Gå til innhold

T6 motor til bakhjulsdrift?

Ranger emnet

TMB

Anbefalte innlegg

Poster dette her jeg. Er flest som ser gjennom tvåførr delen.

Noen som har erfaring med T6 motorene? Holdbarhet ol?

Hva grikasse må man bruke for å bruke en slik motor i rwd?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

eller du kan bruke M90H ifra volvo 960 som har B6254motor(trur at dei med B6304 kun har automat)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller du kan bruke M90H ifra volvo 960 som har B6254motor(trur at dei med B6304 kun har automat)

Oki.

Kan få denne motoren (B6294T) for 10k om jeg hiver meg i bilen å henter den nå. Den er komplett med ledningsnett, boksene, turbo osv. men den er fra automat.

Spørsmålet er da hvor mye vil det koste å få denne ned under panseret mitt.

Den vil aldri kunne la seg godkjenne da den har litt for mye power, 272hk, og bilen min kun er godkjent til 238hk. Men hadde vært et rått prosjekt.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha datasprut, bunnpanne fra 960, motorfester fra 960, olje pickup fra 960 osv osv. M90 kassa er det bare å hoppe over.

hvorfor går det ikke å bruke M90 kasse?

Tåler den ikke momentet?

Datasprut blir meget dyrt. Går ikke ann å bygge om svinghjulet slik at man får påmontert den kransen som sitter der fra automaten? Er dette lik sensor på manuell og automat? Evt så er det jo bare å bruke svinghjul fra manuell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med datasprut er vel pga av at det originale er avhengig av automatkassa for å fungere.

Det er dritt. Det ødela idee'n om billige 272hk i volvo'n gitt.

Noen som veit ca hva det vil koste med datasprut til denne motoren?

Er den verdt 10 000kr samt 7timers kjøretur i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den verdt.

Skal du virkelig gjøre det billig, så vil jo megasquirt/vems fungere helt ok.

hva ligger disse motoren på til vanlig?

Er det ikke kun startsperra som er problemet på automaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke normal pris, men er ikke mange år siden dette var normal pris for en r6 uten turbo.

Har forstått det slik at motorstyringa er litt mer sammenkoblet med automaten pga kjøremodus osv.

Er nok mye som kan kobles ut tror jeg. Har en kammerat som har tillgang på litt litt bedre koblingssjemaer enn haynes kan du si. han jobber på volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider