Gå til innhold

Lovlig med bøttestoler i gatebil?

Ranger emnet

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Originally posted by SunnyGTi2.0

Knekke nakken?

Hvorfor knekker nakken lettere hvis du kjører uten bur?

Fordi hvis du taker med 4 punkt seler så greier du jo ikke å huke deg sammen eller slenge deg ned.. og får dermed taket smesha i hue...

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke en dritt å si om de er fia godkjent eller ikke!

en 3 dørs bil MED bakseter, MÅ ha vippe stol, om ikke han har bakseter kan du ha stive!

en vanlig 4/5 dørs kan bruke stive seter..

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

aa.. sånn ja..

Men tror du virkelig folk får tid til å tenke at de må prøve å trekke seg ned i stolen dersom bilen ruller rundt? Sånne ting går svært fort..

Jo det er sant.. men har du tre punkt så gir du hvertfall etter for taket og da blir ikke smellen så hard...eller at du blir presset ned i setet av taket istedet for å stå rett opp som en påla...

Vet om mange som har greid å slenge seg ned før de lander på taket...

kjenner en som bytta sete før han traff ei buske oxo..

Var ute å sladda med en ascona b.. så fikk han feil sladd å sklei i rimelig stor fart mot ei diger bjørk.. Han hoppa over i pasasjer setet og holdt seg fast i døra.... Bjørka havna "I førersetet"...

En av de få tilfellene det har vært bra å ikke bruke belte..:rolleyes:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

en 3 dørs bil MED bakseter, MÅ ha vippe stol, om ikke han har bakseter kan du ha stive!

en vanlig 4/5 dørs kan bruke stive seter..

Men hvis jeg har en stiv stol og en orginal på en 3dørs bil da? Da kommer jo folk seg inn og ut..

Har også planer om å kjøpe stiv stol til passasjersetet fremme og, men da med vippe-understell.. Dette blir vel godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en golf ralley med omp stoler,som jeg hadde uderstell med vipp på. 4 punkts selene(egentli 3 punkt) festet jeg i de orginale festene som bakselene bruker( det øverste festet).Det var også snelle på den med en elektrisk låsing i tillegg til vekt låsingen. Dette fikk jeg godkjent på biltilsynet.

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider