Gå til innhold

Mazda 323 GTR vs Fordi Sierra Cosworth

Ranger emnet


Turboneger

Anbefalte innlegg

HJELP MEG

 

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc.

 

Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg!

 

-= Turbo er konge=-

 

:cool: :cool:

Turbodriven cars rule the street!

 

-Negern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE]Originally posted by Turboneger

HJELP MEG

 

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc.

 

Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg!

 

Jeg ville nok selv valgt en GTR, da jeg ikke helt har sansen for Sierraer. Forsikring er nok ganske mye dyrere på en Cosworth enn en GTR, jeg hørte med selskapet mitt når jeg siklet på en GTR, og det var kun en bagatellmessig økning fra hva jeg har i dag. Når det gjelder trimming er vel begge bilene et bra utgangspunkt, med Cosworth i ledersetet hvis det er "versting" det er snakk om. Vet også at girkassen på 323GTR'ene skal være et svakt punkt.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboneger

HJELP MEG

 

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc.

 

Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg!

 

-= Turbo er konge=-

 

:cool: :cool:

 

Hadde vært jævlig gøy å sett en litten nuddel snurra med masse hk da. Er liksom ingen av de. Men Ford er det mange av.

Vet om en fin 4x4 til slags. Bygget av VS motor er bremset til 442hk

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboneger

HJELP MEG

 

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg bil snart, så jeg tenkte å få opp en diskusjon om hvilken av bilene i "Topicen" jeg bør velge m.h.t veiegenskaper, trimming, driftsikkerhet, forsikring, sportslighet etc.

 

Jeg hååper å få gode forslag fordi det er disse to bilene det "står" imellom i mitt valg!

 

-= Turbo er konge=-

 

:cool: :cool:

 

Fix Or Repair Daily! Seff får du for japsen!

:D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle svar!

 

Jeg må bare innrømme at jeg er en liten Japsefan, (har vokst opp med mazda fra jeg var liten, og har ikke opplevd andre feil en bagateller)

RS2: Har du mer info om den bilen Vidar strand har bygget?

 

Jeg må bare meddele dere at Sierra cossie og Gtr ikke er de to eneste bilene jeg har tenkt på!

På ønskelisten står også Toyota Celica Gt4/Carlos sainz, Nissan 200sx + diverse enkle sugemotordrevne biler.

Turbodriven cars rule the street!

 

-Negern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboneger

tusen takk for alle svar!

 

Jeg må bare innrømme at jeg er en liten Japsefan, (har vokst opp med mazda fra jeg var liten, og har ikke opplevd andre feil en bagateller)

RS2: Har du mer info om den bilen Vidar strand har bygget?

 

Jeg må bare meddele dere at Sierra cossie og Gtr ikke er de to eneste bilene jeg har tenkt på!

På ønskelisten står også Toyota Celica Gt4/Carlos sainz, Nissan 200sx + diverse enkle sugemotordrevne biler.

 

Hei send en PM til greenrallye han vet mye mer om bilen enn det jeg gjør

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at cossie e en litt lettere bil å trimme vis du vil ha mye power men det e jo ikke så veldig karftig girkasse eller driverk på dem heller har byttet det meste på min etter havari på det meste.

 

Gt-r kassa hålder vis du ikke trimmer den så jævlig men henter en 230-240hk og ikke prøver å spinne med den.

 

 

Har man en cossie blir det fort dyrt vis man ikke kan skru selv og ikke får tak i brukte deler.

 

Gt-r e det vel bare girkassa som e svak og bremser litt under dim. til banekjøring.

 

Hilsen en som sier ja takk begge deler thumpsup

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr

Vil påstå at cossie e en litt lettere bil å trimme vis du vil ha mye power men det e jo ikke så veldig karftig girkasse eller driverk på dem heller har byttet det meste på min etter havari på det meste.

 

Gt-r kassa hålder vis du ikke trimmer den så jævlig men henter en 230-240hk og ikke prøver å spinne med den.

 

 

Har man en cossie blir det fort dyrt vis man ikke kan skru selv og ikke får tak i brukte deler.

 

Gt-r e det vel bare girkassa som e svak og bremser litt under dim. til banekjøring.

 

Hilsen en som sier ja takk begge deler thumpsup

 

Takk for alle svar!!:D

 

Jeg har hørt at det er veldig lett/billig mere gamp i en 323GTR ved å skifte til rakarør og sette inn et konfilter....da øker turbotrykket fra 0,5 til 1bar og effekten spretter opp til 220-230gamp....*nifst*

 

Har endel spm som jeg håper dere vil svare på;

 

er det vanskelig/dyrt å få skiftet/forsterket girkasse (og eventuelt bremser) på GTR'n ???

 

Er det lett å få tak i trimdeler generelt til 323 GTR (Ny turbo, effektanlegg, luftfilter, intercooler etc.)

 

Hvordan er "turbokicket" i de to forskjellige bilene uten modifikasjoner?

 

er noen av bilene originalt levert med dump ventil?

 

 

 

MVH

 

-Turboneger-

Turbodriven cars rule the street!

 

-Negern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke se litt på celica GT-4, relativt billig å få ut 300-350Hk og kassa holder til ca 400. Disse bilene er det også veldig lite feil på. Den beste er ST205 (242Hk) en som kom i `94, de får du fra ca 220,-. ST185(204)/carlos ceins(staving?) (230Hk)er også bra men noe eldre løsninger får du for under 150-180,-.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår