bmn Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Hei. Har nettopp sprayet mitt gamle vrak med sort blank boks-spray, ble veldig bra spesielt med tanke på at jeg aldri har gjort det før. Jeg har ikke lagt klarlakk på, også lurer jeg på hvor viktig det er å få det på? Tåler lakken vann eller en solid vask slik den er nå uten klarlakk? (Blitt mye pussestøv på bilen siden jeg har pusset taket) Jeg synes allerede lakken har blitt litt matt på visse steder(ca.5 dager siden jeg lakket). :0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Klarlakk MÅ man ha oppå sånn enkel sprayboks-lakk.. Finnes lakk til lakksprøyter hvor man ikke trenger klarlakk, men i ditt tilfelle må du nok ha det ja. Du vil forøvrig få en langt bedre finish når du har fått på klarlakk :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmn Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 ok thanks stingah! Gleder meg til resultat etter klarlakk. Men det er ikke krise å vente ei uke med å ta på klarlakk? Lakken bør vel tåle litt regn og vær? Men jeg har hørt historier om at klarlakk skal være vanskelig å påføre med sprayboks, er dette tilfelle? Hvordan skal man spraye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Først og fremst: vask hele bilen din med silikonfjerner med en fiberklut før du sprayer på klarlakk nå. Jeg ville ikke utsatt lakken for unødig fukt, men la den i allefall stå under tak i et døgn før du har på klarlakken. Dette for å være sikker på at alt er helt tørt. Klarlakk har en tendens til å renne mer enn vanlig lakk, så du må gjøre dette i mange tynne lag. MEN det siste laget må du nesten ha litt tykt. Dette for å få en "flyt" så det blir en litt smood finish. Lakkering med boks blir ALDRI like bra som med sprøyte, desverre! Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg