Gå til innhold

Må bremseskiva byttes?

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra millitæret nå. Dama har hatt bilen og kjørt ganske lenge uten bremseklosse på innsiden av bremseskiva. Så har vært litt metall mot metall, så ca 1 cm. av skiva på innsiden er nokså oppskrapa.. Ligger litt metallspon her og der.. Må denne skiva byttes ut tro? Har fått time hos Møller på torsdag hvor de skal bytte klossene.. Spent på om de blir å si at skiva og må byttes...

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste blir å bytte, det er tross alt snakk om sikkerhet.

Det er også muligt å dreie skiva men bare inntil et visst mål.Dette målet skal vel stå på skiva, max/min thickness og dia.

Men du får høre hva Møller sier, de vil vel at du skal bytte hele opplegget!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde bytta både skiver og klosser i og med at det har godt på stålet er jo tross alt snakk og din egen sikkerhet her

klosser og skiver koster ca 2000,- på mekonomen + event jobb

skifte klosser og skiver foran på golf 4 er en smal sak hvis du har skrudd litt bil før

har lov til og skifte bremser klosser og skiver selv ja

men verksteder på bensin stasjoner og dekk verksteder har ikke lov til det hvis de ikke er autorisert bilverksted

men som privat person har du lov på egen og andres biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skje like mye gærnt om en mekanikker bytter de, gjør feil disse å.

hjelper ikke å klage hvis du er dø.

Hadde like godt gjort det selv, det gjorde jeg på min ihvertfall. Og det var helt topp etterpå

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider