Gå til innhold

hvordan er kjørestilen deres?

Ranger emnet


Limit3d

Anbefalte innlegg

oioioi blir rettogslett provosert jeg....

hjelper ikke om du ikke har noen i bilen når det er folka i bilene du møter som du dreper!

 

Var det jeg tenkte og.. Fikk høre at det var å ødelegge tråden..

Dersom man er deppa så man kjører aggressivt er det kanskje på tide å la bilen stå? Og dersom man regner med at det går alvorlig galt en dag, burde man vel kanskje tenke på en annen kjørestil..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oioioi blir rettogslett provosert jeg....

hjelper ikke om du ikke har noen i bilen når det er folka i bilene du møter som du dreper!

Må bare bli provosert du.

I 60 soner eller mindre ligger jeg sånn at jeg akkurat beholder kortet hvis jeg blir målt, hvis jeg ikke vet at det ikke er kontroll da.

I 80 soner er det flat fjøl, og satser heller på å stikke av.(har gjort det før)

Passer på å holde meg på rett side av vegen rundt svinger, er også VELDIG forsiktig med barn i trafikken.

Noen vil vel kalle meg overforsiktig ovenfor "myke" trafikanter.

Men, har vanskeligheter for å slippe gassen, føles liksom ikke helt bra.

Blir stresset da, sikkert psykisk.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare bli provosert du.

I 60 soner eller mindre ligger jeg sånn at jeg akkurat beholder kortet hvis jeg blir målt, hvis jeg ikke vet at det ikke er kontroll da.

I 80 soner er det flat fjøl, og satser heller på å stikke av.(har gjort det før)

Passer på å holde meg på rett side av vegen rundt svinger, er også VELDIG forsiktig med barn i trafikken.

Noen vil vel kalle meg overforsiktig ovenfor "myke" trafikanter.

Men, har vanskeligheter for å slippe gassen, føles liksom ikke helt bra.

Blir stresset da, sikkert psykisk.

trur du har behov for å komme deg på bane jeg:thumb

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur du har behov for å komme deg på bane jeg:thumb

Jah.

Er faktisk på jakt etter et baneprosjekt, skal begynne å ta licenser snart for å få rent av meg noe galskap.

Ingen som har en BMW 325iE30, uten skilt de vil kvitte seg med da?

Snakker bur og turbo her.

BTW: har en liten filmsnutt fra diverse svinger og rundkjøringer fra i går, men den kommer antaglig ikke til å bli lagt ut på nettet, i frykt for lovens trange endetarm.:iconsm

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lisencer? kjørt for mye GT4?

 

er masse masse treff for mannen i gata.

 

men har du mistet noen nære i trafikken?

Å jada, en kammerat av meg døde, og en annen en ble lam fra livet og ned, i en ulykke i Kristiansand for et par år siden.

Begge var 16 år gamle, like gamle som jeg var på den tiden.

Så jeg vet hvordan det føles, hvis noen var i tvil om det.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 40 følger jeg ALTID grensa.

50-60 soner legger jeg gjerne i 60 i 50 og 70 i 60

70 soner holder jeg 80-90

80 og oppover soner ligger jeg så jeg vet ikke lappen ryker når jeg blir stoppet.

 

Bortsett fra farten er vel kjørestilen min så jevn og rolig som jeg klarer. Både Audien og Tahoen har jeg cruse kontroll og den blir flittig brukt. Prøver å lese trafikken fremover og slippe gassen i rolig tid så jeg får minst mulig gass-brems-gass-brems kjøring. Og er vel som det er nevnt flere ganger tidligere her at man blir mere og mere rolig etter hvert. Tror ikke dette har noen ting med alder å gjøre men med erfaring bak rattet. Alle MÅ kjøre fra seg litt i starten og roer seg etter hvert. Hadde man fått lappen i Norge når man er 16 hadde man kjørt "idiot" til man er 18. Nå kjører folk idiot til de er 20 og hadde man kunnet ta lappen når man er 25 er jeg sikker på at de fleste hadde kjørt idiot til de er 27. Man roer seg med erfaring og jeg tror også alle har behov for å kjøre fra seg litt. Teste bilen. og Vite hvor grenser går. Dette hjelper også på å få erfaring. Hadde jeg ikke vært så idiot som jeg var når jeg fikk lappen hadde jeg aldri sittet med den erfaringen jeg har nå. Og det er det som jeg mener har gjort meg til en bedere sjafør.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjørestil har endret seg en god del siden jeg fikk lappen (et par år siden); Jeg holder sjelden over 110 i 80 soner på landeveiene her ute på landet. Hvis jeg er på vei hjem fra jobb ol og er litt mentalt "kje" i hodet så kan det fort til at jeg havner noe under fartsgrensa faktisk. Bare ligge å daffe. Jeg har vel egentlig roa med litt med den værste "råkjøringa", men enkelte fredags og lørdagskvelder kan det hende nåla passerer lappløse hastigheter.. Ikke så lett da man kommer ut på Norges lengste rettstrekke, og ingen biler i sikte.. Da skal man ha en viss selvbeherskelse for ikke å røre gassen.

 

Har ikke mista så mange bekjente gjennom trafikkulykker, men mange nære kompiser har hatt rimelig scary krasjer/takinger. Desverre med alkohol innblandet, derfor synes jeg egentlig ikke særlig synd på dem.

 

Det verste jeg vet er forsovidt folk som ligger heeelt oppi ræva mi over lange strekninger, der de likesågodt kan kjøre forbi. Lurer på å fikse meg en led-tavle i bakruta der jeg kan skrive inn beskjeder. Faen så irriterende OG trafikkfarlig. Burde ringe ei bjelle.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 40 følger jeg ALTID grensa.

50-60 soner legger jeg gjerne i 60 i 50 og 70 i 60

70 soner holder jeg 80-90

80 og oppover soner ligger jeg så jeg vet ikke lappen ryker når jeg blir stoppet.

 

Bortsett fra farten er vel kjørestilen min så jevn og rolig som jeg klarer. Både Audien og Tahoen har jeg cruse kontroll og den blir flittig brukt. Prøver å lese trafikken fremover og slippe gassen i rolig tid så jeg får minst mulig gass-brems-gass-brems kjøring. Og er vel som det er nevnt flere ganger tidligere her at man blir mere og mere rolig etter hvert. Tror ikke dette har noen ting med alder å gjøre men med erfaring bak rattet. Alle MÅ kjøre fra seg litt i starten og roer seg etter hvert. Hadde man fått lappen i Norge når man er 16 hadde man kjørt "idiot" til man er 18. Nå kjører folk idiot til de er 20 og hadde man kunnet ta lappen når man er 25 er jeg sikker på at de fleste hadde kjørt idiot til de er 27. Man roer seg med erfaring og jeg tror også alle har behov for å kjøre fra seg litt. Teste bilen. og Vite hvor grenser går. Dette hjelper også på å få erfaring. Hadde jeg ikke vært så idiot som jeg var når jeg fikk lappen hadde jeg aldri sittet med den erfaringen jeg har nå. Og det er det som jeg mener har gjort meg til en bedere sjafør.

 

Jeg fikk lappen på lettmotorsykkel når jeg var 16. Da kjørte jeg mye tull, ting som skremmer meg når jeg tenker på det den dag idag, og hadde minst en historie å fortelle i uken. Denne innebar som oftest heftige nestenulykker. Roet meg etterhvert, og når jeg fikk billappen kjørte jeg rolig. Etter jeg hadde hatt lappen i over 1år var det forteste jeg hadde kjørt 110km/t, og det var på en motorvei med lite biler. Hadde jeg ikke kjørt motorsykkel når jeg var 16, så hadde jeg ikke hatt den kjørestilen jeg har nå. Men jeg syns ikke folk skal få ta billappen når de er 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns ikke folk skal få ta billappen når de er 16.

Nei jeg synes ikke det jeg heller. Skulle bare gi ett eksempel som gikk begge veier. 16-25. Det jeg skulle frem til er at alle kjører litt over evne når de er ferske på veien uansett alder.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 40 følger jeg ALTID grensa.

50-60 soner legger jeg gjerne i 60 i 50 og 70 i 60

70 soner holder jeg 80-90

80 og oppover soner ligger jeg så jeg vet ikke lappen ryker når jeg blir stoppet.

 

Bortsett fra farten er vel kjørestilen min så jevn og rolig som jeg klarer. Både Audien og Tahoen har jeg cruse kontroll og den blir flittig brukt. Prøver å lese trafikken fremover og slippe gassen i rolig tid så jeg får minst mulig gass-brems-gass-brems kjøring. Og er vel som det er nevnt flere ganger tidligere her at man blir mere og mere rolig etter hvert. Tror ikke dette har noen ting med alder å gjøre men med erfaring bak rattet. Alle MÅ kjøre fra seg litt i starten og roer seg etter hvert. Hadde man fått lappen i Norge når man er 16 hadde man kjørt "idiot" til man er 18. Nå kjører folk idiot til de er 20 og hadde man kunnet ta lappen når man er 25 er jeg sikker på at de fleste hadde kjørt idiot til de er 27. Man roer seg med erfaring og jeg tror også alle har behov for å kjøre fra seg litt. Teste bilen. og Vite hvor grenser går. Dette hjelper også på å få erfaring. Hadde jeg ikke vært så idiot som jeg var når jeg fikk lappen hadde jeg aldri sittet med den erfaringen jeg har nå. Og det er det som jeg mener har gjort meg til en bedere sjafør.

 

Høres ut som min kjørestil det der. Fra leiligheten til jobben bremser jeg mer enn jeg gjør mellom Oslo og Trondheim! I mine øyne er det noe galt dersom du må bremse hele tiden. Og 1001-1002-1003 regelen er det desverre mange som aldri klarer å lære.

Men jeg må innrømme at jeg gir på litt over "miste lappen grensen" dersom forholdene tillater det (les: 4-felts mellom Oslo og Sverige i tidsrom med lite trafikk). Slakker også av før jeg passerer biler, slik at det ikke er alt for stor forskjell mellom min og de forbikjørtes hastighet. Så alt i alt mener jeg selv at min kjøring er forsvarlig. Jeg kjører aldri veldig fort på 2-felts veier, da det der som oftest ikke er skille mellom de to kjørebanene.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørestil: Avslappet :)

 

Kjører som regel 10-20-30 over, bortsett fra 30 og 50 soner.. I 80 soner så ligger jeg som regel i 90-100, på dagtid kjører jeg skjeldent slik at jeg kunne ha mistet lappen. På nattestid så kan det hende at nåla kryper litt over "lappløse" tilstander. Kommer alt ann på hvordan jeg føler meg. Noen ganger er det bare herlig og ligge å daffe i sitt eget tempo på nattestid, rolig musikk på anlegget, BARE deg og bilen. Det er elskbart. I andre tilfeller er det greit å kjøre i 120+ med litt mer "heftig" musikk på anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår