så får du det nok aldri godkjent i Norge, og for det andre så er det altfor mye jobb. Bytte gulving (pga tunnellen til mellomakslingen), og bagasjerommet er mindre på en Syncro grunnet bakakslingen. Så en original Syncro er et mye bedre utgangspunkt da, med tanke på både jobb, penger og godkjenning.

 

Ikke meininga å ødelegge tråden din Danna:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte med 1,7 bar på s2n min så 0,7 må jo være bare barnematen for denne motoren da den har s2 innmat?!

 

Det jeg har hørt, så pleier rådene på S2 å byttes ved ca 380 hk..380/5 sylindere =76 hk..76 hk * 4 sylindere = 304 hk..Teoretisk skal rådene tåle ca 300 hk i Golfen..teoretisk..

 

Tenker jeg skrur opp til 1 bar snart..Det funker det :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår