Gå til innhold

Drar dårlig på bakhjulene :(

Ranger emnet


Tbend

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg rimelig skuffet.

 

Sto i en passeli sandbakke og skulle ta løst,, så slipper jeg clutsjen rolig, og merker at den spinner seg ned framme.

 

Etter å ha forsket litt i dag ser jeg jo at bakhjula drar ingenting eller svært lite,, hva kan det komme av? Gammel syncroen var mye bedre enn denne på fremkommelighet.

 

Er viskosen sliten?

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg rimelig skuffet.

 

Sto i en passeli sandbakke og skulle ta løst,, så slipper jeg clutsjen rolig, og merker at den spinner seg ned framme.

 

Etter å ha forsket litt i dag ser jeg jo at bakhjula drar ingenting eller svært lite,, hva kan det komme av? Gammel syncroen var mye bedre enn denne på fremkommelighet.

 

Er viskosen sliten?

 

Ska væra 60/40 tror jeg? :)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60/40 virker det jo ikke som det er, hvis bakhjula hans knapt drar TD POWER..

 

Er syncro slik at bakhjula kobles inn når forhjula spinner, eller er jeg helt på jordet nå?

 

Skulle no bare fremm til at det var forskjell i utgangspunktet!

Og det er konstant 4x4 vil jeg tro på en så gammel bil!

 

Hva feilen innebærer, er det diffen som fordeler kraften. Er den gåen vil det jo ikke bli trekk på hjulene.. ? Bare et forslag :)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke konstant 4wd med syncro systemet TD power.

Quattro har bla det..

 

Ok :)

Da vet man det :)

Og vil det da si at alle syncro ikke har konstant 4x4 ?

Ikke transporter engang ?

 

En stund tilbake testa vi en RALLY mot en 16v, da fikk vi samme tid. Tenkte da at det var 4x4 systemet som hang på og dermed effekttap :P

Synes å huske at det også var oppgitt samme 0-100 tid på disse modellene ?

Litt off topic:)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syncro stjeler litt effekt. I tillegg veier firehjulstrekksystemer en del, noe som påvirker 0-100-tiden en del.

 

Dessuten kjører man jo ganske høyt på registeret når man tar en 0-100-test, og som kjent er 16V-motoren en hissigere turtallsmaskin enn 8V G60.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygga opp på en bukk i går, der så jeg noe mindre pent.

 

Viskosekoblinga er knekt og all olja har runne ut av den, så jeg kan herved si at jeg har en Syncro med FWD nå. :puke:

 

Nå vet ikke jeg hvor mye arbeid det er å flytte over den gamle viskosen til denne bilen siden jeg har en Syncro delebil... hmm

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår