bmn Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 En kamerat av meg har skiftet fjærbeinslager på golf 2, men så klarer han ikke stramme dem skikkelig, selve støtdemper går bare rundt sammen med mutter. Hvordan strammer man disse, Gode tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Olsen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Sikkert 100 tråder om dette her, men konklusjonen er vel at det enkleste og beste er å bruke en luftskralle. Om du ikke har tilgang på det, bruker du jo bare to nøkler, og for all del; ikke bruk tang på demperstangen... Siter Selger 2001 Allroad 95 97 00 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 er ikke toppen av demper flat? slik at man får på en skiftenøkkel? eller tar jeg helt feil.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Muttertrekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Muttertrekker funker ikke det heller alltid, lur innimellom noe papir, og hold igjen med ei nebbtang eller rør tang. Men ikke klem så hardt at du kan skade demperen.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Bruker selv muttertrekker og magefølelsen mtp. hvor hardt jeg strammer. Tema har noen fine verktøy til denne problemjobben, for dere som ikke har tilgang på luft. Støtdemperverktøy 19-285 og egne hylser til VW med nr. 20-345. Nå husker jeg ikke om det er umbracospor på demperen til G2 (ettersom jeg har kjørt med gewinde de siste 9 åra), men om det er dette kan du skru selve toppmutteren med ei 22mm pipe som du skrur vha. en stor sauekjeft (også kalt rørleggertang). Da får du stukket en lang umbraconøkkel ned i pipa, så du får holdt igjen stempelstanga. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 evt gjøre som jeg gjør, bruke en lang umbraco pipe. og en pluggnøkkel :) pluggnøkkelen passer på muttra oppi der helt fint, og den er i tillegg 6 kanta i toppen, så kurrant og få tak med noe stort noe :) og umbraco pipa jeg bruker er 7mm fra tema... tåler lite, men gjør jobben Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 skifta nett dempere på golfen...hadde samme problemet...brukte rørtang og hadde skumgummi utempå stempelet i demperen (vær jævli forsiktig!) Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 dere skal ikke klemme på staget på demperen uansett hva dere har rundt! det er ikke bra! hold igjen demperen i toppen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg