Gå til innhold

Da har jeg handlet meg en Volvo 244.. Oh god!

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Jau, jeg skal innrømme først som sist at jeg har mobbet designet på 240 i mange situasjoner, men sannheten var\er at jeg trengte ny bil, og tanten min hadde en "strøken" 244 hun ville bli kvitt! Så da ble det handel.. og nå.. føler jeg meg nesten frelst etter 3-4 timer bak rattet. Har kjørt biler som er mer comfy, mer sportslig og bedre utseende, men det er liksom noe rart med den.

Uansett, prisen havnet på lave 6.500 kr for en 244 som har blitt dulla med av xen hennes. 87 mod solgt i 86 med B230FD motor fra 93+. Eneste kjipe er automatkassa, men den kan man kvitte seg med over tid.

195k på karroseri, og ca 65k på nye motoren. Bilder:

volvo1.jpg

volvo2.jpg

volvo3.jpg

Bilde040.jpg

Bilde041.jpg

Bilde042.jpg

Bilde043.jpg

Lurer litt på hva jeg gjør med sprekken på toppen av dashbordet?

Er også litt flassing av maling her og der.. så lurer på og kjøpe litt Biltema stæsj og fikse litt. noen som vet lakkoden? Fant det ingensted på bilen..

Og det ene armlenet på døren er løst, noen triks på og feste det skikkelig?

Takk for alle svar! :D

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ene armlenet på døren er løst, noen triks på og feste det skikkelig?

Takk for alle svar! :D

Du kan prøve å ta ut di to proppene som er på armlenet og ta et stjerneskru jern, og sru til di skruene som er inni der! Vist det ikke går så må du vel bytte di plast motakerene inni døren!

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratiss med en skikkelig bil =) hehe.. tror du bare må kjøpe nytt dashbord.. tror ikke det går an og fikse.. vist du ikke larer og presse det sammen og lime det.. men tviler.. så bra ut ellers da.. litt rust men det må man vell nesten regne med ;) lykke til vidre! ;9

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjallabais.. Da har jeg handlet utstyr til og pusse litt rust.. så får vi se hvordan det blir. Blir min første "lakking" av bil, så får prøve å feile litt.

Uansett, i lav hastighet så kommer det en rar lyd fra bilen, som om det er en colaflaske som ruller på asfalten.. Rar lyd..

Noen ideer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er R-sport trekk ja.. litt stygge i kantene, men fortsatt utrolig behagelig og sitte i :D

Knirking.. ja.. nå ble jeg nettopp singel. Men noe må jeg ordne :D Hehe..

Uansett, gnikke litt rust osv i morgen, evt også finne listene rundt fronten, da jeg mangler dem. Og skal det egentlig være lister langs dørene? da det er hull på bakdøren. Kanskje det er byttet dører foran? Hmm..

Hvordan kan jeg finne ut hvilken Topp jeg har? Står det på den? Prøvde og lete litt men var så skittent at det var vanskelig. Og da dette er lavkomp motor.. er Turbo et alternativ som er lett og bygge om til?

Edit: Bor på Østerås.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på eksossia hva det er for en topp... Står Volvo også ett nummer... Det er de 3 siste siffrene som betyr noe der.. Er enten 530 eller 531 på din, er det 531 så er det en god topp...

Kjedelig å bli singel nå a.... Det baksetet som er så fint og bare venter på å bli innviet...

Siden din er en 86 mod så er det vel ikke sånne bedretne lister i bånn på dørene egentlig?

Rust er boring, men bort må det... glad for at jeg slapp det på min.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider