Gå til innhold

hvordan er kjørestilen deres?

Ranger emnet

Limit3d

Anbefalte innlegg

tester bilen min ofte.. se hvor høy fart jeg kan komme opp i..

Har vært opp i 170 i norge, på en vei der det er 80 sone.

Men når det regner så ligger jeg i 80.. og god avstand til forankjørenede (sto vel i trafikkboka).

Har ikke blitt stoppet av politi elns, men kommer til å roe meg nå.. Mest pga jeg er avhengi av lappen på jobb.

Edit: bruker full gass ut av hvert kryss..

Kjører også rolig når motoren er kald..

volvo 850 2.5 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjørestilen min varierer etter humøret. Merker spesielt at etter en kinokveld en lørdag f.eks., altså hvor jeg har sittet på ræva i 2 timer og natten fortsatt er ung, går det utover gasspedalen. Selvfølgelig med unntak.

I begynnelsen, når jeg nettopp hadde fått lappen, var jeg usikker på når man egentlig kunne miste lappen i de forskjellige sonene. Etter endel (faktisk) søking og leting kom jeg frem til en gyllen regel som jeg har vent meg til og følger slavisk den dag idag (ett år senere altså):

(i 99% av tilfellene) Aldri over 20 km/t over fartsgrensa! Da beholder man lappen uansett hva fartsgrensa er, med god margin, ettersom jeg har minimum 5 km/t å gå på, i tillegg til at speedometer viser feil osv.

Sertfikatet er gull verdt, både i privat sammenheng og i jobbsammenheng. Jeg er avhengig av det. Derfor blir jeg så godt som alltid "sinka" når vi er en gjeng ute og kjører i flere biler. De passerer meg i hundreoghelvete, men jeg følger fast og bestemt regelen min.

I 30 og 40-soner holder jeg alltid fartsgrensen, og slik skal det være. Por siempre.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

har vært oppe i 230 km/h. i Norge.

det var ikke på oversiktlig og rett strekk heller, men bare måtte kjøre fra den fyren i BMW 325i.(kjørte trimma volvo selv)

Var oppe i 210 km/h, allerde første uka med førerkort.

Det skjedde midt på natta på våt veg gjennom en jævla skog.

Smart? Nei.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

det var ikke på oversiktlig og rett strekk heller, men bare måtte kjøre fra den fyren i BMW 325i.(kjørte trimma volvo selv)

Smart? Nei.

Svært så mye kult du har opplevd da...generelt...

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv, ifølge Utrykningspolitiet :hello:

:hammer :thumb

Opp til 40 følger jeg ALTID grensa.

50-60 soner legger jeg gjerne i 60 i 50 og 70 i 60

70 soner holder jeg 80-90

80 og oppover soner ligger jeg så jeg vet ikke lappen ryker når jeg blir stoppet.

Kjente meg igjen der! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Smart? Nei.

Nå som du faktisk har greid å ødelegge tråden med skrytinga di kan vel like greit folk bare kommenter IDIOTkjøringa di..

Går det ann... :iconsm Ikke halvparten av det du sier er sant..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke i dag etter en veldig stygg forbikjøring (jeg hadde vel 3-4 cm å gå på...) om jeg er en råkjører. Liker å dra bilen litt sef, men er som regel ikke no mye over fartsgrensa.

Hvordan er dere? går det litt fort i svingene?

Neida, du er ingen råkjører, du er en trygg billist som setter sikkerthet i fokus...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjørestilen min er, kommer helt an på hva jeg kjører og ikke minst om kjerring og unger er med.

Finnes ikke noe bedre enn senka Einser på svingete veier...trenger ikke å kjøre dritfort bare det er krappe nok svinger.

Da jeg hadde Coupàn med schvæær motor ble det litt kjøring i 250+ men er litt for glad i livet og lappen så den solgte jeg glatt.

Ifølge UP er jeg notorisk råkjører og har sålangt fylt julebordkassa deres med 44.600,-iløpet av 21 år med lappen....:nono:

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye turtallskjøring ut av kryss og rundkjøringer, generell uøkonomisk kjøring.

Litt feig til å kjøre forbi av og til i frykt for å ta sånne "dødare" som trådstarteren.

Men sammenlignet med en venn av meg, kjører jeg som en jævla tante, hehe.

Enda jeg synes jeg er "sånn passe" hard bak rattet. Ligger alltid 10- uendelig over fartsgrensa :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du faktisk har greid å ødelegge tråden med skrytinga di kan vel like greit folk bare kommenter IDIOTkjøringa di..

Går det ann... :iconsm Ikke halvparten av det du sier er sant..

Nehei nei.

Har jeg noen grunn til å lyve på et jævla bilforum?

Jeg er en ærlig fyr, og denne tråden omfattet et interessant tema, så jeg svarte ærlig, deal with it.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider